Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Controlling personalny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Controlling personalny
Specjalność Controlling finansowy
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR5 10 1,00,30zaliczenie
laboratoriaL5 35 3,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie podstawowych umiejętności w zakresie oceny zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z koncepcją controllingu personalnego, jego roli w zarządzaniu i znaczenia rachunkowości w jego zastosowaniu
C-2Przygotowanie studenta do identyfikacji kosztów zasobów ludzkich oraz stosowania odpowiednich narzędzi controllingu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności pozyskiwania informacji na potrzeby controllingu personalnego
C-4Kształtowanie podstawowych umiejętności prowadzenia audytu personalnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Pojęcie, rodzaje i funkcje controllingu personalnego1
T-L-2Identyfikacja kosztów zasobów ludzkich2
T-L-3Pomiar i wycena kosztów zasobów ludzkich2
T-L-4Ujęcie kosztów zasobów ludzkich w ewidencji księgowej i ich rozliczanie4
T-L-5Budżetowanie kosztów zasobów ludzkich4
T-L-6Analiza struktury kosztów zasobów ludzkich przedsiębiorstwa i inne analizy strukturalne wykorzystywane w controllingu personalnym6
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe2
T-L-8Badanie kompetencji pracowników z wykorzystaniem modeli KSA i VARK5
T-L-9Metody analityczno-punktowe i metoda wyceny rynkowej w wartościowaniu stanowisk pracy5
T-L-10Wskaźniki HR metrics (KPI) w ocenie procesów zarządzania zasobami ludzkimi2
T-L-11Kolokwium zaliczeniowe2
35
warsztaty
T-WR-1Rola controllingu i controllera w różnych strukturach organizacyjnych2
T-WR-2Wskaźniki ilościowe i jakościowe controllingu personalnego stosowane w praktyce gospodarczej2
T-WR-3Narzędzia zarządzania wykorzystywane w controllingu personalnym w różnych organizacjach2
T-WR-4Proces wdrażania controllingu personalnego w różnych organizacjach3
T-WR-5Zaliczenie materiału1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach35
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury i rozwiązywanie zadań empirycznych20
A-L-4przygotowanie do kolokwiów zaliczeniowych18
75
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach10
A-WR-2przygotowanie do zalicznia materiału, w tym analiza różnych rozwiązań stosowanych w praktyce gospodarczej15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wprowadzenie do zajęć w formie objaśnienia kluczowych zagadnień
M-2Warsztaty tematyczne prowadzone przez przedstawicieli praktyki gospodarczej
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie pomiaru, wyceny ewidencji i rozliczania kosztów zasobów ludzkich oraz ich budżetowania

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: Analiza zadań problemowych rozwiązywanych przez studentów samodzielnie/grupowo
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/5.1_W01
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności
Z_1P_W02C-1T-WR-4, T-L-11, T-WR-1, T-WR-5, T-L-1M-1, M-2S-4, S-3, S-1
Z_1P_M03/5.1_W02
Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji
Z_1P_W01C-2, C-3, C-4T-WR-3, T-WR-2, T-WR-5M-1, M-2S-4, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/5.1_U01
Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03C-3, C-2T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6M-3, M-1, M-4S-1, S-4, S-2, S-3
Z_1P_M03/5.1_U02
Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników
Z_1P_U02C-4T-L-10, T-L-11, T-L-9, T-L-8M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/5.1_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
Z_1P_K01, Z_1P_K02, Z_1P_K04, Z_1P_K05C-2, C-1, C-3, C-4T-L-2, T-L-4, T-L-10, T-L-6, T-L-9, T-L-1, T-L-7, T-L-3, T-L-5, T-L-8M-1, M-3, M-2, M-4S-4, S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/5.1_W01
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązań z innymi obszarami działalności
3,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 95%
Z_1P_M03/5.1_W02
Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji
2,0Student nie zna narzędzi do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji
3,0Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 55%
3,5Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 65%
4,0Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 75%
4,5Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 85%
5,0Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/5.1_U01
Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych
2,0Student nie potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać kosztów zasobów ludzkich oraz ich budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych
3,0Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 55%
3,5Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 65%
4,0Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 75%
4,5Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 85%
5,0Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 95%
Z_1P_M03/5.1_U02
Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników
2,0Student nie potrafi zastosować podstawowych narzędzi audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników
3,0Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 55%
3,5Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 65%
4,0Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 75%
4,5Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 85%
5,0Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/5.1_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach nie kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach czasami kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach często kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach bardzo często kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach zazwyczaj kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny

Literatura podstawowa

  1. Lipka A., Controlling personalny w kierunku zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim, PWE, Warszawa, 2021
  2. Nesterak J., Nowak M., Kowalski M.J., Controlling personalny w praktyce przedsiębiorstw działających w Polsce, CeDeWu, Warszawa, 2020
  3. Marciniak J., Audyt i controlling funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Likszak J., Budowa systemu wynagrodzeń. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020
  2. Bernais J., Ingram J., Controlling personalny i koszty pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, 2005, eBook, pdf.
  3. Schulte Ch., Personal-Controlling mit Kennzahlen. Aussagefähige Instrumente für eine aktive Steuerung im Personalwesen, Verlag Franz Vahlen GmbH, München, 2020

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pojęcie, rodzaje i funkcje controllingu personalnego1
T-L-2Identyfikacja kosztów zasobów ludzkich2
T-L-3Pomiar i wycena kosztów zasobów ludzkich2
T-L-4Ujęcie kosztów zasobów ludzkich w ewidencji księgowej i ich rozliczanie4
T-L-5Budżetowanie kosztów zasobów ludzkich4
T-L-6Analiza struktury kosztów zasobów ludzkich przedsiębiorstwa i inne analizy strukturalne wykorzystywane w controllingu personalnym6
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe2
T-L-8Badanie kompetencji pracowników z wykorzystaniem modeli KSA i VARK5
T-L-9Metody analityczno-punktowe i metoda wyceny rynkowej w wartościowaniu stanowisk pracy5
T-L-10Wskaźniki HR metrics (KPI) w ocenie procesów zarządzania zasobami ludzkimi2
T-L-11Kolokwium zaliczeniowe2
35

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Rola controllingu i controllera w różnych strukturach organizacyjnych2
T-WR-2Wskaźniki ilościowe i jakościowe controllingu personalnego stosowane w praktyce gospodarczej2
T-WR-3Narzędzia zarządzania wykorzystywane w controllingu personalnym w różnych organizacjach2
T-WR-4Proces wdrażania controllingu personalnego w różnych organizacjach3
T-WR-5Zaliczenie materiału1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach35
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury i rozwiązywanie zadań empirycznych20
A-L-4przygotowanie do kolokwiów zaliczeniowych18
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach10
A-WR-2przygotowanie do zalicznia materiału, w tym analiza różnych rozwiązań stosowanych w praktyce gospodarczej15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.1_W01Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z koncepcją controllingu personalnego, jego roli w zarządzaniu i znaczenia rachunkowości w jego zastosowaniu
Treści programoweT-WR-4Proces wdrażania controllingu personalnego w różnych organizacjach
T-L-11Kolokwium zaliczeniowe
T-WR-1Rola controllingu i controllera w różnych strukturach organizacyjnych
T-WR-5Zaliczenie materiału
T-L-1Pojęcie, rodzaje i funkcje controllingu personalnego
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie objaśnienia kluczowych zagadnień
M-2Warsztaty tematyczne prowadzone przez przedstawicieli praktyki gospodarczej
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązań z innymi obszarami działalności
3,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania systemu controllingu personalnego w organizacji i jego powiązania z innymi obszarami działalności co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.1_W02Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studenta do identyfikacji kosztów zasobów ludzkich oraz stosowania odpowiednich narzędzi controllingu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności pozyskiwania informacji na potrzeby controllingu personalnego
C-4Kształtowanie podstawowych umiejętności prowadzenia audytu personalnego
Treści programoweT-WR-3Narzędzia zarządzania wykorzystywane w controllingu personalnym w różnych organizacjach
T-WR-2Wskaźniki ilościowe i jakościowe controllingu personalnego stosowane w praktyce gospodarczej
T-WR-5Zaliczenie materiału
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie objaśnienia kluczowych zagadnień
M-2Warsztaty tematyczne prowadzone przez przedstawicieli praktyki gospodarczej
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna narzędzi do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji
3,0Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 55%
3,5Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 65%
4,0Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 75%
4,5Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 85%
5,0Student zna narzędzia do gromadzenia, analizy i prezentacji danych z obszaru zasobów ludzkich w organizacji co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.1_U01Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności pozyskiwania informacji na potrzeby controllingu personalnego
C-2Przygotowanie studenta do identyfikacji kosztów zasobów ludzkich oraz stosowania odpowiednich narzędzi controllingu personalnego
Treści programoweT-L-7Kolokwium zaliczeniowe
T-L-4Ujęcie kosztów zasobów ludzkich w ewidencji księgowej i ich rozliczanie
T-L-5Budżetowanie kosztów zasobów ludzkich
T-L-2Identyfikacja kosztów zasobów ludzkich
T-L-3Pomiar i wycena kosztów zasobów ludzkich
T-L-6Analiza struktury kosztów zasobów ludzkich przedsiębiorstwa i inne analizy strukturalne wykorzystywane w controllingu personalnym
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wprowadzenie do zajęć w formie objaśnienia kluczowych zagadnień
M-4Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie pomiaru, wyceny ewidencji i rozliczania kosztów zasobów ludzkich oraz ich budżetowania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-4Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-2Ocena formująca: Analiza zadań problemowych rozwiązywanych przez studentów samodzielnie/grupowo
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać kosztów zasobów ludzkich oraz ich budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych
3,0Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 55%
3,5Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 65%
4,0Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 75%
4,5Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 85%
5,0Student potrafi identyfikować, ustalać, ewidencjonować i rozliczać koszty zasobów ludzkich oraz je budżetować, analizować i oceniać na potrzeby podejmowania racjonalnych decyzji zarządczych co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.1_U02Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie podstawowych umiejętności prowadzenia audytu personalnego
Treści programoweT-L-10Wskaźniki HR metrics (KPI) w ocenie procesów zarządzania zasobami ludzkimi
T-L-11Kolokwium zaliczeniowe
T-L-9Metody analityczno-punktowe i metoda wyceny rynkowej w wartościowaniu stanowisk pracy
T-L-8Badanie kompetencji pracowników z wykorzystaniem modeli KSA i VARK
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować podstawowych narzędzi audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników
3,0Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 55%
3,5Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 65%
4,0Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 75%
4,5Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 85%
5,0Student potrafi zastosować podstawowe narzędzia audytu personalnego i dokonać interpretacji uzyskanych wyników co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.1_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studenta do identyfikacji kosztów zasobów ludzkich oraz stosowania odpowiednich narzędzi controllingu personalnego
C-1Zapoznanie studentów z koncepcją controllingu personalnego, jego roli w zarządzaniu i znaczenia rachunkowości w jego zastosowaniu
C-3Ukształtowanie umiejętności pozyskiwania informacji na potrzeby controllingu personalnego
C-4Kształtowanie podstawowych umiejętności prowadzenia audytu personalnego
Treści programoweT-L-2Identyfikacja kosztów zasobów ludzkich
T-L-4Ujęcie kosztów zasobów ludzkich w ewidencji księgowej i ich rozliczanie
T-L-10Wskaźniki HR metrics (KPI) w ocenie procesów zarządzania zasobami ludzkimi
T-L-6Analiza struktury kosztów zasobów ludzkich przedsiębiorstwa i inne analizy strukturalne wykorzystywane w controllingu personalnym
T-L-9Metody analityczno-punktowe i metoda wyceny rynkowej w wartościowaniu stanowisk pracy
T-L-1Pojęcie, rodzaje i funkcje controllingu personalnego
T-L-7Kolokwium zaliczeniowe
T-L-3Pomiar i wycena kosztów zasobów ludzkich
T-L-5Budżetowanie kosztów zasobów ludzkich
T-L-8Badanie kompetencji pracowników z wykorzystaniem modeli KSA i VARK
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć w formie objaśnienia kluczowych zagadnień
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Warsztaty tematyczne prowadzone przez przedstawicieli praktyki gospodarczej
M-4Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie pomiaru, wyceny ewidencji i rozliczania kosztów zasobów ludzkich oraz ich budżetowania
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-2Ocena formująca: Analiza zadań problemowych rozwiązywanych przez studentów samodzielnie/grupowo
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach nie kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach czasami kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach często kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach bardzo często kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach zazwyczaj kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie samodzielnego zastosowania instrumentów zarządzania na potrzeby controllingu personalnego. W swych decyzjach kieruje się myśleniem i działaniem w sposób przedsiębiorczy i etyczny