Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu E-commerce i automatyzacja marketingu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot E-commerce i automatyzacja marketingu
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć i koncepcji związanych z e-commerce i automatyzacją marketingu
C-2Umiejętność wykorzystywania różnych modeli biznesowych i strategii w e-commerce
C-3Zapoznanie się z narzędziami i platformami e-commerce oraz umiejętność ich wykorzystania
C-4Umiejętność wskazania obszarów, w których automatyzacja marketingu może być stosowana
C-5Poznanie zagadnień związanymi z obsługą klienta, logistyką i płatnościami w e-commerce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce2
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi2
T-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)2
T-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce2
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce2
T-A-6Rynki e-commerce2
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce2
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce2
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne2
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce2
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie2
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu2
T-A-13Zaliczenie zadań praktycznych1
25
laboratoria
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego2
T-L-2Uruchamianie e-sklepu4
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych3
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce2
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce3
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach4
T-L-7Automatyzacja marketingu2
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www2
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów2
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami5
T-L-11Zaliczenie zadań praktycznych1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia13
50
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3przygotowanie do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zadanie praktyczne
M-2pogadanka
M-3analiza studium przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-4Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.2_W01
Student zna rozwiązania stosowane w handlu elektronicznym
Z_1P_W03C-5, C-1, C-3T-A-3, T-L-9, T-L-5, T-L-10, T-A-9, T-A-2, T-A-5, T-L-7, T-L-3, T-A-12, T-A-7, T-L-8, T-L-2, T-A-8, T-A-6, T-A-11, T-A-10, T-L-4, T-A-1, T-L-6, T-L-1, T-A-4M-3, M-1, M-2S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.2_U01
Student potrafi przygotować plan uruchomienia handlu elektronicznego w organizacji
Z_1P_U01C-4, C-2T-A-4, T-A-7, T-A-10, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-10, T-A-12, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-8, T-L-7, T-A-1, T-L-8, T-L-9, T-A-9, T-A-3, T-A-11M-3, M-2, M-1S-1, S-3, S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.2_K01
Student jest gotowy do wdrażania kreatywnych i nowoczesnych rozwiązań w sferze e-commerce
Z_1P_K04C-1, C-5, C-4, C-2, C-3T-A-4, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-A-2, T-A-5, T-L-8, T-A-8, T-A-1, T-A-10, T-L-2, T-L-10, T-A-12, T-A-3, T-L-6, T-A-6, T-A-11, T-A-9, T-L-7, T-A-7, T-L-9M-3, M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.2_W01
Student zna rozwiązania stosowane w handlu elektronicznym
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę odnośnie handlu elektronicznego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.2_U01
Student potrafi przygotować plan uruchomienia handlu elektronicznego w organizacji
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi przygotować plan uruchomienia sprzedaży w handlu elektronicznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.2_K01
Student jest gotowy do wdrażania kreatywnych i nowoczesnych rozwiązań w sferze e-commerce
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym zdaje sobie sprawę oraz przejawia otwartość i kreatywność do konstruowania planów prowadzenia działań w biznesie elektronicznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. D. D'appolonio, E-commerce A Beginners Guide To e-commerce, APEX UNIVERSAY PTY LTD, 2017
  2. J. Skorupska, E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Piwowarczyk M. i in., E-commerce manager: profesjonalista w ehandlu. T. 2, Fundacja Polak 2.0, Poznań, 2014

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce2
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi2
T-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)2
T-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce2
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce2
T-A-6Rynki e-commerce2
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce2
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce2
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne2
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce2
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie2
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu2
T-A-13Zaliczenie zadań praktycznych1
25

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego2
T-L-2Uruchamianie e-sklepu4
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych3
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce2
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce3
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach4
T-L-7Automatyzacja marketingu2
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www2
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów2
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami5
T-L-11Zaliczenie zadań praktycznych1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia13
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.2_W01Student zna rozwiązania stosowane w handlu elektronicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Cel przedmiotuC-5Poznanie zagadnień związanymi z obsługą klienta, logistyką i płatnościami w e-commerce.
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć i koncepcji związanych z e-commerce i automatyzacją marketingu
C-3Zapoznanie się z narzędziami i platformami e-commerce oraz umiejętność ich wykorzystania
Treści programoweT-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce
T-L-7Automatyzacja marketingu
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www
T-L-2Uruchamianie e-sklepu
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce
T-A-6Rynki e-commerce
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego
T-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce
Metody nauczaniaM-3analiza studium przypadku
M-1zadanie praktyczne
M-2pogadanka
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę odnośnie handlu elektronicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.2_U01Student potrafi przygotować plan uruchomienia handlu elektronicznego w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-4Umiejętność wskazania obszarów, w których automatyzacja marketingu może być stosowana
C-2Umiejętność wykorzystywania różnych modeli biznesowych i strategii w e-commerce
Treści programoweT-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce
T-L-2Uruchamianie e-sklepu
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych
T-A-6Rynki e-commerce
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce
T-L-7Automatyzacja marketingu
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne
T-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie
Metody nauczaniaM-3analiza studium przypadku
M-2pogadanka
M-1zadanie praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-4Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi przygotować plan uruchomienia sprzedaży w handlu elektronicznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.2_K01Student jest gotowy do wdrażania kreatywnych i nowoczesnych rozwiązań w sferze e-commerce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć i koncepcji związanych z e-commerce i automatyzacją marketingu
C-5Poznanie zagadnień związanymi z obsługą klienta, logistyką i płatnościami w e-commerce.
C-4Umiejętność wskazania obszarów, w których automatyzacja marketingu może być stosowana
C-2Umiejętność wykorzystywania różnych modeli biznesowych i strategii w e-commerce
C-3Zapoznanie się z narzędziami i platformami e-commerce oraz umiejętność ich wykorzystania
Treści programoweT-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce
T-L-2Uruchamianie e-sklepu
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu
T-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach
T-A-6Rynki e-commerce
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne
T-L-7Automatyzacja marketingu
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów
Metody nauczaniaM-3analiza studium przypadku
M-1zadanie praktyczne
M-2pogadanka
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-1Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym zdaje sobie sprawę oraz przejawia otwartość i kreatywność do konstruowania planów prowadzenia działań w biznesie elektronicznym
3,5
4,0
4,5
5,0