Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Marketing międzynarodowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing międzynarodowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien znać podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z problemami i uwarunkowaniami marketingu międzynarodowego na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw. |
C-2 | Zrozumienie złożoności i zróżnicowania otoczenia na rynkach międzynarodowych orazi specyfiki jego wpływu na działania marketingowe za granicą. |
C-3 | Zrozumienie koncepcji instrumentów marketingu międzynarodowego i zasad ich stosowania |
C-4 | Kształtowanie umiejętności praktycznych w stosowaniu narzędzi i technik marketingowych na rynkach zagranicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Czynniki kulturowe a marketing międzynarodowy | 2 |
T-A-2 | Badanie rynku międzynarodowego - studium przypadku | 2 |
T-A-3 | Efekt kraju pochodzenia produktu na rynku B2C | 2 |
T-A-4 | Efekt kraju pochodzenia produktu na rynku B2B | 2 |
T-A-5 | Stratege wejścia polskich firm na rynki zagraniczne - studia przypadków | 4 |
T-A-6 | Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym | 2 |
T-A-7 | Komunikacja marketingowa na rynku zagranicznym - studium przypadku | 2 |
T-A-8 | Opracowanie i prezentacja projektu komunikacji marketingowej na rynku zagranicznym (projekt zespołowy) | 4 |
T-A-9 | Diigital marketing w marketingu międzynarodowym | 2 |
T-A-10 | Digital marketing w marketingu międzynarodowym - studium przypadku | 2 |
T-A-11 | Międzynarodowy cykl życia produktu | 2 |
T-A-12 | Ujednolicenie i różnicowanie cen na rynkach zagranicznych | 2 |
T-A-13 | Badanie cen na wybranym rynku zagranicznym (projekt indywidualny) | 4 |
T-A-14 | Marka międzynarodowa - studium przypadku | 2 |
T-A-15 | Kraj/region jako marka międzynarodowa - studium przypadku | 2 |
36 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i zakres marketingu międzynarodowego | 2 |
T-W-2 | Wpływ otoczenia międzynarodowego na działalność marketingową firmy | 2 |
T-W-3 | Efekt kraju pochodzenia produktu. | 2 |
T-W-4 | Badania marketingowe rynków zagranicznych | 2 |
T-W-5 | Zachowanie nabywców na rynku międzynarodowym | 2 |
T-W-6 | Strategie wejścia na rynki zagraniczne a działalność marketingowa | 2 |
T-W-7 | Standaryzacja a adaptacja działań marketingowych na rynkach zagranicznych | 2 |
T-W-8 | Proces wprowadzania produktu na rynek zagraniczny | 2 |
T-W-9 | Nowe media w komunikacji i promocji w marketingu międzynarodowym | 2 |
T-W-10 | Budowanie marki międzynarodowej i globalnej | 2 |
T-W-11 | Marketingowa strategia dystrybucji (rynek B2B a rynek B2C) | 2 |
T-W-12 | Kształtowanie marketingowej strategii cen na rynkach międzynarodowych | 2 |
T-W-13 | Wyzwania organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwie | 2 |
T-W-14 | Rynek wewnętrzny UE a wyzwania dla marektingu | 2 |
T-W-15 | Zaliczenie pisemne | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-A-2 | konsultacje | 2 |
A-A-3 | przygotowanie projektu grupowego i prezentacji projektu | 7 |
A-A-4 | przygotowanie prezentacji projektu zespołowego | 1 |
A-A-5 | przygotowanie projektu indywidualnego | 4 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | Zapoznanie się z literaturą dodatkową | 8 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia pisemnego | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Matoda przypadków |
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-5 | Matoda projektów |
M-6 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Dyskusja nad wynikami i propozycjami rozwiązań ćwiczeń |
S-3 | Ocena formująca: Dyskusja nad prezentacją projektu zespołowego |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu zespołowego |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji projektu zespołowego |
S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu indywidualnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C04/2.4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie uwarunkowania prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych. | Z_1P_W02 | — | C-3, C-2, C-1, C-4 | T-W-3, T-A-1, T-W-2, T-W-1, T-W-14, T-W-13 | M-1, M-2 | S-1 |
Z_1P_C04/2.4_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie narzędzia marketingowe wykorzystywane w działaniach międzynarodowych. | Z_1P_W02 | — | C-2, C-1, C-3, C-4 | T-W-7, T-W-10, T-A-3, T-A-12, T-A-11, T-W-11, T-W-4, T-A-9, T-A-6, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-A-4, T-W-9, T-W-12 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C04/2.4_U01 Student potrafi wykorzystać narzędzia marketingowe w działaniach na rynkach zagranicznych. | Z_1P_U02, Z_1P_U04 | — | C-3, C-4, C-2, C-1 | T-A-8, T-A-13 | M-4, M-3, M-5, M-6 | S-3, S-2 |
Z_1P_C04/2.4_U02 Student potrafi pracować w zespole i rozwiązywać problemy marketingowe we współpracy z innymi członkami zespołu | Z_1P_U08, Z_1P_U04 | — | C-1, C-4, C-2, C-3 | T-A-8 | M-5, M-4, M-3, M-6 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C04/2.4_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz proponowanych przez siebie lub swój zespół rozwiązań problemów i zadań, jest otwarty na dyskusję. | Z_1P_K01 | — | C-4 | T-A-8, T-A-10, T-A-2, T-A-15, T-A-13, T-A-5 | M-5, M-4, M-6, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C04/2.4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie uwarunkowania prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych. | 2,0 | Niedostateczna wiedza, nie potrafi definiować istoty marketingu międzynarodowego i nie zna narzędzi marketingowych, popełnia liczne błędy |
3,0 | Dostateczna wiedza, potrafi definiować istotę i narzędzia marketingu międzynarodowego, popełnia liczne błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_C04/2.4_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie narzędzia marketingowe wykorzystywane w działaniach międzynarodowych. | 2,0 | Niedostateczna wiedza, nie potrafi definiować istoty marketingu międzynarodowego i nie zna narzędzi marketingowych, popełnia liczne błędy |
3,0 | Dostateczna wiedza, potrafi definiować istotę i narzędzie marketingu międzynarodowego, popełnia liczne błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C04/2.4_U01 Student potrafi wykorzystać narzędzia marketingowe w działaniach na rynkach zagranicznych. | 2,0 | Niedostateczne umiejętności, nie potrafi zstosować narzędzi marketingu międzynarodowego w praktyce, |
3,0 | Dostateczne umiejętności, potrafi zstosować narzędzia marketingu międzynarodowego w praktyce, popełnia liczne błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_C04/2.4_U02 Student potrafi pracować w zespole i rozwiązywać problemy marketingowe we współpracy z innymi członkami zespołu | 2,0 | |
3,0 | Dostateczne umiejętności pracy w zespole, potrafi współpracować w grupie przy opracowywaniu narzędzi marketingu międzynarodowego w praktyce, popełnia liczne błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C04/2.4_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz proponowanych przez siebie lub swój zespół rozwiązań problemów i zadań, jest otwarty na dyskusję. | 2,0 | |
3,0 | Dostateczna postawa otwartości wobec krytycznej oceny pracy własnej i grupy; popełnia liczne błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Grzegorczyk Wojciech, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer, 2016
- Cateora Philip, Graham J., Money B., Gilly M., Graham J., International marketing, McGrawHill, 2023, 11, można korzystać z wydań wcześniejszych
- Grzesiuk Aleksandra, Marketing międzynarodowy, CeDeWu, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Czinkota M.R., Ronkainen I.A., Cui A., International Marketing, Cengage Learning, 2021, 11
- Rudawska Edyta (red.), The Sustainable Marketing Concept in European SMEs: Insights from the Food & Drink Industry, Emerald Publishing Limited, 2018
- Duliniec Elżbieta, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa, 2009, II
- Fonfara Krzysztof (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2014