Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | AR_1A_O10-1_W01 | Student:
- w zakresie wiedzy opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny),
- w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_W02 | Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem automatyka i robotyka. |
---|
Cel przedmiotu | C-3 | Umięjętność organizacji bezpiecznych warunków pracy. |
---|
C-2 | Umiejętność identyfikacji czynników potencjalnie niebezpiecznych, szkodliwych lub uciążliwych oraz ich eliminacji lub ograniczania skutków. |
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy nt. bezpieczeństwa i higieny pracy niezbędnej oraz do zarządzania ludźmi w zakresie poprawnej organizacji pracy i właściwego wykorzystania narzędzi pracy. |
Treści programowe | T-W-7 | Środki ochrony indywidualnej - odzież ochronna i odzież robocza.
Zaliczenie wykładów. |
---|
T-W-4 | Maszyny i urządzenia techniczne - minimalne wymagania dotyczące maszyn. Zabezpieczenia techniczne urządzeń.
Ergonomia maszyn i narzędzi. |
T-W-3 | Wybrane czynniki niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe. Charakterystyka zagrożeń, pomiaru i zapobiegania. |
T-W-5 | Podstawowe pojęcia związane z ryzykiem w miejscu pracy. Ryzyko zawodowe jako wypadkowa prawdopodobieństwa występowania zagrożeń i ciężaru następstw. Układ: zagrożenie – wypadek – szkoda – awaria systemu. Prace szczególnie niebezpieczne. Zasady organizacji bezpiecznej pracy. |
T-W-6 | Ocena ryzyka zawodowego. Ujęcie ryzyka zawodowego na podstawie PN-N-18001:2004.
Listy kontrolne - jako narzędzie weryfikacji ergonomii i przestrzegania zasad BHP. |
T-W-1 | Zagadnienia wprowadzające, pojęcie bezpieczeństwa pracy i higieny pracy. Ergonomia a BHP. Podstawowe obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie BHP. Instytucje nadzoru nad warunkami pracy. |
T-W-2 | Obowiązki pracodawcy w zakresie szkoleń BHP, badań okresowych i kontrolnych. Profilaktyka i higiena w miejscu pracy. |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe i aktywizujące (wykład konwersatoryjny, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna). |
---|
M-1 | Metody podające (opis, anegdota, wyjaśnianie). |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz). |
M-3 | Metody eksponujące (film, ekspozycja). |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub praca wg podanego wzoru (z zakresu oceny ryzyka zawodowego) - jedna z dwóch form zaliczenia końcowego podawana jest studentom na pierwszych zajęciach. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadku w trakcie wykładu konwersatoryjnego. Aktywność studenta nagradzana jest możliwością podniesienia oceny końcowej, pod warunkiem uzyskania pozytywnego zaliczenia końcowego. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student:
- w zakresie wiedzy nie opanował i nie przyswoił podstawowego materiału programowego,
- w zakresie rozumienia wiedzy nie opanował podstawowego zakresu materiału, |
3,0 | Student:
- w zakresie wiedzy opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny),
- w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). |
3,5 | Student:
- w zakresie wiedzy opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (,
- w zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. |
4,0 | Student:
- w zakresie wiedzy opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
w stopniu dobrym |
4,5 | Student:
- w zakresie wiedzy dobrze opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia dobrze wiedzy opanował podstawowy zakres materiału. |
5,0 | Student:
- w zakresie wiedzy bardzo dobrze opanował i przyswoił podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy bardzo dobrze opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. |