Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | AR_1A_C103_U01 | Student potrafi wykorzystać funkcjonalności protokołów sieciowych we własnych aplikacjach, monitorować wydajność systemu oraz konfigurować urządzenia sieciowe. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_U05 | Potrafi zaplanować i zrealizować eksperymenty w zakresie oceny wydajności, złożoności, efektywności i kompatybilności w obszarze stosowania układów automatycznego sterowania oraz rozwiązań robotycznych. |
---|
AR_1A_U06 | Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski. |
AR_1A_U07 | Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów w obszarze automatyki oraz robotyki. |
AR_1A_U08 | Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze automatyzacji oraz robotyzacji z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne. |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie umiejętności tworzenia aplikacji sieciowych w architekturze client-server. |
---|
C-2 | Wykorzystanie bezpiecznych protokołów i metod konfiguracji sieci dla zapewnienia bezpieczeństwa aplikacji sieciowych. |
Treści programowe | T-L-1 | Wykorzystanie gniazd do tworzenia sieciowych aplikacji klient-serwer. Serwery jednowątkowe TCP i UDP. |
---|
T-L-2 | Analiza i testowanie działania aplikacji klient-serwer z punktu widzenia wymagań aplikacji czasu rzeczywistego. |
T-L-3 | Wielowątkowe aplikacje serwera sieciowego. Tworzenie i kontrolowanie procesów potomnych. |
T-L-4 | Przykłady ataków na protokoły otwarte (arp, dhcp, dns, routing) i ich zabezpieczanie. Wykorzystanie protokołów bezpiecznych i konfiguracja statyczna. Network monitoring. Implementacja połączenia VPN na poziomach link i network przy użyciu pakietu openvpn. |
Metody nauczania | M-1 | Podająca - Wykład z użyciem środków audiowizualnych |
---|
M-3 | Praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Praktyczna - Prezentacje przykładowych rozwiązań |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonania mini-projektu |
---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wykonania (ocena kompletności i poprawności) ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie wykonania zadań dodatkowych rozszerzających ćwiczenia laboratoryjne. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak zaliczenia wykonania 80% ćwiczeń laboratoryjnych - w tym również w wyniku nieobecności na zajęciach. |
3,0 | Zaliczenie wykonania zadań poziomu podstawowego dla 80% ćwiczeń laboratoryjnych |
3,5 | Zaliczenie wykonania zadań poziomu podstawowego dla 90% ćwiczeń laboratoryjnych |
4,0 | (dodatkowo) Zaliczenie wykonania zadań poziomu rozszerzonego dla 50% ćwiczeń laboratoryjnych. |
4,5 | (dodatkowo) Wykonanie i obrona mini-projektu |
5,0 | (dodatkowo) Wykonanie i obrona mini-projektu |