Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Elektrotechnika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektrotechnika
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Konstanty Gawrylczyk <Konstanty.Gawrylczyk@zut.edu.pl>, Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW3 30 2,00,44zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,26zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki z wzakresie wcześniej realizowanych przedmiotów o tej tematyce.
W-2Znajomość fizykii z wzakresie wcześniej realizowanych przedmiotów o tej tematyce.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie treści programowych związanych z przedmiotem
C-2Umiejętność wyboru metody rozwiązania adekwatnej do problemu. Wybór najmniej czasochłonnego rozwiązania.
C-3Umiejętność oceny przydatności uzyskanego rozwiązania w konkretnym problemie technicznym.
C-4Znajomość nowoczesnych programów narzędziowych pomocnych w rozwiązywaniu obwodów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego. Prawa Kirchhoffa, metoda superpozycji, metoda Thevenina, transfiguracja gwiazda-trójkąt.3
T-A-2Wykorzystanie metod oczkowej i węzłowej do analizy obwodów. Analiza obwodów zawierających źródła sterowane3
T-A-3Analiza gałęzi RL, RC, RLC przy prądzie sinusoidalnie zmiennym. Metoda symboliczna. Analiza obwodów oraz wykresy wskazowe. Projektowanie prostych układów rezonansowych.3
T-A-4Alaliza układów rozgałęzionych prądu przemiennego.5
T-A-5Zaliczenie1
15
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do środowiska modelowania obwodów elektrycznych. Obwody prądu stałego.3
T-L-2Modelowanie obwodów rozgałęzionych prądu zmiennego3
T-L-3Badanie układów rezonansowych3
T-L-4Badanie układów trójfazowych3
T-L-5Analiza stanów nieustalonych3
15
wykłady
T-W-1Rys historyczny rozwoju elektrotechniki. Teoria obwodów, teoria linii długich, teoria pola elektromagnetycznego – porównanie, zakresy stosowalności. Eksperymenty pokazowe: linia długa, doświadczenie Hertza.2
T-W-2Elementy obwodów elektrycznych. Prawa Kirchhoffa.2
T-W-3Zasada superpozycji, twierdzenie Thevenina i Nortona. Transfiguracja obwodów.2
T-W-4Metody analizy liniowych obwodów prądu stałego. Metoda oczkowa i węzłowa.2
T-W-5Metoda symboliczna analizy obwodów w stanie ustalonym przy wymuszeniu sinusoidalnym. Prawa Kirchhoffa dla wartości symbolicznych. Wykresy wskazowe.2
T-W-6Moce w obwodach RLC przy wymuszeniu sinusoidalnym.2
T-W-7Analiza złożonych obwodów RLC w stanie ustalonym przy wymuszeniu sinusoidalnym.2
T-W-8Obwody z indukcyjnością wzajemną. Eliminacja sprzężeń magnetycznych. Transformator powietrzny i z rdzeniem ferromagnetycznym.2
T-W-9Rezonans w obwodach elektrycznych: rezonans szeregowy (parametry, charakterystyki częstotliwościowe); rezonans równoległy (parametry, charakterystyki częstotliwościowe).2
T-W-10Analiza obwodów RLC przy wymuszeniu niesinusoidalnym.3
T-W-11Układy trójfazowe: podstawowe zależności i pojęcia dotyczące układów trójfazowych; obliczanie układów trójfazowych przy połączeniu faz generatora w gwiazdę lub trójkąt i obciążeniu ich symetrycznymi bądź niesymetrycznymi odbiornikami połączonymi w gwiazdę lub trójkąt; wykresy wskazowe; pomiar mocy w układach trójfazowych.4
T-W-12Stany nieustalone w liniowych obwodach elektrycznych: prawa komutacji; podstawy analizy stanów nieustalonych; stany nieustalone w obwodach RL, RC oraz RLC przy załączeniu napięcia stałego i sinusoidalnie zmiennego.4
T-W-13Podsumowanie wykładów, pisemne zaliczenie.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach obliczeniowych15
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań5
A-A-3Analiza zadań z kolokwium5
25
laboratoria
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury8
A-L-3Konsultacje2
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie30
A-W-2Utrwalanie wiadomości uzyskanych na wykładzie10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny. Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia obliczeniowe - metody analityczne rozwiązywania obwodów
M-3Laboratorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładu.
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia obliceniowe - zaliczenie pisemne
S-3Ocena formująca: Krótkie sprawdziany pisemne na początku wybranych zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C06_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce.
AR_1A_W02C-1, C-3, C-4, C-2T-A-5, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-4, T-W-1, T-W-9, T-W-12M-1, M-2S-1, S-2
AR_1A_C06_W02
Posiada wiedzę o działaniu prostych obwodów elektrycznych
AR_1A_W02C-1, C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C07x_U02
Potrafi przeprowadzić analizę działania prostego układu elektrycznego
AR_1A_U08, AR_1A_U06C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-L-3, T-L-1, T-L-5, T-L-2, T-L-4M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_C06_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu elektrotechniki niezbędnej do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
AR_1A_C06_W02
Posiada wiedzę o działaniu prostych obwodów elektrycznych
2,0Student nie zna podstaw działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_C07x_U02
Potrafi przeprowadzić analizę działania prostego układu elektrycznego
2,0Student nie potrafi analizować prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Literatura podstawowa

  1. Maciej Krakowski, Elektrotechnika Teoretyczna, PWN, Warszawa, 1999
  2. Stanisław Bolkowski, Teoria obwodów elektrycznych, WNT, Warszawa, 2009
  3. Ryszard Sikora, Tomasz Chady, Przemysław Łopato, Grzegorz Psuj, Elektrotechnika Teoretyczna, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016, Wydanie IV uzupełnione, ISBN 978-83-7663-204-9
  4. Stanisław Osowski, Krzysztof Siwek, Michał Śmiałek, Teoria obwodów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2013, 2, ISBN: 978-83-7207-577-2

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego. Prawa Kirchhoffa, metoda superpozycji, metoda Thevenina, transfiguracja gwiazda-trójkąt.3
T-A-2Wykorzystanie metod oczkowej i węzłowej do analizy obwodów. Analiza obwodów zawierających źródła sterowane3
T-A-3Analiza gałęzi RL, RC, RLC przy prądzie sinusoidalnie zmiennym. Metoda symboliczna. Analiza obwodów oraz wykresy wskazowe. Projektowanie prostych układów rezonansowych.3
T-A-4Alaliza układów rozgałęzionych prądu przemiennego.5
T-A-5Zaliczenie1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do środowiska modelowania obwodów elektrycznych. Obwody prądu stałego.3
T-L-2Modelowanie obwodów rozgałęzionych prądu zmiennego3
T-L-3Badanie układów rezonansowych3
T-L-4Badanie układów trójfazowych3
T-L-5Analiza stanów nieustalonych3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rys historyczny rozwoju elektrotechniki. Teoria obwodów, teoria linii długich, teoria pola elektromagnetycznego – porównanie, zakresy stosowalności. Eksperymenty pokazowe: linia długa, doświadczenie Hertza.2
T-W-2Elementy obwodów elektrycznych. Prawa Kirchhoffa.2
T-W-3Zasada superpozycji, twierdzenie Thevenina i Nortona. Transfiguracja obwodów.2
T-W-4Metody analizy liniowych obwodów prądu stałego. Metoda oczkowa i węzłowa.2
T-W-5Metoda symboliczna analizy obwodów w stanie ustalonym przy wymuszeniu sinusoidalnym. Prawa Kirchhoffa dla wartości symbolicznych. Wykresy wskazowe.2
T-W-6Moce w obwodach RLC przy wymuszeniu sinusoidalnym.2
T-W-7Analiza złożonych obwodów RLC w stanie ustalonym przy wymuszeniu sinusoidalnym.2
T-W-8Obwody z indukcyjnością wzajemną. Eliminacja sprzężeń magnetycznych. Transformator powietrzny i z rdzeniem ferromagnetycznym.2
T-W-9Rezonans w obwodach elektrycznych: rezonans szeregowy (parametry, charakterystyki częstotliwościowe); rezonans równoległy (parametry, charakterystyki częstotliwościowe).2
T-W-10Analiza obwodów RLC przy wymuszeniu niesinusoidalnym.3
T-W-11Układy trójfazowe: podstawowe zależności i pojęcia dotyczące układów trójfazowych; obliczanie układów trójfazowych przy połączeniu faz generatora w gwiazdę lub trójkąt i obciążeniu ich symetrycznymi bądź niesymetrycznymi odbiornikami połączonymi w gwiazdę lub trójkąt; wykresy wskazowe; pomiar mocy w układach trójfazowych.4
T-W-12Stany nieustalone w liniowych obwodach elektrycznych: prawa komutacji; podstawy analizy stanów nieustalonych; stany nieustalone w obwodach RL, RC oraz RLC przy załączeniu napięcia stałego i sinusoidalnie zmiennego.4
T-W-13Podsumowanie wykładów, pisemne zaliczenie.1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach obliczeniowych15
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań5
A-A-3Analiza zadań z kolokwium5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury8
A-L-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie30
A-W-2Utrwalanie wiadomości uzyskanych na wykładzie10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C06_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem automatyka i robotyka.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie treści programowych związanych z przedmiotem
C-3Umiejętność oceny przydatności uzyskanego rozwiązania w konkretnym problemie technicznym.
C-4Znajomość nowoczesnych programów narzędziowych pomocnych w rozwiązywaniu obwodów.
C-2Umiejętność wyboru metody rozwiązania adekwatnej do problemu. Wybór najmniej czasochłonnego rozwiązania.
Treści programoweT-A-5Zaliczenie
T-W-2Elementy obwodów elektrycznych. Prawa Kirchhoffa.
T-W-3Zasada superpozycji, twierdzenie Thevenina i Nortona. Transfiguracja obwodów.
T-W-5Metoda symboliczna analizy obwodów w stanie ustalonym przy wymuszeniu sinusoidalnym. Prawa Kirchhoffa dla wartości symbolicznych. Wykresy wskazowe.
T-W-6Moce w obwodach RLC przy wymuszeniu sinusoidalnym.
T-W-7Analiza złożonych obwodów RLC w stanie ustalonym przy wymuszeniu sinusoidalnym.
T-W-8Obwody z indukcyjnością wzajemną. Eliminacja sprzężeń magnetycznych. Transformator powietrzny i z rdzeniem ferromagnetycznym.
T-W-10Analiza obwodów RLC przy wymuszeniu niesinusoidalnym.
T-W-11Układy trójfazowe: podstawowe zależności i pojęcia dotyczące układów trójfazowych; obliczanie układów trójfazowych przy połączeniu faz generatora w gwiazdę lub trójkąt i obciążeniu ich symetrycznymi bądź niesymetrycznymi odbiornikami połączonymi w gwiazdę lub trójkąt; wykresy wskazowe; pomiar mocy w układach trójfazowych.
T-W-13Podsumowanie wykładów, pisemne zaliczenie.
T-W-4Metody analizy liniowych obwodów prądu stałego. Metoda oczkowa i węzłowa.
T-W-1Rys historyczny rozwoju elektrotechniki. Teoria obwodów, teoria linii długich, teoria pola elektromagnetycznego – porównanie, zakresy stosowalności. Eksperymenty pokazowe: linia długa, doświadczenie Hertza.
T-W-9Rezonans w obwodach elektrycznych: rezonans szeregowy (parametry, charakterystyki częstotliwościowe); rezonans równoległy (parametry, charakterystyki częstotliwościowe).
T-W-12Stany nieustalone w liniowych obwodach elektrycznych: prawa komutacji; podstawy analizy stanów nieustalonych; stany nieustalone w obwodach RL, RC oraz RLC przy załączeniu napięcia stałego i sinusoidalnie zmiennego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny. Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia obliczeniowe - metody analityczne rozwiązywania obwodów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładu.
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia obliceniowe - zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu elektrotechniki niezbędnej do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C06_W02Posiada wiedzę o działaniu prostych obwodów elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem automatyka i robotyka.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie treści programowych związanych z przedmiotem
C-2Umiejętność wyboru metody rozwiązania adekwatnej do problemu. Wybór najmniej czasochłonnego rozwiązania.
Treści programoweT-A-3Analiza gałęzi RL, RC, RLC przy prądzie sinusoidalnie zmiennym. Metoda symboliczna. Analiza obwodów oraz wykresy wskazowe. Projektowanie prostych układów rezonansowych.
T-A-2Wykorzystanie metod oczkowej i węzłowej do analizy obwodów. Analiza obwodów zawierających źródła sterowane
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego. Prawa Kirchhoffa, metoda superpozycji, metoda Thevenina, transfiguracja gwiazda-trójkąt.
T-A-4Alaliza układów rozgałęzionych prądu przemiennego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny. Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia obliczeniowe - metody analityczne rozwiązywania obwodów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładu.
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia obliceniowe - zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstaw działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna podstawy działania prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C07x_U02Potrafi przeprowadzić analizę działania prostego układu elektrycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze automatyzacji oraz robotyzacji z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
AR_1A_U06Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wyboru metody rozwiązania adekwatnej do problemu. Wybór najmniej czasochłonnego rozwiązania.
Treści programoweT-A-3Analiza gałęzi RL, RC, RLC przy prądzie sinusoidalnie zmiennym. Metoda symboliczna. Analiza obwodów oraz wykresy wskazowe. Projektowanie prostych układów rezonansowych.
T-A-2Wykorzystanie metod oczkowej i węzłowej do analizy obwodów. Analiza obwodów zawierających źródła sterowane
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego. Prawa Kirchhoffa, metoda superpozycji, metoda Thevenina, transfiguracja gwiazda-trójkąt.
T-A-4Alaliza układów rozgałęzionych prądu przemiennego.
T-L-3Badanie układów rezonansowych
T-L-1Wprowadzenie do środowiska modelowania obwodów elektrycznych. Obwody prądu stałego.
T-L-5Analiza stanów nieustalonych
T-L-2Modelowanie obwodów rozgałęzionych prądu zmiennego
T-L-4Badanie układów trójfazowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia obliczeniowe - metody analityczne rozwiązywania obwodów
M-3Laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładu.
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia obliceniowe - zaliczenie pisemne
S-3Ocena formująca: Krótkie sprawdziany pisemne na początku wybranych zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować prostych obwodów elektrycznych. Student uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student potrafi analizować proste obwody elektryczne. Student uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.