Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Analiza problemów inżynierskich w elektrotechnice wspomagana komputerowo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza problemów inżynierskich w elektrotechnice wspomagana komputerowo | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu budowy oraz zasady działania maszyn i urządzeń elektrycznych. |
W-2 | Umiejętność tworzenia obiektów bryłowych 3D z wykorzystaniem narzędzi CAD. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności tworzenia płaskich oraz przestrzennych modeli urządzeń elektrycznych, przygotowanych do symulacji zjawisk fizycznych zachodzących w modelowanych urządzeniach. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności definiowania parametrów materiałowych, geometrycznych oraz symulacyjnych modelu urządzenia elektrycznego umożliwiająca przeprowadzenie poprawnej symulacji działania urządzenia, w określonym punkcie jego pracy. |
C-3 | Nabycie umiejętności modelowania urządzenia elektrycznego i przeprowadzenia analizy termicznej, przy użyciu narzędzi CAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wstęp do modelowania 3D urządzeń elektrycznych - budowa modelu, definicja materiałów, procedura badań. | 1 |
T-L-2 | Modelowanie i analiza wyników badań termicznych urządzenia elektromechanicznego. | 3 |
T-L-3 | Optymalizacja przepływu czynnika chłodzącego w urządzeniach elektrycznych. | 2 |
T-L-4 | Modelowanie i analiza wyników badań wytrzymałościowych urządzenia elektrycznego. | 3 |
9 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Analiza termiczna i wytrzymałościowa wybranego urządzenia elektrycznego. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp do modelowania 3D i analizy numerycznej urządzeń elektrycznych. | 2 |
T-W-2 | Badania termiczne oraz metody analizy mechaniki płynów. | 2 |
T-W-3 | Obliczenia wytrzymałościowe. Zaliczenie wykładu. | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych. | 9 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia laboratorium. | 14 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych. | 9 |
A-P-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia projektu. | 14 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 6 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia wykładu. | 19 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca/ wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne. |
M-3 | Metoda praktyczna/metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena raportu z laboratorium i projektu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wynik testu zaliczającego wykład. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C.30.1_W01 Student ma wiedzę z zakresu modelowania i analizy parametrów termicznych pracy urządzeń elektrycznych przy pomocy CAD | EL_1A_W06 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C.30.1_U01 Student potrafi zamodelować urządzenie elektryczne i wykonać analizę termiczną przy pomocy narzędzi CAD | EL_1A_U08, EL_1A_U04 | — | — | C-3, C-2 | T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-1 | M-2 | S-1 |
EL_1A_C.30.1_U02 Student potrafi zaprojektować urządzenie elektryczne i układ jego chłodzenia przy użyciu narzędzi CAD | EL_1A_U08, EL_1A_U04 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C.30.1_W01 Student ma wiedzę z zakresu modelowania i analizy parametrów termicznych pracy urządzeń elektrycznych przy pomocy CAD | 2,0 | Wynik testu zaliczającego wykład: poniżej 50%. |
3,0 | Wynik testu zaliczającego wykład: w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Wynik testu zaliczającego wykład: w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Wynik testu zaliczającego wykład: w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Wynik testu zaliczającego wykład: w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Wynik testu zaliczającego wykład: w zakresie 91-100%. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C.30.1_U01 Student potrafi zamodelować urządzenie elektryczne i wykonać analizę termiczną przy pomocy narzędzi CAD | 2,0 | Student nie złożył raportu z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył raport, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Studentzłożył raport z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył raport z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył raport z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył raport z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył raport z ćwiczeń laboratoryjnych, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. | |
EL_1A_C.30.1_U02 Student potrafi zaprojektować urządzenie elektryczne i układ jego chłodzenia przy użyciu narzędzi CAD | 2,0 | Student nie złożył raportu z projektu lub złożył raport, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył raport z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył raport z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył raport z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył raport z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył raport z projektu, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. |
Literatura podstawowa
- Turowski Janusz, Elektrodynamika techniczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014, 3
Literatura dodatkowa
- Damian Hallmann, Piotr Jankowski, Przykłady obliczeń wolnozmiennych pól magnetycznych w środowisku Ansys-Maxwell, Uniwersytet Morski w Gdyni, 2016, I