Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Rachunkowość finansowa dla menedżera:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Rachunkowość finansowa dla menedżera
Specjalność Controlling finansowy
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 55 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw rachunkowości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i zarządczego interpretowania informacji finansowych
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałach i zobowiązaniach przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i zarządczego interpretowania informacji finansowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przedmiot rachunkowości2
T-A-2Specyfika aktywów trwałych, ich pomiar i ujęcie w księgach rachunkowych14
T-A-3Środki pieniężne i kredyty bankowe na potrzeby finansowania działalności. Specyfika, wycena i ujęcie4
T-A-4Rozrachunki i roszczenia w przedsiębiorstwie. Charakterystyka, wycena i ewidencja10
T-A-5Kolokwium 12
T-A-6Specyfika zapasów w przedsiębiorstwie. Wycena i ujęcie w księgach6
T-A-7Charakterystyka i ujęcie kapitałów w przedsiębiorstwie2
T-A-8Pomiar i ujęcie kategorii wynikowych w księgach rachunkowych9
T-A-9Organizacja procesu informacyjnego w rachunkowości oraz wykorzystanie informacji finansowych przez menedżerów4
T-A-10Kolokwium 22
55

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach55
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć22
A-A-4przygotowanie do zaliczenia21
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie rachunkowości finansowej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczeń w formie pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/3.1_W01
Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych
Z_1P_W03, Z_1P_W02C-1T-A-1, T-A-9, T-A-10, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-7, T-A-8, T-A-4, T-A-2M-4, M-3, M-2, M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/3.1_U01
Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe
Z_1P_U02, Z_1P_U03, Z_1P_U04, Z_1P_U08C-2T-A-10, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-8, T-A-2, T-A-3, T-A-9, T-A-7M-4, M-2, M-3, M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/3.1_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Z_1P_K01, Z_1P_K02, Z_1P_K04, Z_1P_K05C-1, C-2T-A-4, T-A-9, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-10, T-A-8, T-A-5, T-A-7, T-A-1M-3, M-2, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/3.1_W01
Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych
3,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/3.1_U01
Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe
2,0Student nie potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe
3,0Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 55%
3,5Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 65%
4,0Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 75%
4,5Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 85%
5,0Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/3.1_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student zawsze jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych

Literatura podstawowa

  1. Pfaff J. (red), Rachunkowość finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2020, ibuk.pl
  2. Walińska E. (red.), Meritum rachunkowości. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  3. Hass-Symotiuk M. (red.), Rachunkowość finansowa przedsiębiorstwa: od jego powstania do likwidacji, Wolters Kluwer, Warszawa, 2018
  4. Paul D. Kimmel, Jerry J. Weygandt, Donald E. Kieso, Financial Accounting: Tools for Business Decision Making, Wiley, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Sawicki K. (red.), Rachunkowość przedsiębiorstw według ustawy o rachunkowości znowelizowanej w 2015, Ekspert, Wrocław, 2016

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przedmiot rachunkowości2
T-A-2Specyfika aktywów trwałych, ich pomiar i ujęcie w księgach rachunkowych14
T-A-3Środki pieniężne i kredyty bankowe na potrzeby finansowania działalności. Specyfika, wycena i ujęcie4
T-A-4Rozrachunki i roszczenia w przedsiębiorstwie. Charakterystyka, wycena i ewidencja10
T-A-5Kolokwium 12
T-A-6Specyfika zapasów w przedsiębiorstwie. Wycena i ujęcie w księgach6
T-A-7Charakterystyka i ujęcie kapitałów w przedsiębiorstwie2
T-A-8Pomiar i ujęcie kategorii wynikowych w księgach rachunkowych9
T-A-9Organizacja procesu informacyjnego w rachunkowości oraz wykorzystanie informacji finansowych przez menedżerów4
T-A-10Kolokwium 22
55

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach55
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć22
A-A-4przygotowanie do zaliczenia21
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/3.1_W01Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i zarządczego interpretowania informacji finansowych
Treści programoweT-A-1Przedmiot rachunkowości
T-A-9Organizacja procesu informacyjnego w rachunkowości oraz wykorzystanie informacji finansowych przez menedżerów
T-A-10Kolokwium 2
T-A-5Kolokwium 1
T-A-6Specyfika zapasów w przedsiębiorstwie. Wycena i ujęcie w księgach
T-A-3Środki pieniężne i kredyty bankowe na potrzeby finansowania działalności. Specyfika, wycena i ujęcie
T-A-7Charakterystyka i ujęcie kapitałów w przedsiębiorstwie
T-A-8Pomiar i ujęcie kategorii wynikowych w księgach rachunkowych
T-A-4Rozrachunki i roszczenia w przedsiębiorstwie. Charakterystyka, wycena i ewidencja
T-A-2Specyfika aktywów trwałych, ich pomiar i ujęcie w księgach rachunkowych
Metody nauczaniaM-4Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie rachunkowości finansowej
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczeń w formie pisemnej
S-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych
3,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i interpretowania informacji finansowych w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/3.1_U01Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Z_1P_U08Absolwent umie współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałach i zobowiązaniach przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i zarządczego interpretowania informacji finansowych
Treści programoweT-A-10Kolokwium 2
T-A-4Rozrachunki i roszczenia w przedsiębiorstwie. Charakterystyka, wycena i ewidencja
T-A-5Kolokwium 1
T-A-6Specyfika zapasów w przedsiębiorstwie. Wycena i ujęcie w księgach
T-A-1Przedmiot rachunkowości
T-A-8Pomiar i ujęcie kategorii wynikowych w księgach rachunkowych
T-A-2Specyfika aktywów trwałych, ich pomiar i ujęcie w księgach rachunkowych
T-A-3Środki pieniężne i kredyty bankowe na potrzeby finansowania działalności. Specyfika, wycena i ujęcie
T-A-9Organizacja procesu informacyjnego w rachunkowości oraz wykorzystanie informacji finansowych przez menedżerów
T-A-7Charakterystyka i ujęcie kapitałów w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-4Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie rachunkowości finansowej
M-2Dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczeń w formie pisemnej
S-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe
3,0Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 55%
3,5Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 65%
4,0Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 75%
4,5Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 85%
5,0Student potrafi ustalać wartości majątku i kapitałów, ewidencjonować procesy związane ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalać wynik finansowy w różnym ujęciu, jak ii interpretować informacje finansowe w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/3.1_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałami i zobowiązaniami przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i zarządczego interpretowania informacji finansowych
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu ustalania wartości majątku i kapitałów, ewidencjonowania procesów związanych ze zmianami zachodzącymi w majątku, kapitałach i zobowiązaniach przedsiębiorstwa, ustalania wyniku finansowego w różnym ujęciu, jak i zarządczego interpretowania informacji finansowych
Treści programoweT-A-4Rozrachunki i roszczenia w przedsiębiorstwie. Charakterystyka, wycena i ewidencja
T-A-9Organizacja procesu informacyjnego w rachunkowości oraz wykorzystanie informacji finansowych przez menedżerów
T-A-6Specyfika zapasów w przedsiębiorstwie. Wycena i ujęcie w księgach
T-A-2Specyfika aktywów trwałych, ich pomiar i ujęcie w księgach rachunkowych
T-A-3Środki pieniężne i kredyty bankowe na potrzeby finansowania działalności. Specyfika, wycena i ujęcie
T-A-10Kolokwium 2
T-A-8Pomiar i ujęcie kategorii wynikowych w księgach rachunkowych
T-A-5Kolokwium 1
T-A-7Charakterystyka i ujęcie kapitałów w przedsiębiorstwie
T-A-1Przedmiot rachunkowości
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków
M-4Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie rachunkowości finansowej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student zawsze jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych