Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Zajęcia uzupełniające z matematyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zajęcia uzupełniające z matematyki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość pojęć matematycznych z zakresu szkoły ponadpodstawowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i ekonomicznych.
C-2Uświadomienie potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy logiki i rachunku zbiorów. Wartość bezwzględna, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb rzeczywistych. Silnia, symbol Newtona i trójkąt Pascala. Funkcja liniowa i kwadratowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Funkcja wielomianowa i potęgowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Twierdzenie Bezouta i schemat Hornera. Funkcja wykładnicza i logarytmiczna (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Funkcje trygonometryczne i cyklometryczne (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Podstawowe własności ciągów liczbowych (ciąg arytmetyczny i geometryczny). Podstawy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-A-2Rozwiązywanie zadań na kursie Repetytorium z matematyki (uczelniana platforma Moodle).10
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Przypomnienie zagadnień teoretycznych, rozwiązywanie zadań, dyskusje problemowe, wykorzystanie kursu na platformie Moodle.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie pytań i odpowiedzi studentów podczas zajęć i konsultacji, a także na podstawie postępów w kursie na platformie Moodle.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej, aktywności podczas zajęć, realizacji kursu na platformie Moodle student uzyskuje zaliczenie przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. B. Wikieł (red.), Matematyka. Podstawy z elementami matematyki wyższej, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2019
  2. M. Kucharska, M. Perl, Repetytorium z matematyki, https://e-edukacja.zut.edu.pl/course/view.php?id=319, Uczelniana platforma Moodle [dostęp: 29.03.2024]

Literatura dodatkowa

  1. H. Łubanowicz, B. Wieprzykowicz, Zbiór zadań z matematyki dla kandydatów na studia techniczne, Wydawnictwa NaukowoTechniczne, Warszawa, 1994

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy logiki i rachunku zbiorów. Wartość bezwzględna, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb rzeczywistych. Silnia, symbol Newtona i trójkąt Pascala. Funkcja liniowa i kwadratowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Funkcja wielomianowa i potęgowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Twierdzenie Bezouta i schemat Hornera. Funkcja wykładnicza i logarytmiczna (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Funkcje trygonometryczne i cyklometryczne (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Podstawowe własności ciągów liczbowych (ciąg arytmetyczny i geometryczny). Podstawy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-A-2Rozwiązywanie zadań na kursie Repetytorium z matematyki (uczelniana platforma Moodle).10
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta