Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Środowiska komputerowe wspomagające prace projektowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Środowiska komputerowe wspomagające prace projektowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Maja Kocoń <Maja.Kocon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 45 4,00,38zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z środowiskiem komputerowym do realizacji projektów inżynierskich
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystywania środowiska komputerowego do realizacji projektów inżynierskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Porównanie dostępnych środowisk obliczeń inżynierskich na przykładach, wykorzystanie ich w nauce i przemyśle.2
T-L-2Podstawowe działania tablicowe i macierzowe z wykorzystaniem różnych środowisk i narzędzi programistycznych.2
T-L-3Wizualizacja wyników za pomocą grafiki 2D i 3D z wykorzystaniem różnych środowisk i narzędzi programistycznych.3
T-L-4Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika (GUI) : Określenie celów i wymagań interfejsu. Zdefiniowanie interakcji użytkownika z interfejsem. Napisanie kodu programistycznego, który odpowiada za wyświetlanie elementów graficznych i obsługę interakcji użytkownika.3
T-L-5Tworzenie i symulacja prostego modelu układu dynamicznego.3
T-L-6Zaliczenie serii ćwiczeń2
T-L-7Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. Wprowadzenie do środowiska pozwalającego realizować schematy elektryczne i elektroniczne.3
T-L-8Projektowanie i symulacja obwodów elektrycznych i elektronicznych.4
T-L-9Wykonywanie projektów płytek drukowanych.4
T-L-10Projektowanie zewnętrznych częsci chroniących obwody elektryczne i elektroniczne.2
T-L-11Testowanie oraz analiza obwodów elektrycznych i elektronicznych.2
T-L-12Wprowadzenie do programu AutoCAD - obszar roboczy, współrzędne względne, bezwzględne oraz biegunowe. Tworzenie obiektów 2D - podstawowe polecenia konstrukcyjne.2
T-L-13Polecenia modyfikacji i ich stosowanie. Rysowanie precyzyjne z zastosowaniem śledzenia elementów.2
T-L-14Grupy oraz bloki z atrybutami, tworzenie bibliotek bloków.2
T-L-15Opis rysunku technicznego, wymiarowanie, przygotowanie rysunku 2D do wydruku dokumentacji technicznej.2
T-L-16Wprowadzenie i omówienie interfejsu użytkownika SolidWorks2
T-L-17Tworzenie i edytowanie szkicu, modelowanie podstawowych części. Operacje modyfikujące i ich opcje (operacje wyciągnięcia dodania i wycięcia, zaokrąglenia, kreator otworów)2
T-L-18Operacje obrotu wokół linii środkowej, wyciągnięcia po ścieżce, fazowanie. Modelowanie oraz praca ze złożeniami: modyfikowanie, wykrywanie przenikania i kolizji3
45
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu pod kątem zadań obliczeniowych - definicja, zakres, cele. Przegląd dostępnych narzędzi, oprogramowań, zastosowania w nauce i przemyśle.1
T-W-2Podstawowe działania tablicowe i macierzowe. Wizualizacja wyników za pomocą grafiki 2D i 3D.2
T-W-3Symulacje komputerowe. Wstęp do tworzenia modeli matematycznych.2
T-W-4Wstęp do modelowania i analizy obwodów elektrycznych i elektronicznych przy pomocy środowiska komputerowego.3
T-W-5Wstęp do projektowania obwodów elektrycznych i elektronicznych oraz szybkiego tworzenia rysunków 3D przy pomocy środowiska komputerowego.2
T-W-6Wprowadzenie do modelowania 2D oraz 3D z wykorzystaniem oprogramowania AutoCAD oraz SolidWorks2
T-W-7Podstawowe polecenia konstrukcyjne oraz modyfikujące w programach AutoACD, SolidWorks2
T-W-8Wymiarowanie, rzutowanie oraz przygotowanie modelu do wydruku dokumentacji technicznej rysunku. Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-L-2Wykonanie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych.30
A-L-3Samodzielne uzupełnienie wiedzy z literatury.7
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia zajęć laboratoryjnych.15
A-L-5Konsultacje.2
99
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Samodzielne uzupełnienie wiedzy z literatury.7
A-W-3Przygotowanie da zaliczenia.3
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu cyklu ćwiczeń (treści programowe: od 7-11) laboratoryjnych na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawodzania z cwiczeń.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie zajęć laboratoryjnych na podstawie ocen z zaliczeń serii ćwiczeń, ocen cząstkowych z wykonanych sprawozdań oraz zaangażowania studenta podczas zajęć (treści programowe: od 1 do 6).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów (treści programowe: 4 i 5) na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie zaliczenia pisemnego (treści programowe: od 1 do 3).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C03_W02
Student zna i rozumie podstawowe metody i techniki dotyczące analizy obwodów elektrycznych i elektronicznych.
AR_1A_W06C-1T-W-5, T-W-4M-1S-3
AR_1A_C100_W01
Student posiada wiedzę na temat podstawowych narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich.
AR_1A_W02, AR_1A_W06C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C03_U02
Student potrafi wykorzystać środowisko komputerowe do realizacji projektowania oraz symulacji obwodów elektrycznych i elektronicznych.
AR_1A_U04C-2T-L-9, T-L-10, T-L-7, T-L-11, T-L-8M-2S-1
AR_1A_C100_U01
Student potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia wspomagające prace inżynierskie w celu rozwiązywania problemów technicznych.
AR_1A_U03, AR_1A_U04C-2T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_C03_W02
Student zna i rozumie podstawowe metody i techniki dotyczące analizy obwodów elektrycznych i elektronicznych.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91% a 100% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
AR_1A_C100_W01
Student posiada wiedzę na temat podstawowych narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich.
2,0Brak podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_C03_U02
Student potrafi wykorzystać środowisko komputerowe do realizacji projektowania oraz symulacji obwodów elektrycznych i elektronicznych.
2,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie poniżej 50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 50-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresi 91-100%.
AR_1A_C100_U01
Student potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia wspomagające prace inżynierskie w celu rozwiązywania problemów technicznych.
2,0Brak podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Literatura podstawowa

  1. Horowitz P., Winfield H., Sztuka elektroniki 1 i 2, WKŁ, Warszawa, 2018, 12
  2. CADENCE, PSpice, CADENCE, https://resources.pcb.cadence.com/pspice-videos
  3. KiCad, Introduction, KiCad, https://docs.kicad.org/#_getting_started
  4. Daniel T. Valentine, Brian H. Hahn, Essential MATLAB for Engineers and Scientists, ‎ Academic Press, 2022
  5. Jason M. Kinser, Modeling and Simulation in Python, Taylor & Francis Ltd, 2022

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Porównanie dostępnych środowisk obliczeń inżynierskich na przykładach, wykorzystanie ich w nauce i przemyśle.2
T-L-2Podstawowe działania tablicowe i macierzowe z wykorzystaniem różnych środowisk i narzędzi programistycznych.2
T-L-3Wizualizacja wyników za pomocą grafiki 2D i 3D z wykorzystaniem różnych środowisk i narzędzi programistycznych.3
T-L-4Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika (GUI) : Określenie celów i wymagań interfejsu. Zdefiniowanie interakcji użytkownika z interfejsem. Napisanie kodu programistycznego, który odpowiada za wyświetlanie elementów graficznych i obsługę interakcji użytkownika.3
T-L-5Tworzenie i symulacja prostego modelu układu dynamicznego.3
T-L-6Zaliczenie serii ćwiczeń2
T-L-7Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. Wprowadzenie do środowiska pozwalającego realizować schematy elektryczne i elektroniczne.3
T-L-8Projektowanie i symulacja obwodów elektrycznych i elektronicznych.4
T-L-9Wykonywanie projektów płytek drukowanych.4
T-L-10Projektowanie zewnętrznych częsci chroniących obwody elektryczne i elektroniczne.2
T-L-11Testowanie oraz analiza obwodów elektrycznych i elektronicznych.2
T-L-12Wprowadzenie do programu AutoCAD - obszar roboczy, współrzędne względne, bezwzględne oraz biegunowe. Tworzenie obiektów 2D - podstawowe polecenia konstrukcyjne.2
T-L-13Polecenia modyfikacji i ich stosowanie. Rysowanie precyzyjne z zastosowaniem śledzenia elementów.2
T-L-14Grupy oraz bloki z atrybutami, tworzenie bibliotek bloków.2
T-L-15Opis rysunku technicznego, wymiarowanie, przygotowanie rysunku 2D do wydruku dokumentacji technicznej.2
T-L-16Wprowadzenie i omówienie interfejsu użytkownika SolidWorks2
T-L-17Tworzenie i edytowanie szkicu, modelowanie podstawowych części. Operacje modyfikujące i ich opcje (operacje wyciągnięcia dodania i wycięcia, zaokrąglenia, kreator otworów)2
T-L-18Operacje obrotu wokół linii środkowej, wyciągnięcia po ścieżce, fazowanie. Modelowanie oraz praca ze złożeniami: modyfikowanie, wykrywanie przenikania i kolizji3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu pod kątem zadań obliczeniowych - definicja, zakres, cele. Przegląd dostępnych narzędzi, oprogramowań, zastosowania w nauce i przemyśle.1
T-W-2Podstawowe działania tablicowe i macierzowe. Wizualizacja wyników za pomocą grafiki 2D i 3D.2
T-W-3Symulacje komputerowe. Wstęp do tworzenia modeli matematycznych.2
T-W-4Wstęp do modelowania i analizy obwodów elektrycznych i elektronicznych przy pomocy środowiska komputerowego.3
T-W-5Wstęp do projektowania obwodów elektrycznych i elektronicznych oraz szybkiego tworzenia rysunków 3D przy pomocy środowiska komputerowego.2
T-W-6Wprowadzenie do modelowania 2D oraz 3D z wykorzystaniem oprogramowania AutoCAD oraz SolidWorks2
T-W-7Podstawowe polecenia konstrukcyjne oraz modyfikujące w programach AutoACD, SolidWorks2
T-W-8Wymiarowanie, rzutowanie oraz przygotowanie modelu do wydruku dokumentacji technicznej rysunku. Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-L-2Wykonanie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych.30
A-L-3Samodzielne uzupełnienie wiedzy z literatury.7
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia zajęć laboratoryjnych.15
A-L-5Konsultacje.2
99
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Samodzielne uzupełnienie wiedzy z literatury.7
A-W-3Przygotowanie da zaliczenia.3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C03_W02Student zna i rozumie podstawowe metody i techniki dotyczące analizy obwodów elektrycznych i elektronicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W06Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich w obszarze automatyki oraz robotyki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z środowiskiem komputerowym do realizacji projektów inżynierskich
Treści programoweT-W-5Wstęp do projektowania obwodów elektrycznych i elektronicznych oraz szybkiego tworzenia rysunków 3D przy pomocy środowiska komputerowego.
T-W-4Wstęp do modelowania i analizy obwodów elektrycznych i elektronicznych przy pomocy środowiska komputerowego.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów (treści programowe: 4 i 5) na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91% a 100% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C100_W01Student posiada wiedzę na temat podstawowych narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem automatyka i robotyka.
AR_1A_W06Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich w obszarze automatyki oraz robotyki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z środowiskiem komputerowym do realizacji projektów inżynierskich
Treści programoweT-W-3Symulacje komputerowe. Wstęp do tworzenia modeli matematycznych.
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu pod kątem zadań obliczeniowych - definicja, zakres, cele. Przegląd dostępnych narzędzi, oprogramowań, zastosowania w nauce i przemyśle.
T-W-2Podstawowe działania tablicowe i macierzowe. Wizualizacja wyników za pomocą grafiki 2D i 3D.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie zaliczenia pisemnego (treści programowe: od 1 do 3).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student posiada wiedzę na temat narzędzi i metod wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C03_U02Student potrafi wykorzystać środowisko komputerowe do realizacji projektowania oraz symulacji obwodów elektrycznych i elektronicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień automatyki oraz robotyki.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystywania środowiska komputerowego do realizacji projektów inżynierskich
Treści programoweT-L-9Wykonywanie projektów płytek drukowanych.
T-L-10Projektowanie zewnętrznych częsci chroniących obwody elektryczne i elektroniczne.
T-L-7Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. Wprowadzenie do środowiska pozwalającego realizować schematy elektryczne i elektroniczne.
T-L-11Testowanie oraz analiza obwodów elektrycznych i elektronicznych.
T-L-8Projektowanie i symulacja obwodów elektrycznych i elektronicznych.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu cyklu ćwiczeń (treści programowe: od 7-11) laboratoryjnych na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawodzania z cwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie poniżej 50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 50-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresi 91-100%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C100_U01Student potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia wspomagające prace inżynierskie w celu rozwiązywania problemów technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U03Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia.
AR_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień automatyki oraz robotyki.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystywania środowiska komputerowego do realizacji projektów inżynierskich
Treści programoweT-L-5Tworzenie i symulacja prostego modelu układu dynamicznego.
T-L-2Podstawowe działania tablicowe i macierzowe z wykorzystaniem różnych środowisk i narzędzi programistycznych.
T-L-1Porównanie dostępnych środowisk obliczeń inżynierskich na przykładach, wykorzystanie ich w nauce i przemyśle.
T-L-3Wizualizacja wyników za pomocą grafiki 2D i 3D z wykorzystaniem różnych środowisk i narzędzi programistycznych.
T-L-4Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika (GUI) : Określenie celów i wymagań interfejsu. Zdefiniowanie interakcji użytkownika z interfejsem. Napisanie kodu programistycznego, który odpowiada za wyświetlanie elementów graficznych i obsługę interakcji użytkownika.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie zajęć laboratoryjnych na podstawie ocen z zaliczeń serii ćwiczeń, ocen cząstkowych z wykonanych sprawozdań oraz zaangażowania studenta podczas zajęć (treści programowe: od 1 do 6).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe narzędzia i metody wspomagania prac inżynierskich. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.