Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Zastosowanie systemu ERP w zarządzaniu finansami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Zastosowanie systemu ERP w zarządzaniu finansami
Specjalność Controlling finansowy
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR4 15 1,00,30zaliczenie
laboratoriaL4 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych2
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.3
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.3
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.2
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.2
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.2
T-L-7Zaliczenie pisemne1
T-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP2
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP4
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia3
T-L-11Tworzenie kartotek2
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP4
30
warsztaty
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP10
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zajęć18
50
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach15
A-WR-2przygotowanie do warsztatów10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda przewodniego tekstu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: Testy formujące w trakcie zajęć
S-3Ocena formująca: Sprawdzanie bieżących zadań laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-5Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć
S-6Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.5_W01
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Z_1P_W02C-1T-L-8, T-WR-2, T-WR-1, T-L-12, T-L-11, T-L-10, T-L-9, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-6M-3, M-2, M-1, M-4S-5, S-4, S-1, S-6, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.5_U01
Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP
Z_1P_U07, Z_1P_U03, Z_1P_U02, Z_1P_U04C-2T-L-8, T-L-9, T-WR-1, T-L-12, T-WR-2, T-L-10, T-L-11, T-L-3, T-L-1, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-6M-1, M-2, M-3S-5, S-1, S-4, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.5_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Z_1P_K01, Z_1P_K04, Z_1P_K05C-1, C-2T-L-11, T-L-10, T-L-9, T-WR-1, T-L-8, T-L-12, T-WR-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-7, T-L-2, T-L-4, T-L-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.5_W01
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad funkcjonowania i procedur obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
3,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 55%
3,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 65%
4,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 75%
4,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 85%
5,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.5_U01
Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP
2,0Student nie potrafi obsługiwać wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
3,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 55%
3,5Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 65%
4,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 75%
4,5Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 85%
5,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.5_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych

Literatura podstawowa

  1. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Tom 1, PWN, Warszawa, 2023
  2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2023 r. poz. 120, 2023
  3. Yacht C., Lowenkron M., Computer Accounting with Quickbooks online & Cloud Based Approach, McGraw-Hill, 2020, 3

Literatura dodatkowa

  1. Instrukcje wybranych systemów informatycznych, Symfonia, Comarch ERP Optima, Microsoft Dynamics 365
  2. Microsoft Dynamics 365 Fundamentals ERP, Microsoft Learn, 2023, Zasoby dostępne w ramach programu Microsoft Learn
  3. Dulhare, U. N., Ahmad, K., Bin, A. K. A. (Eds.), Machine learning and big data : Concepts, algorithms, tools and applications, John Wiley & Sons, Incorporated, 2011, Proquest

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych2
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.3
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.3
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.2
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.2
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.2
T-L-7Zaliczenie pisemne1
T-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP2
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP4
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia3
T-L-11Tworzenie kartotek2
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP4
30

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP10
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zajęć18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach15
A-WR-2przygotowanie do warsztatów10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.5_W01Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Treści programoweT-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-11Tworzenie kartotek
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.
T-L-7Zaliczenie pisemne
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metoda przypadków
M-1Wyjaśnienie
M-4Metoda przewodniego tekstu
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć
S-4Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-6Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Testy formujące w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad funkcjonowania i procedur obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
3,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 55%
3,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 65%
4,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 75%
4,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 85%
5,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.5_U01Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Treści programoweT-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia
T-L-11Tworzenie kartotek
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych
T-L-7Zaliczenie pisemne
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-4Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena formująca: Sprawdzanie bieżących zadań laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi obsługiwać wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
3,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 55%
3,5Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 65%
4,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 75%
4,5Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 85%
5,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.5_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Treści programoweT-L-11Tworzenie kartotek
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.
T-L-7Zaliczenie pisemne
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda przewodniego tekstu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-4Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena formująca: Sprawdzanie bieżących zadań laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych