Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Non-profit marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Non-profit marketing | ||
Specjalność | Marketing i sprzedaż | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy zarządzania |
W-2 | podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych |
C-2 | Student wie, jak założyć organizację non-profit |
C-3 | Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Organizacje non-profit - charakterystyka | 4 |
T-A-2 | Strategia marketingowa organizacji non-profi | 2 |
T-A-3 | Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit | 2 |
T-A-4 | Budowanie wizerunku organizacji non-profit | 2 |
T-A-5 | Social media w marketingu organizacji non-profit | 4 |
T-A-6 | Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study | 4 |
T-A-7 | Komunikacja marketingowa organizacji non-profit | 4 |
T-A-8 | Storytelling w promocji organizacji | 2 |
T-A-9 | Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych | 2 |
T-A-10 | Partnerstwo i współpraca z biznesem | 4 |
T-A-11 | Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit | 2 |
T-A-12 | Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności | 3 |
35 | ||
warsztaty | ||
T-WR-1 | Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania | 6 |
T-WR-2 | Zarządzanie członkami i wolontariuszami | 2 |
T-WR-3 | Planowanie strategiczne organizacji | 2 |
T-WR-4 | Tworzenie treści promocyjnych - specyfika | 4 |
T-WR-5 | Budowanie relacji z partnerami i sponsorami | 2 |
T-WR-6 | Sukcesy organizacji - analiza case study | 2 |
T-WR-7 | Zarządzanie konfliktami w organizacjach | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 35 |
A-A-2 | konsultacje | 2 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 25 |
62 | ||
warsztaty | ||
A-WR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-WR-2 | przygotowanie do zajęć | 18 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | dyskusja |
M-2 | case study |
M-3 | praca nad tekstem |
M-4 | film |
M-5 | zadania praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego |
S-2 | Ocena formująca: aktywność podczas zajęć |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/3.4_W01 Student zna i rozumie specyfikę organizacji non-profit | Z_1P_W01, Z_1P_W03 | — | C-1 | T-A-3, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-8, T-A-11, T-A-2, T-A-12, T-A-10, T-A-4 | M-2, M-3, M-5 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/3.4_U01 Student potrafi założyć organizację non-profit | Z_1P_U03, Z_1P_U01 | — | C-2, C-1 | T-WR-2, T-WR-1, T-A-1, T-WR-3 | M-3, M-2, M-4, M-5 | S-2, S-1 |
Z_1P_M01/3.4_U02 Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji | Z_1P_U03 | — | C-1, C-3 | T-A-11, T-A-6, T-A-12, T-A-2, T-A-5, T-A-8, T-A-4, T-A-9, T-A-3, T-A-7, T-A-10 | M-2, M-5, M-4, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/3.4_K01 Student jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa | Z_1P_K03, Z_1P_K04 | — | C-2, C-1 | T-A-10, T-WR-1, T-WR-3, T-WR-2, T-WR-7, T-A-12, T-A-11 | M-2, M-5, M-1, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/3.4_W01 Student zna i rozumie specyfikę organizacji non-profit | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/3.4_U01 Student potrafi założyć organizację non-profit | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi założyć organizację non-profit | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M01/3.4_U02 Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi zaplanować i zrealizować działania marketingowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/3.4_K01 Student jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hernik, Joanna, Zarządzanie marketingowe organizacjami pozarządowymi : warunkowania i rekomendacje Znajdź powiązane informacje przy użyciu, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016
Literatura dodatkowa
- Hernik, Joanna, The effectiveness of social campaigns in the eyes of their receivers, on campaigns promoting safe driving example, Zarządzanie Publiczne, 4(24), s. 379-91, 2013
- Sally J. Patterson, Janel M. Radtke, Strategic Communications for Nonprofit Organizations, Wiley, 2009, DOI:10.1002/9781118386804, dostęp otwarty