Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Metody matematyczne automatyki i robotyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody matematyczne automatyki i robotyki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Jekatierina Sklyar <Jekatierina.Sklyar@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Emirsajłow <Zbigniew.Emirsajlow@zut.edu.pl>, Piotr Okoniewski <Piotr.Okoniewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,44zaliczenie
laboratoriaL2 15 2,00,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 2,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajmość podstaw analizy matematycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauczenie studenta podstaw matematycznych analizy sygnałów, rozwiązywania liniowych równań różnicowych, stosowania podstawowych metod analizy zdarzeń losowych.
C-2Wykształcenie u studenta umiejętności rozwiązywania zadań z obszaru analizy sygnałów, równań róznicowych oraz rachunku prawdopodobieństwa
C-3Wykształcenie u studenta umiejętności wykorzystania komputerowych środowisk obliczeniowych do rozwiązywania z obszaru analizy sygnałów, równań róznicowych oraz rachunku prawdopodobieństwa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym- częśc I: Sygnały okresowe3
T-A-2Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym - część II: Sygnały nieokresowe3
T-A-3Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - część I: - Sygnały nieokresowe3
T-A-4Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - część II: - Sygnały o skończonym czasie trwania3
T-A-5Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z - część I: Transformaty proste2
T-A-6Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z - część II: Transformaty odwrotne2
T-A-7Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część I: Składowe swobodne i wymuszone rozwiązań2
T-A-8Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część II: Transmitancja i składowa wymuszona2
T-A-9Rozwiązania zadań ze zmienną losową dyskretną3
T-A-10Rozwiązania zadań ze zmienną losową ciągłą2
T-A-11Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania3
T-A-12Zaliczenie ćwiczeń audotoryjnych2
30
laboratoria
T-L-1Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym - sygnały okresowe i sygnały nieokresowe. Zastosowanie pakietu MatLab w liczeniu zadań.3
T-L-2Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - Sygnały nieokresowe oraz sygnały o skączonym czasie trwania. Zastosowanie pakietu MatLab w liczeniu zadań.3
T-L-3Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z: Transformaty proste i transformaty odwrotne2
T-L-4Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część I: Składowe swobodne i wymuszone rozwiązań,transmitancja i składowa wymuszona2
T-L-5Rozwiązania zadań ze zmienną losową dyskretną i zmienna losową ciągła3
T-L-6Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania z zastosowaniem programu MatLab.2
15
wykłady
T-W-1Sygnały z czasem ciągłym i dyskretnym, sygnały okresowe i nieokresowe, energia i moc średnia2
T-W-2Szeregi Fouriera, przekształcenie Fouriera z czasem ciągłym, odwrotne przekształcenie Fouriera, widmo zespolone, widmo amplitudowe i fazowe, twierdzenie Parsevala, widmowa gęstość mocy i energii4
T-W-3Przekształcenie Fouriera z dyskretnym czasem, dyskretne przekształcenie Fouriera, szybkie przeksztalcenie Fouriera, widmo zespolone, widmo amplitudowe i fazowe, odwrotne przekształcenie Fouriera, twierdzenie Parsevala, widmowa gęstość energii i mocy4
T-W-4Liniowe równanie różnicowe, przekształcenie Z i jego własności, transformaty proste i odwrotne, twierdzenie graniczne4
T-W-5Zastosowanie przekształcenia Z do rozwiązywania równań różnicowych, składowa swobodna i wymuszona rozwiązania, transmitancja, zera i bieguny transmitancji4
T-W-6Rachunek prawdopodobienstwa, właściwości prawdopodobieństwa, wzór Bayesa, zmienna losowa dyskretna i ciągła4
T-W-7Zmienna losowa dyskretna i ciągła, gęstość prawdopodobieństwa, dystrybuanta, wartość oczekiwana, wariancja, momenty4
T-W-8Rozkład Bernoulli'ego, rozklad geometryczny, rozkład jednostajny, rozklad normalny, rozkład normalny standardowy, zastosowania2
T-W-9Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania. Zaliczenie wykładu.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych5
A-A-2czytanie wskazanej literatury4
A-A-3przygotowanie do kolokwium4
A-A-4opracowanie wyników ze sprawdzianu6
A-A-5uczestnictwo w zajęciach30
49
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Czytanie literatury6
A-L-3napisanie raportu z laboratorium3
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia4
A-L-5Konsultacje2
A-L-6samodzielne rozwiązywanie zadań20
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Ćwiczenia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Na podstawie pisemnego zaliczenia
S-2Ocena formująca: Na podstawie sprawdzianów
S-3Ocena formująca: Na podstawie sprawozdań

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C05_W01
Ma wiedzę w obszarze matematyki w zakresie analizy układów automatyki i robotyki
AR_1A_W01, AR_1A_W02C-1T-W-3, T-W-8, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C02_U01
Ma wiedzę i umięjetności rozwiązywania problemów w obszarze matematyki w zakresie analizy układów automatyki i robotyki
AR_1A_U08, AR_1A_U09C-2, C-3T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-L-1, T-L-2, T-A-8, T-A-6, T-L-3, T-A-7, T-A-12, T-L-6, T-L-5, T-A-11, T-A-10, T-L-4, T-A-9, T-A-5M-2S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_C05_W01
Ma wiedzę w obszarze matematyki w zakresie analizy układów automatyki i robotyki
2,0Student nie zna i/lub nie potrafi wyjaśnić podstawowych metod matematycznych stosowanych w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 90-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_C02_U01
Ma wiedzę i umięjetności rozwiązywania problemów w obszarze matematyki w zakresie analizy układów automatyki i robotyki
2,0Student nie zna i/lub nie potrafi zastosować podstawowych metod matematycznych w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.

Literatura podstawowa

  1. Wojciechowski J. M., Sygnały i systemy, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Wraszawa, 2008
  2. Majchrzak E., Mochnacki B., Metody numeryczne: Podstawy teoretyczne, askekty praktyczne i algorytmy, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1994
  3. J. Kudrewicz, Przekształcenie Z i równania różnicowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000
  4. Hellwig Z., Elementy rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1998, 13

Literatura dodatkowa

  1. Chi-Tsong Chen, Systems and signals analysis, Saunders College Publishing, Orlando, 1994
  2. Fortuna Z., Macukow B., Wąsowski J., Metody numeryczne, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005
  3. Ibe O. C., Fundamentals of Applied Probability and Random Processes, Elsevier Academic Press, San Diego, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym- częśc I: Sygnały okresowe3
T-A-2Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym - część II: Sygnały nieokresowe3
T-A-3Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - część I: - Sygnały nieokresowe3
T-A-4Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - część II: - Sygnały o skończonym czasie trwania3
T-A-5Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z - część I: Transformaty proste2
T-A-6Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z - część II: Transformaty odwrotne2
T-A-7Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część I: Składowe swobodne i wymuszone rozwiązań2
T-A-8Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część II: Transmitancja i składowa wymuszona2
T-A-9Rozwiązania zadań ze zmienną losową dyskretną3
T-A-10Rozwiązania zadań ze zmienną losową ciągłą2
T-A-11Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania3
T-A-12Zaliczenie ćwiczeń audotoryjnych2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym - sygnały okresowe i sygnały nieokresowe. Zastosowanie pakietu MatLab w liczeniu zadań.3
T-L-2Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - Sygnały nieokresowe oraz sygnały o skączonym czasie trwania. Zastosowanie pakietu MatLab w liczeniu zadań.3
T-L-3Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z: Transformaty proste i transformaty odwrotne2
T-L-4Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część I: Składowe swobodne i wymuszone rozwiązań,transmitancja i składowa wymuszona2
T-L-5Rozwiązania zadań ze zmienną losową dyskretną i zmienna losową ciągła3
T-L-6Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania z zastosowaniem programu MatLab.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sygnały z czasem ciągłym i dyskretnym, sygnały okresowe i nieokresowe, energia i moc średnia2
T-W-2Szeregi Fouriera, przekształcenie Fouriera z czasem ciągłym, odwrotne przekształcenie Fouriera, widmo zespolone, widmo amplitudowe i fazowe, twierdzenie Parsevala, widmowa gęstość mocy i energii4
T-W-3Przekształcenie Fouriera z dyskretnym czasem, dyskretne przekształcenie Fouriera, szybkie przeksztalcenie Fouriera, widmo zespolone, widmo amplitudowe i fazowe, odwrotne przekształcenie Fouriera, twierdzenie Parsevala, widmowa gęstość energii i mocy4
T-W-4Liniowe równanie różnicowe, przekształcenie Z i jego własności, transformaty proste i odwrotne, twierdzenie graniczne4
T-W-5Zastosowanie przekształcenia Z do rozwiązywania równań różnicowych, składowa swobodna i wymuszona rozwiązania, transmitancja, zera i bieguny transmitancji4
T-W-6Rachunek prawdopodobienstwa, właściwości prawdopodobieństwa, wzór Bayesa, zmienna losowa dyskretna i ciągła4
T-W-7Zmienna losowa dyskretna i ciągła, gęstość prawdopodobieństwa, dystrybuanta, wartość oczekiwana, wariancja, momenty4
T-W-8Rozkład Bernoulli'ego, rozklad geometryczny, rozkład jednostajny, rozklad normalny, rozkład normalny standardowy, zastosowania2
T-W-9Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania. Zaliczenie wykładu.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych5
A-A-2czytanie wskazanej literatury4
A-A-3przygotowanie do kolokwium4
A-A-4opracowanie wyników ze sprawdzianu6
A-A-5uczestnictwo w zajęciach30
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Czytanie literatury6
A-L-3napisanie raportu z laboratorium3
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia4
A-L-5Konsultacje2
A-L-6samodzielne rozwiązywanie zadań20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C05_W01Ma wiedzę w obszarze matematyki w zakresie analizy układów automatyki i robotyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i innych obszarów właściwych dla kierunku studiów automatyka i robotyka przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu automatyki, robotyki i obszarów pokrewnych.
AR_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem automatyka i robotyka.
Cel przedmiotuC-1Nauczenie studenta podstaw matematycznych analizy sygnałów, rozwiązywania liniowych równań różnicowych, stosowania podstawowych metod analizy zdarzeń losowych.
Treści programoweT-W-3Przekształcenie Fouriera z dyskretnym czasem, dyskretne przekształcenie Fouriera, szybkie przeksztalcenie Fouriera, widmo zespolone, widmo amplitudowe i fazowe, odwrotne przekształcenie Fouriera, twierdzenie Parsevala, widmowa gęstość energii i mocy
T-W-8Rozkład Bernoulli'ego, rozklad geometryczny, rozkład jednostajny, rozklad normalny, rozkład normalny standardowy, zastosowania
T-W-5Zastosowanie przekształcenia Z do rozwiązywania równań różnicowych, składowa swobodna i wymuszona rozwiązania, transmitancja, zera i bieguny transmitancji
T-W-9Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania. Zaliczenie wykładu.
T-W-7Zmienna losowa dyskretna i ciągła, gęstość prawdopodobieństwa, dystrybuanta, wartość oczekiwana, wariancja, momenty
T-W-4Liniowe równanie różnicowe, przekształcenie Z i jego własności, transformaty proste i odwrotne, twierdzenie graniczne
T-W-6Rachunek prawdopodobienstwa, właściwości prawdopodobieństwa, wzór Bayesa, zmienna losowa dyskretna i ciągła
T-W-1Sygnały z czasem ciągłym i dyskretnym, sygnały okresowe i nieokresowe, energia i moc średnia
T-W-2Szeregi Fouriera, przekształcenie Fouriera z czasem ciągłym, odwrotne przekształcenie Fouriera, widmo zespolone, widmo amplitudowe i fazowe, twierdzenie Parsevala, widmowa gęstość mocy i energii
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na podstawie pisemnego zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i/lub nie potrafi wyjaśnić podstawowych metod matematycznych stosowanych w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna i potrafi wyjaśnić podstawowe metody matematyczne stosowane w obszarze automatyki i robotytki. Uzyskał 90-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_C02_U01Ma wiedzę i umięjetności rozwiązywania problemów w obszarze matematyki w zakresie analizy układów automatyki i robotyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze automatyzacji oraz robotyzacji z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
AR_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych.
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętności rozwiązywania zadań z obszaru analizy sygnałów, równań róznicowych oraz rachunku prawdopodobieństwa
C-3Wykształcenie u studenta umiejętności wykorzystania komputerowych środowisk obliczeniowych do rozwiązywania z obszaru analizy sygnałów, równań róznicowych oraz rachunku prawdopodobieństwa
Treści programoweT-A-3Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - część I: - Sygnały nieokresowe
T-A-4Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - część II: - Sygnały o skończonym czasie trwania
T-A-2Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym - część II: Sygnały nieokresowe
T-A-1Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym- częśc I: Sygnały okresowe
T-L-1Analiza widmowa sygnałów z czasem ciągłym - sygnały okresowe i sygnały nieokresowe. Zastosowanie pakietu MatLab w liczeniu zadań.
T-L-2Analiza widmowa sygnałów z czasem dyskretnym - Sygnały nieokresowe oraz sygnały o skączonym czasie trwania. Zastosowanie pakietu MatLab w liczeniu zadań.
T-A-8Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część II: Transmitancja i składowa wymuszona
T-A-6Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z - część II: Transformaty odwrotne
T-L-3Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z: Transformaty proste i transformaty odwrotne
T-A-7Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część I: Składowe swobodne i wymuszone rozwiązań
T-A-12Zaliczenie ćwiczeń audotoryjnych
T-L-6Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania z zastosowaniem programu MatLab.
T-L-5Rozwiązania zadań ze zmienną losową dyskretną i zmienna losową ciągła
T-A-11Pojęcie o procesach losowych. Proces Wienerowski, proces Poissona, proces gałęziowy, proces życia i śmierci. Różne zadania
T-A-10Rozwiązania zadań ze zmienną losową ciągłą
T-L-4Zastosowanie transformaty Z do wyznaczania rozwiązań równań różnicowych - część I: Składowe swobodne i wymuszone rozwiązań,transmitancja i składowa wymuszona
T-A-9Rozwiązania zadań ze zmienną losową dyskretną
T-A-5Wyznaczanie prostych i odwrotnych transformat Z - część I: Transformaty proste
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Na podstawie sprawozdań
S-2Ocena formująca: Na podstawie sprawdzianów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i/lub nie potrafi zastosować podstawowych metod matematycznych w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał poniżej 50% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 50-60% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
3,5Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 61-70% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 71-80% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
4,5Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 81-90% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.
5,0Student zna i potrafi zastosować podstawowe metody matematyczne w obszarze automatyki i robotyki. Uzyskał 91-100% łącznej liczby punktów z form ocen tego efektu.