Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Analiza zjawisk rynkowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Analiza zjawisk rynkowych
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Cheba <Katarzyna.Cheba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana znajomość podstawowych zagdanień ze statystyki opisowej a także ogólna wiedza z podstaw zarządzania, w tym w szczególności z zakresu marketingu.
W-2Wymagana znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z gromadzeniem danych oraz możliwościami wykorzystania metod analizy danych rynkowych w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się wybranymi metodami służącymi do oceny pozycji przedsiębiorstwa i jego produktów na rynku krajowym oraz rynkach międzynarodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota badań rynkowych. Warunki podejmowania decyzji rynkowych. Opłacalność badań rynkowych.2
T-A-2Podstawowe rodzaje techniki i metody badań rynkowych. Gromadzenie i prezentacja danych rynkowych2
T-A-3Metody analizy pojemności rynku. Potencjał rynkowy przedsiębiorstwa.2
T-A-4Metody badania udziału przedsiębiorstwa w rynku.2
T-A-5Analiza zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw w warunkach rynkowych w czasie.2
T-A-6Analiza zjawisk dyfuzji i procesów adaptacji przedsiębiorstw na rynku.2
T-A-7Segmentacja rynku przedsiębiorstwa.2
T-A-8Zaliczenie zadań praktycznych.1
15
laboratoria
T-L-1Sposoby określania pojemności rynku - przykłady i zastosowania4
T-L-2Badanie przestrzennego potencjału rynku4
T-L-3Określeanie udziału przedsiębiorstwa w rynku: pojedynczy rynek i pojedynczy produkt oraz wiele rynków i wiele produktów4
T-L-4Analiza rozwoju wybranych zja2wisk rynkowych w czasie2
T-L-5Analiza zjawisk dyfuzji2
T-L-6Analiza procesów adaptacji2
T-L-7Segmentacja rynku2
T-L-8Wybór rynków docelowych (targetting)4
T-L-9Pozycjonowanie produktu na rynku (positioning)2
T-L-10Wykorzystanie map percepcji w pozycjonowaniu produktów na rynku2
T-L-11Zaliczenie zadań praktycznych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2konsultacje2
A-A-3studia literaturowe5
A-A-4przygotowanie do zaliczenia3
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia8
A-L-3Studia literaturowe6
A-L-4Przygotowanie projektu i prezentacji5
49

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zadania praktyczne
M-2Laboratorium z użyciem komputera.
M-3Case study

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów w przyswajaniu wiedzy podczas ustnych pytań w trakcie zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji (prezentacja multimedialna) projektu przygotowanego samodzielnie lub przez grupę studentów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.5_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadanienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analize danych rynkowych.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W03C-1T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-2, T-A-3, T-A-8, T-A-5, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.5_U01
Student potrafi wykorzystywać źródła danych rynkowych oraz zastosować wybrane metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03, Z_1P_U04, Z_1P_U07, Z_1P_U08C-1T-A-1, T-L-2, T-A-2, T-A-8, T-L-11, T-L-3, T-A-4, T-L-7, T-L-9, T-A-7, T-A-6, T-L-1, T-A-3, T-L-8, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-A-5, T-L-10M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.5_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemowych zagadnień związanych z analizą zjawisk rynkowych.
Z_1P_K02, Z_1P_K04, Z_1P_K01C-2T-L-3, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-L-9, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-10, T-L-2, T-L-11M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.5_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadanienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analize danych rynkowych.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych zagadnień dotyczących źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych
3,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.5_U01
Student potrafi wykorzystywać źródła danych rynkowych oraz zastosować wybrane metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych
3,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 55%
3,5Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 65%
4,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 75%
4,5Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 85%
5,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.5_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemowych zagadnień związanych z analizą zjawisk rynkowych.
2,0Student nie jest gotowy do pracy indywidualnej i zespołowej przy przygotowaniu projektu badawczego
3,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy znacznej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy
3,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy niewielkiej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy
4,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy
4,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy. Przy pomocy nauczyciela jest gotowy zaproponować etapy ewaluacji zadania
5,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy oraz samodzielnie zaproponować etapy ewaluacji zadania

Literatura podstawowa

  1. Makowski M., Gromadzenie i analiza danych rynkowych w praktyce, CeDeWu, Warszawa, 2022
  2. Lutostański M., J., Łebkowska A., Protasiuk M., Badanie rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021
  3. Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiebiorstwie, Wyadwnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 2001
  4. Hague, P. N., Hague, N., Morgan, C. A., Market research in practice: a guide to the basics., ogan Page Publishers, 2004
  5. McGivern, Y., The practice of market research: an introduction, Pearson Education, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kiba-Janiak, M., Cheba, K., Mucowska, M., de Oliveira, L. K., Segmentation of e-customers in terms of sustainable last-mile delivery, Oeconomia Copernicana, 13(4), 1117-1142, 2022
  2. Kiba-Janiak, M., Cheba, K., o-creation as a factor influencing the preferences of e-commerce customers in the area of last-mile deliveries and returns on the e-commerce market., Science Talks, 100233, 2022
  3. Sarstedt, M., Mooi, E., A concise guide to market research, The Process, Data, and, 12, 2014
  4. Cheba K., Zrównoważona międzynarodowa konkurencyjność krajów Unii Europejskiej. Studium teoretyczno-empiryczne, CeDeWu, Warszawa, 2019

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota badań rynkowych. Warunki podejmowania decyzji rynkowych. Opłacalność badań rynkowych.2
T-A-2Podstawowe rodzaje techniki i metody badań rynkowych. Gromadzenie i prezentacja danych rynkowych2
T-A-3Metody analizy pojemności rynku. Potencjał rynkowy przedsiębiorstwa.2
T-A-4Metody badania udziału przedsiębiorstwa w rynku.2
T-A-5Analiza zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw w warunkach rynkowych w czasie.2
T-A-6Analiza zjawisk dyfuzji i procesów adaptacji przedsiębiorstw na rynku.2
T-A-7Segmentacja rynku przedsiębiorstwa.2
T-A-8Zaliczenie zadań praktycznych.1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Sposoby określania pojemności rynku - przykłady i zastosowania4
T-L-2Badanie przestrzennego potencjału rynku4
T-L-3Określeanie udziału przedsiębiorstwa w rynku: pojedynczy rynek i pojedynczy produkt oraz wiele rynków i wiele produktów4
T-L-4Analiza rozwoju wybranych zja2wisk rynkowych w czasie2
T-L-5Analiza zjawisk dyfuzji2
T-L-6Analiza procesów adaptacji2
T-L-7Segmentacja rynku2
T-L-8Wybór rynków docelowych (targetting)4
T-L-9Pozycjonowanie produktu na rynku (positioning)2
T-L-10Wykorzystanie map percepcji w pozycjonowaniu produktów na rynku2
T-L-11Zaliczenie zadań praktycznych2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2konsultacje2
A-A-3studia literaturowe5
A-A-4przygotowanie do zaliczenia3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia8
A-L-3Studia literaturowe6
A-L-4Przygotowanie projektu i prezentacji5
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.5_W01Student zna i rozumie podstawowe zagadanienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analize danych rynkowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z gromadzeniem danych oraz możliwościami wykorzystania metod analizy danych rynkowych w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem.
Treści programoweT-A-4Metody badania udziału przedsiębiorstwa w rynku.
T-A-6Analiza zjawisk dyfuzji i procesów adaptacji przedsiębiorstw na rynku.
T-A-7Segmentacja rynku przedsiębiorstwa.
T-A-2Podstawowe rodzaje techniki i metody badań rynkowych. Gromadzenie i prezentacja danych rynkowych
T-A-3Metody analizy pojemności rynku. Potencjał rynkowy przedsiębiorstwa.
T-A-8Zaliczenie zadań praktycznych.
T-A-5Analiza zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw w warunkach rynkowych w czasie.
T-A-1Istota badań rynkowych. Warunki podejmowania decyzji rynkowych. Opłacalność badań rynkowych.
Metody nauczaniaM-1Zadania praktyczne
M-2Laboratorium z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w przyswajaniu wiedzy podczas ustnych pytań w trakcie zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji (prezentacja multimedialna) projektu przygotowanego samodzielnie lub przez grupę studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych zagadnień dotyczących źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych
3,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.5_U01Student potrafi wykorzystywać źródła danych rynkowych oraz zastosować wybrane metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Z_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Z_1P_U08Absolwent umie współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z gromadzeniem danych oraz możliwościami wykorzystania metod analizy danych rynkowych w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem.
Treści programoweT-A-1Istota badań rynkowych. Warunki podejmowania decyzji rynkowych. Opłacalność badań rynkowych.
T-L-2Badanie przestrzennego potencjału rynku
T-A-2Podstawowe rodzaje techniki i metody badań rynkowych. Gromadzenie i prezentacja danych rynkowych
T-A-8Zaliczenie zadań praktycznych.
T-L-11Zaliczenie zadań praktycznych
T-L-3Określeanie udziału przedsiębiorstwa w rynku: pojedynczy rynek i pojedynczy produkt oraz wiele rynków i wiele produktów
T-A-4Metody badania udziału przedsiębiorstwa w rynku.
T-L-7Segmentacja rynku
T-L-9Pozycjonowanie produktu na rynku (positioning)
T-A-7Segmentacja rynku przedsiębiorstwa.
T-A-6Analiza zjawisk dyfuzji i procesów adaptacji przedsiębiorstw na rynku.
T-L-1Sposoby określania pojemności rynku - przykłady i zastosowania
T-A-3Metody analizy pojemności rynku. Potencjał rynkowy przedsiębiorstwa.
T-L-8Wybór rynków docelowych (targetting)
T-L-6Analiza procesów adaptacji
T-L-5Analiza zjawisk dyfuzji
T-L-4Analiza rozwoju wybranych zja2wisk rynkowych w czasie
T-A-5Analiza zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw w warunkach rynkowych w czasie.
T-L-10Wykorzystanie map percepcji w pozycjonowaniu produktów na rynku
Metody nauczaniaM-2Laboratorium z użyciem komputera.
M-1Zadania praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w przyswajaniu wiedzy podczas ustnych pytań w trakcie zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji (prezentacja multimedialna) projektu przygotowanego samodzielnie lub przez grupę studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w analizie zjawisk rynkowych
3,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 55%
3,5Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 65%
4,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 75%
4,5Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 85%
5,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w analizie zjawisk rynkowych co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.5_K01Student jest gotów do rozwiązywania problemowych zagadnień związanych z analizą zjawisk rynkowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się wybranymi metodami służącymi do oceny pozycji przedsiębiorstwa i jego produktów na rynku krajowym oraz rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-L-3Określeanie udziału przedsiębiorstwa w rynku: pojedynczy rynek i pojedynczy produkt oraz wiele rynków i wiele produktów
T-L-6Analiza procesów adaptacji
T-L-5Analiza zjawisk dyfuzji
T-L-1Sposoby określania pojemności rynku - przykłady i zastosowania
T-L-9Pozycjonowanie produktu na rynku (positioning)
T-L-7Segmentacja rynku
T-L-4Analiza rozwoju wybranych zja2wisk rynkowych w czasie
T-L-8Wybór rynków docelowych (targetting)
T-L-10Wykorzystanie map percepcji w pozycjonowaniu produktów na rynku
T-L-2Badanie przestrzennego potencjału rynku
T-L-11Zaliczenie zadań praktycznych
Metody nauczaniaM-1Zadania praktyczne
M-2Laboratorium z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w przyswajaniu wiedzy podczas ustnych pytań w trakcie zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji (prezentacja multimedialna) projektu przygotowanego samodzielnie lub przez grupę studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do pracy indywidualnej i zespołowej przy przygotowaniu projektu badawczego
3,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy znacznej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy
3,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy niewielkiej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy
4,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy
4,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy. Przy pomocy nauczyciela jest gotowy zaproponować etapy ewaluacji zadania
5,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy oraz samodzielnie zaproponować etapy ewaluacji zadania