Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Budowanie marki pracodawcy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowanie marki pracodawcy | ||
Specjalność | HR, kadry i płace | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zarządzania |
W-2 | Zarządzanie zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student powinien znać elementy budujące markę pracodawcy |
C-2 | Student powinien umieć opracować kampanię wizerunkową pracodawcy |
C-3 | Student powinien planować udziału wybranego pracodawcy w targach pracy |
C-4 | Student powinien być gotowy do ciągłego rozwoju osobistego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Tworzenie kampanii wizerunkowej pracodawcy | 2 |
T-A-2 | Komunikacja wewnętrzna | 2 |
T-A-3 | Mapa doświadczeń pracownika | 4 |
T-A-4 | Tworzenie rozwoju marki osobistej pracownika | 4 |
T-A-5 | Przestrzeń biurowa jako element budowania wizerunku pracodawcy | 4 |
T-A-6 | Rzecznictwo pracownicze i związki zawodowe | 2 |
T-A-7 | Design thinking w HR | 4 |
T-A-8 | CSR w budowaniu wizerunku pracodawcy | 4 |
T-A-9 | Onboarding i offboarding w budowaniu marki pracodawcy | 4 |
T-A-10 | Rola agencji pośrednictwa pracy w kształtowaniu wizerunku pracodawcy | 4 |
T-A-11 | Pomiar i ocena promocji wizerunkowej | 1 |
35 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Wprowadzenie do budowania marki pracodawcy - cele budowania marki | 2 |
T-K-2 | Ocena kultury organizacyjnej i wartości pracodawcy | 2 |
T-K-3 | Identyfikacja mocnych stron organizacji jako pracodawcy | 2 |
T-K-4 | Analiza zaangażowania pracowników | 2 |
T-K-5 | Analiza konkurencji jako pracodawców | 2 |
T-K-6 | Ocena reputacji organizacji jako pracodawcy | 2 |
T-K-7 | Strategia budowania marki pracodawcy | 2 |
T-K-8 | Kreowanie wizerunku marki pracodawcy | 2 |
T-K-9 | Komunikacja i promocja marki pracodawcy | 2 |
T-K-10 | Test | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 35 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 28 |
63 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-K-2 | konsultacje | 2 |
A-K-3 | przygotowanie do zajęć | 11 |
A-K-4 | przygotowanie do testu | 4 |
37 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Praca w grupach |
M-3 | Ćwiczenia praktyczne |
M-4 | Film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykonanie zadań praktycznych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/4.2_W01 Student zna i rozumie elementy budujące markę pracodawcy | Z_1P_W02, Z_1P_W03 | — | C-2, C-1 | T-A-9, T-A-2, T-K-7, T-K-4, T-A-1, T-K-2, T-K-10, T-K-6, T-K-3, T-K-1, T-K-8, T-K-9, T-A-8 | M-3, M-1, M-4, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/4.2_U01 Student umie opracować kampanię wizerunkową pracodawcy | Z_1P_U02 | — | C-2, C-3, C-1 | T-A-1, T-K-7, T-A-8, T-A-9, T-A-5, T-K-9, T-A-7, T-K-10 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/4.2_K01 Student jest gotowy do ciągłego rozwoju osobistego | Z_1P_K04, Z_1P_K01 | — | C-1, C-4 | T-A-4, T-A-7, T-A-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/4.2_W01 Student zna i rozumie elementy budujące markę pracodawcy | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna elementy budujące markę pracodawcy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/4.2_U01 Student umie opracować kampanię wizerunkową pracodawcy | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu umie opracować kampanię wizerunkową pracodawcy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/4.2_K01 Student jest gotowy do ciągłego rozwoju osobistego | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do ciągłego rozwoju osobistego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Budzyński, Wojciech, Wizerunek równoległy : nowa szansa promocji firmy i marki, Poltext, Warszawa, 2008, Bibl.Wydz.Ekonomicznego
- Bujko, Mirosław M., Siła narracji marketingowej, MT Biznes, Warszawa, 2018, Bibl.Wydz.Ekonomicznego
Literatura dodatkowa
- Hernik, Joanna, How to Realize Diversity in the Workplace?, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 54(4) s. 21-34, 2018
- Szocki, Józef, Wizerunek firmy w mediach, Wydawnictwo Forum Naukowe, Wrocław, 2008