Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Diversity management:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Diversity management
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy zarządzania
W-2podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student ma tworzyć model biznesu uwzględniający różnorodność
C-2Student ma wspierać integracyjne i sprawiedliwe środowisko pracy
C-3Student ma wykorzystywać różnorodność jako źródło sukcesu organizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Introduction to Diversity Management: Concepts and Importance Understanding Dimensions of Diversity: Race, Ethnicity, Gender, Age2
T-W-2Managing Cultural Diversity in the Workplace – Equality vs. Diversity Addressing Unconscious Bias in the Workplace2
T-W-3Creating an Inclusive Organizational Culture Effective Communication Strategies for Diverse Workforces2
T-W-4Managing Diversity in Recruitment and Hiring Building and Managing Diverse Teams2
T-W-5Promoting Diversity and Inclusion in Leadership Positions Developing Cross-Cultural Competence2
T-W-6Diversity Management and Business Model Leveraging Diversity for Innovation and Creativity2
T-W-7Addressing Microaggressions and Stereotypes in the Workplace Disability Inclusion and Accessibility in the Workplace2
T-W-8Global Diversity Management: Strategies for Multinational Companies Measuring and Assessing Diversity Initiatives and Outcomes2
T-W-9Developing Diversity Training Programs for Employees Legal and Ethical Considerations in Diversity Management2
T-W-10Presentations of case studies1
T-W-11Test1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2konsultacje2
A-W-3przygotowanie case study1
A-W-4przygotowanie do testu2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją w PP
M-2Dyskusja
M-3Analiza przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie case study
S-3Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_DO4/4.1_W01
student zna i rozumie założenia różnorodności w zarządzaniu
Z_1P_W01C-1, C-3T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-8, T-W-6M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_DO4/4.1_U01
student umie wykorzystywać różnorodność jako narzędzie rozwoju organizacji
Z_1P_U03C-3, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_DO4/4.1_K01
Student jest gotów wspierać integracyjne i sprawiedliwe środowisko pracy
Z_1P_K02, Z_1P_K05C-2, C-1T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-9M-3, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_DO4/4.1_W01
student zna i rozumie założenia różnorodności w zarządzaniu
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu zna i rozumie założenia różnorodności w zarządzaniu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_DO4/4.1_U01
student umie wykorzystywać różnorodność jako narzędzie rozwoju organizacji
2,0
3,0student umie w dostatecznym stopniu stworzyć model biznesu uwzględniający różnorodność
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_DO4/4.1_K01
Student jest gotów wspierać integracyjne i sprawiedliwe środowisko pracy
2,0
3,0student jest gotowy do tworzenia i wspierania różnorodnego i sprawiedliwego środowiska pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Katrin Hansen, Cathrine Seierstad, Corporate Social Responsibility and Diversity Management, Springer Cham, 2017, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-43564-0, Access provided by Polish Consortium ICM University of Warsaw
  2. Torsten M. Kühlmann, Ramona Heinz, Managing Cultural Diversity in Small and Medium-Sized Organizations, Springer Gabler Wiesbaden, 2017, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-16616-8, Access provided by Polish Consortium ICM University of Warsaw

Literatura dodatkowa

  1. Joanna Hernik, Antonio Minguez-Vera, Gender equality in parliaments - where do we stand in Europe? Considerations from the economic development and society's masculinity index point of view, Ekonomski Vjesnik, p. 83-99, 2020, 33(1)
  2. Joanna Hernik, Antonio Minguez-Vera, Arnao Nieto, The influence of female CEO's on performance and indebtedness, Economic and Social Development-Book of Proceedings, p. 109-117, 2018, 33

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to Diversity Management: Concepts and Importance Understanding Dimensions of Diversity: Race, Ethnicity, Gender, Age2
T-W-2Managing Cultural Diversity in the Workplace – Equality vs. Diversity Addressing Unconscious Bias in the Workplace2
T-W-3Creating an Inclusive Organizational Culture Effective Communication Strategies for Diverse Workforces2
T-W-4Managing Diversity in Recruitment and Hiring Building and Managing Diverse Teams2
T-W-5Promoting Diversity and Inclusion in Leadership Positions Developing Cross-Cultural Competence2
T-W-6Diversity Management and Business Model Leveraging Diversity for Innovation and Creativity2
T-W-7Addressing Microaggressions and Stereotypes in the Workplace Disability Inclusion and Accessibility in the Workplace2
T-W-8Global Diversity Management: Strategies for Multinational Companies Measuring and Assessing Diversity Initiatives and Outcomes2
T-W-9Developing Diversity Training Programs for Employees Legal and Ethical Considerations in Diversity Management2
T-W-10Presentations of case studies1
T-W-11Test1
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2konsultacje2
A-W-3przygotowanie case study1
A-W-4przygotowanie do testu2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_DO4/4.1_W01student zna i rozumie założenia różnorodności w zarządzaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-1Student ma tworzyć model biznesu uwzględniający różnorodność
C-3Student ma wykorzystywać różnorodność jako źródło sukcesu organizacji
Treści programoweT-W-4Managing Diversity in Recruitment and Hiring Building and Managing Diverse Teams
T-W-2Managing Cultural Diversity in the Workplace – Equality vs. Diversity Addressing Unconscious Bias in the Workplace
T-W-7Addressing Microaggressions and Stereotypes in the Workplace Disability Inclusion and Accessibility in the Workplace
T-W-3Creating an Inclusive Organizational Culture Effective Communication Strategies for Diverse Workforces
T-W-9Developing Diversity Training Programs for Employees Legal and Ethical Considerations in Diversity Management
T-W-5Promoting Diversity and Inclusion in Leadership Positions Developing Cross-Cultural Competence
T-W-1Introduction to Diversity Management: Concepts and Importance Understanding Dimensions of Diversity: Race, Ethnicity, Gender, Age
T-W-8Global Diversity Management: Strategies for Multinational Companies Measuring and Assessing Diversity Initiatives and Outcomes
T-W-6Diversity Management and Business Model Leveraging Diversity for Innovation and Creativity
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją w PP
M-2Dyskusja
M-3Analiza przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie case study
S-3Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu zna i rozumie założenia różnorodności w zarządzaniu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_DO4/4.1_U01student umie wykorzystywać różnorodność jako narzędzie rozwoju organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-3Student ma wykorzystywać różnorodność jako źródło sukcesu organizacji
C-1Student ma tworzyć model biznesu uwzględniający różnorodność
Treści programoweT-W-3Creating an Inclusive Organizational Culture Effective Communication Strategies for Diverse Workforces
T-W-5Promoting Diversity and Inclusion in Leadership Positions Developing Cross-Cultural Competence
T-W-4Managing Diversity in Recruitment and Hiring Building and Managing Diverse Teams
T-W-6Diversity Management and Business Model Leveraging Diversity for Innovation and Creativity
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków
M-1Wykład z prezentacją w PP
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie case study
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie w dostatecznym stopniu stworzyć model biznesu uwzględniający różnorodność
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_DO4/4.1_K01Student jest gotów wspierać integracyjne i sprawiedliwe środowisko pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-2Student ma wspierać integracyjne i sprawiedliwe środowisko pracy
C-1Student ma tworzyć model biznesu uwzględniający różnorodność
Treści programoweT-W-7Addressing Microaggressions and Stereotypes in the Workplace Disability Inclusion and Accessibility in the Workplace
T-W-8Global Diversity Management: Strategies for Multinational Companies Measuring and Assessing Diversity Initiatives and Outcomes
T-W-2Managing Cultural Diversity in the Workplace – Equality vs. Diversity Addressing Unconscious Bias in the Workplace
T-W-4Managing Diversity in Recruitment and Hiring Building and Managing Diverse Teams
T-W-9Developing Diversity Training Programs for Employees Legal and Ethical Considerations in Diversity Management
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków
M-2Dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie case study
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student jest gotowy do tworzenia i wspierania różnorodnego i sprawiedliwego środowiska pracy
3,5
4,0
4,5
5,0