Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)
Sylabus przedmiotu Pracownia problemowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia problemowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Jaroszewski <Krzysztof.Jaroszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student ma wiedzę i umijętności w obszarze wszystkich zagadnień poruszanych w ramach wcześniej realizowanych przedmiotów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie u studenta umiejętności samodzilnego rozwiązywania zadań związanych z projektowaniem, modelowaniem, symulowaniem, implementowaniem i budowaniem układów automatycznego sterowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Rozwiązuje jeden lub więcej problemów z obszaru układów automatycznego sterowania i robotyki. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 45 |
A-P-2 | Przygotowanie raportów | 10 |
A-P-3 | Praca samodziena nad rozwiązaniem problemu | 43 |
A-P-4 | Konsultacje | 2 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na podstawie raportów |
S-2 | Ocena formująca: Na podstawie bieżącej obserwacji pracy |
S-3 | Ocena formująca: Na podstawie dyskusji |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_C113_U01 Student umiejętnie planuje pracę własną i zespołu; w razie potrzeby modeluje proces i symuluje działanie układu automatycznego sterowania; projektuje obiekt i układ jego automatycznego sterowania stosując w razie potrzeby różne metody szybkiego prototypowania. | AR_1A_U02, AR_1A_U04, AR_1A_U08 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_C113_K01 Student potrafi ocenić zakres posiadanej wiedzy, zidentyfikować ewentualne braki w tej wiedzy; ma świadmość pojawiania się nowych rozwiązań w obszarze automatyki i robotyki. | AR_1A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_C113_U01 Student umiejętnie planuje pracę własną i zespołu; w razie potrzeby modeluje proces i symuluje działanie układu automatycznego sterowania; projektuje obiekt i układ jego automatycznego sterowania stosując w razie potrzeby różne metody szybkiego prototypowania. | 2,0 | Student nie potrafi wykonać żadnego etapu prac składającego się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
3,0 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
3,5 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,0 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,5 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
5,0 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 91-1000% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_C113_K01 Student potrafi ocenić zakres posiadanej wiedzy, zidentyfikować ewentualne braki w tej wiedzy; ma świadmość pojawiania się nowych rozwiązań w obszarze automatyki i robotyki. | 2,0 | Student nie potrafi wykonać żadnego etapu prac składającego się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
3,0 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
3,5 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,0 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
4,5 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. | |
5,0 | Student potrafi wykonać przynjamniej jeden lub kilka etapów prac składających się na całościowe zrealizowanie postawionego zadania projektowego. Uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu. |
Literatura podstawowa
- Andrzej Dębowski, Automatyka Podstawy teorii, PWN, WNT, 2012, 2, ISBN: 9788301185961
- Andrzej Dębowski, Automatyka Technika regulacji, PWN, WNT, 2017, ISBN: 9788301193546
- Adam Słota, Sterowanie procesami ciągłymi, PWN, 2022, EAN: 9788301220990
- Wojciech Kaczmarek, Jarosław Panasiuk, Robotyzacja i automatyzacja, PWN, 2022, EAN: 9788301225957
Literatura dodatkowa
- Włodzimierz Dąbrowski, Andrzej Dzieliński, Tadeusz Kaczorek, Rafał Łopatka, Podstawy teorii sterowania, PWN, 2013, 3, ISBN: 9788301185916