Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Aspekty prawne przedsiębiorczości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Aspekty prawne przedsiębiorczości
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Mrozik <Andrzej.Mrozik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe pojęcia i wiadomości z zakresu prawa, ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem w zakresie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania i ekonomiki przedsiębiorstw branży elektromaszynowej oraz tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczosci.
C-2Celem jest zapoznanie studentów z problematyką makro i mikroekonomiczną otoczenia i ich wpływem na zarządzanie przedsiębiorstwami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Gospodarka rynkowa i konkurencyjność. Wzrost gospodarczy.2
T-W-2Prawo gospodarcze i handlowe. Podmioty gospodarcze.3
T-W-3Ruch okrężny.1
T-W-4Pojęcie przedsiębiorcy. Podejście, istota, wymiary i komponenty przedsiębiorczości.2
T-W-5Przedsiębiorstwo. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw.3
T-W-6Wybrane modele przedsiębiorczości. Koncepcja strategicznej przedsiębiorczości.2
T-W-7Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Charakterystyka form indywidualnej przedsiębiorczości - gospodarstwa domowe.2
T-W-8Rola przedsiębiorcy-innowatora. Przedsiębiorczość jako forma innowacyjnego działania.1
T-W-9Charakterystyka innowacyjności. Pojęcie innowacji: źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji. Zaliczenie wykładu.2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obecność na zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów32
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Forma podawcza wykłady z wykorzystaniem technik audiowizualnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena bieżącej aktywności studenta na zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A10.1_W01
Student zdobywa wiedzę o problemach makroekonomicznych państwa i mikroekonomicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjno-usługowymi
EL_1A_W08, EL_1A_W09C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5M-1S-1
EL_1A_O11-01_W01
Student zna ogólne zasady przedsiębiorczości i działań innowacyjnych w stopniu podstawowym. Posiada elementarną wiedzę prawną z zakresu tworzenia i zarządzania przedsiębiorstwem oraz prowadzenia indywidualnej dzialalności gospodarczej.
EL_1A_W09, EL_1A_W08C-1T-W-6, T-W-8, T-W-4, T-W-7, T-W-9M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A10.1_U01
Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych
EL_1A_U10C-2, C-1T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A10.1_K01
Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód.
EL_1A_K02, EL_1A_K03C-1T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-4, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A10.1_W01
Student zdobywa wiedzę o problemach makroekonomicznych państwa i mikroekonomicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjno-usługowymi
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
EL_1A_O11-01_W01
Student zna ogólne zasady przedsiębiorczości i działań innowacyjnych w stopniu podstawowym. Posiada elementarną wiedzę prawną z zakresu tworzenia i zarządzania przedsiębiorstwem oraz prowadzenia indywidualnej dzialalności gospodarczej.
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A10.1_U01
Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A10.1_K01
Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód.
2,0Student nie ma świadomości pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Literatura podstawowa

  1. Duraj J., Papiernik-Wojdera M., Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa, 2010, pierwsze

Literatura dodatkowa

  1. Kraśnicka T., Koncepcja rozwoju przedsiebiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej, Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2002, pierwsze
  2. Drucker P.F., Zarządzanie w czasach burzliwych, Nowoczesność-Czytelnik Akademia Ekonomiczna, Kraków, 1995, drugie
  3. Macias Jan, Przedsiębiorczość jako kluczowy czynnik zmian, Problemy Jakości, Warszawa, 2010, nr4/2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Gospodarka rynkowa i konkurencyjność. Wzrost gospodarczy.2
T-W-2Prawo gospodarcze i handlowe. Podmioty gospodarcze.3
T-W-3Ruch okrężny.1
T-W-4Pojęcie przedsiębiorcy. Podejście, istota, wymiary i komponenty przedsiębiorczości.2
T-W-5Przedsiębiorstwo. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw.3
T-W-6Wybrane modele przedsiębiorczości. Koncepcja strategicznej przedsiębiorczości.2
T-W-7Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Charakterystyka form indywidualnej przedsiębiorczości - gospodarstwa domowe.2
T-W-8Rola przedsiębiorcy-innowatora. Przedsiębiorczość jako forma innowacyjnego działania.1
T-W-9Charakterystyka innowacyjności. Pojęcie innowacji: źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji. Zaliczenie wykładu.2
18

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów32
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A10.1_W01Student zdobywa wiedzę o problemach makroekonomicznych państwa i mikroekonomicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjno-usługowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W08Zna i rozumie problemy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich.
EL_1A_W09Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Cel przedmiotuC-2Celem jest zapoznanie studentów z problematyką makro i mikroekonomiczną otoczenia i ich wpływem na zarządzanie przedsiębiorstwami.
Treści programoweT-W-3Ruch okrężny.
T-W-1Gospodarka rynkowa i konkurencyjność. Wzrost gospodarczy.
T-W-2Prawo gospodarcze i handlowe. Podmioty gospodarcze.
T-W-5Przedsiębiorstwo. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw.
Metody nauczaniaM-1Forma podawcza wykłady z wykorzystaniem technik audiowizualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena bieżącej aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O11-01_W01Student zna ogólne zasady przedsiębiorczości i działań innowacyjnych w stopniu podstawowym. Posiada elementarną wiedzę prawną z zakresu tworzenia i zarządzania przedsiębiorstwem oraz prowadzenia indywidualnej dzialalności gospodarczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W09Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
EL_1A_W08Zna i rozumie problemy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania i ekonomiki przedsiębiorstw branży elektromaszynowej oraz tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczosci.
Treści programoweT-W-6Wybrane modele przedsiębiorczości. Koncepcja strategicznej przedsiębiorczości.
T-W-8Rola przedsiębiorcy-innowatora. Przedsiębiorczość jako forma innowacyjnego działania.
T-W-4Pojęcie przedsiębiorcy. Podejście, istota, wymiary i komponenty przedsiębiorczości.
T-W-7Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Charakterystyka form indywidualnej przedsiębiorczości - gospodarstwa domowe.
T-W-9Charakterystyka innowacyjności. Pojęcie innowacji: źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji. Zaliczenie wykładu.
Metody nauczaniaM-1Forma podawcza wykłady z wykorzystaniem technik audiowizualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena bieżącej aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A10.1_U01Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U10Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych z zakresu elektrotechniki, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych.
Cel przedmiotuC-2Celem jest zapoznanie studentów z problematyką makro i mikroekonomiczną otoczenia i ich wpływem na zarządzanie przedsiębiorstwami.
C-1Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania i ekonomiki przedsiębiorstw branży elektromaszynowej oraz tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczosci.
Treści programoweT-W-8Rola przedsiębiorcy-innowatora. Przedsiębiorczość jako forma innowacyjnego działania.
T-W-3Ruch okrężny.
T-W-2Prawo gospodarcze i handlowe. Podmioty gospodarcze.
T-W-4Pojęcie przedsiębiorcy. Podejście, istota, wymiary i komponenty przedsiębiorczości.
T-W-5Przedsiębiorstwo. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw.
T-W-9Charakterystyka innowacyjności. Pojęcie innowacji: źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji. Zaliczenie wykładu.
T-W-6Wybrane modele przedsiębiorczości. Koncepcja strategicznej przedsiębiorczości.
T-W-1Gospodarka rynkowa i konkurencyjność. Wzrost gospodarczy.
T-W-7Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Charakterystyka form indywidualnej przedsiębiorczości - gospodarstwa domowe.
Metody nauczaniaM-1Forma podawcza wykłady z wykorzystaniem technik audiowizualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena bieżącej aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację poniżej 50% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zaliczeniowych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A10.1_K01Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych: humanizmu, tolerancji, otwartości i współpracy oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
EL_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania i ekonomiki przedsiębiorstw branży elektromaszynowej oraz tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczosci.
Treści programoweT-W-6Wybrane modele przedsiębiorczości. Koncepcja strategicznej przedsiębiorczości.
T-W-3Ruch okrężny.
T-W-8Rola przedsiębiorcy-innowatora. Przedsiębiorczość jako forma innowacyjnego działania.
T-W-4Pojęcie przedsiębiorcy. Podejście, istota, wymiary i komponenty przedsiębiorczości.
T-W-1Gospodarka rynkowa i konkurencyjność. Wzrost gospodarczy.
T-W-7Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Charakterystyka form indywidualnej przedsiębiorczości - gospodarstwa domowe.
T-W-2Prawo gospodarcze i handlowe. Podmioty gospodarcze.
T-W-5Przedsiębiorstwo. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw.
T-W-9Charakterystyka innowacyjności. Pojęcie innowacji: źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji. Zaliczenie wykładu.
Metody nauczaniaM-1Forma podawcza wykłady z wykorzystaniem technik audiowizualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena bieżącej aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżyniera. Rozumie również wpływ prawnych aspektów przedsiębiorczości na wykonywany zawód. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.