Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Non-profit marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Non-profit marketing
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 35 2,50,50zaliczenie
warsztatyWR3 20 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy zarządzania
W-2podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
C-2Student wie, jak założyć organizację non-profit
C-3Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Organizacje non-profit - charakterystyka4
T-A-2Strategia marketingowa organizacji non-profi2
T-A-3Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit2
T-A-4Budowanie wizerunku organizacji non-profit2
T-A-5Social media w marketingu organizacji non-profit4
T-A-6Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study4
T-A-7Komunikacja marketingowa organizacji non-profit4
T-A-8Storytelling w promocji organizacji2
T-A-9Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych2
T-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem4
T-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit2
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności3
35
warsztaty
T-WR-1Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania6
T-WR-2Zarządzanie członkami i wolontariuszami2
T-WR-3Planowanie strategiczne organizacji2
T-WR-4Tworzenie treści promocyjnych - specyfika4
T-WR-5Budowanie relacji z partnerami i sponsorami2
T-WR-6Sukcesy organizacji - analiza case study2
T-WR-7Zarządzanie konfliktami w organizacjach2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć25
62
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2przygotowanie do zajęć18
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1dyskusja
M-2case study
M-3praca nad tekstem
M-4film
M-5zadania praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.4_W01
Student zna i rozumie specyfikę organizacji non-profit
Z_1P_W01, Z_1P_W03C-1T-A-3, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-8, T-A-11, T-A-2, T-A-12, T-A-10, T-A-4M-2, M-3, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.4_U01
Student potrafi założyć organizację non-profit
Z_1P_U03, Z_1P_U01C-2, C-1T-WR-2, T-WR-1, T-A-1, T-WR-3M-3, M-2, M-4, M-5S-2, S-1
Z_1P_M01/3.4_U02
Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji
Z_1P_U03C-1, C-3T-A-11, T-A-6, T-A-12, T-A-2, T-A-5, T-A-8, T-A-4, T-A-9, T-A-3, T-A-7, T-A-10M-2, M-5, M-4, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.4_K01
Student jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
Z_1P_K03, Z_1P_K04C-2, C-1T-A-10, T-WR-1, T-WR-3, T-WR-2, T-WR-7, T-A-12, T-A-11M-2, M-5, M-1, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.4_W01
Student zna i rozumie specyfikę organizacji non-profit
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.4_U01
Student potrafi założyć organizację non-profit
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi założyć organizację non-profit
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M01/3.4_U02
Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi zaplanować i zrealizować działania marketingowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.4_K01
Student jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hernik, Joanna, Zarządzanie marketingowe organizacjami pozarządowymi : warunkowania i rekomendacje Znajdź powiązane informacje przy użyciu, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Hernik, Joanna, The effectiveness of social campaigns in the eyes of their receivers, on campaigns promoting safe driving example, Zarządzanie Publiczne, 4(24), s. 379-91, 2013
  2. Sally J. Patterson, Janel M. Radtke, Strategic Communications for Nonprofit Organizations, Wiley, 2009, DOI:10.1002/9781118386804, dostęp otwarty

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Organizacje non-profit - charakterystyka4
T-A-2Strategia marketingowa organizacji non-profi2
T-A-3Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit2
T-A-4Budowanie wizerunku organizacji non-profit2
T-A-5Social media w marketingu organizacji non-profit4
T-A-6Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study4
T-A-7Komunikacja marketingowa organizacji non-profit4
T-A-8Storytelling w promocji organizacji2
T-A-9Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych2
T-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem4
T-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit2
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności3
35

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania6
T-WR-2Zarządzanie członkami i wolontariuszami2
T-WR-3Planowanie strategiczne organizacji2
T-WR-4Tworzenie treści promocyjnych - specyfika4
T-WR-5Budowanie relacji z partnerami i sponsorami2
T-WR-6Sukcesy organizacji - analiza case study2
T-WR-7Zarządzanie konfliktami w organizacjach2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć25
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2przygotowanie do zajęć18
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.4_W01Student zna i rozumie specyfikę organizacji non-profit
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Cel przedmiotuC-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
Treści programoweT-A-3Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit
T-A-9Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych
T-A-6Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study
T-A-1Organizacje non-profit - charakterystyka
T-A-7Komunikacja marketingowa organizacji non-profit
T-A-5Social media w marketingu organizacji non-profit
T-A-8Storytelling w promocji organizacji
T-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit
T-A-2Strategia marketingowa organizacji non-profi
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności
T-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem
T-A-4Budowanie wizerunku organizacji non-profit
Metody nauczaniaM-2case study
M-3praca nad tekstem
M-5zadania praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
S-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.4_U01Student potrafi założyć organizację non-profit
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-2Student wie, jak założyć organizację non-profit
C-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
Treści programoweT-WR-2Zarządzanie członkami i wolontariuszami
T-WR-1Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania
T-A-1Organizacje non-profit - charakterystyka
T-WR-3Planowanie strategiczne organizacji
Metody nauczaniaM-3praca nad tekstem
M-2case study
M-4film
M-5zadania praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
S-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi założyć organizację non-profit
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.4_U02Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
C-3Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji
Treści programoweT-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit
T-A-6Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności
T-A-2Strategia marketingowa organizacji non-profi
T-A-5Social media w marketingu organizacji non-profit
T-A-8Storytelling w promocji organizacji
T-A-4Budowanie wizerunku organizacji non-profit
T-A-9Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych
T-A-3Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit
T-A-7Komunikacja marketingowa organizacji non-profit
T-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem
Metody nauczaniaM-2case study
M-5zadania praktyczne
M-4film
M-1dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi zaplanować i zrealizować działania marketingowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.4_K01Student jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K03Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, a także do inicjowania oraz współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Student wie, jak założyć organizację non-profit
C-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
Treści programoweT-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem
T-WR-1Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania
T-WR-3Planowanie strategiczne organizacji
T-WR-2Zarządzanie członkami i wolontariuszami
T-WR-7Zarządzanie konfliktami w organizacjach
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności
T-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit
Metody nauczaniaM-2case study
M-5zadania praktyczne
M-1dyskusja
M-4film
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
3,5
4,0
4,5
5,0