Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie logistyką i transportem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Zarządzanie logistyką i transportem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 18 1,00,20zaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,40zaliczenie
wykładyW2 20 1,00,40egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i zarządzania przedsiębiorstwami transportowymi i spedycyjnymi w świetle obowiązujących przepisów prawnych oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.
C-2Zapoznanie studentów z planowaniem i organizowaniem kontroli procesów logistycznych oraz zarządzaniem przepływem zasobów w łańcuchach dostaw oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Mierniki i wskaźniki logistyczne. Ocena efektywności procesów logistycznych.1
T-A-2Mapowanie procesów logistycznych.2
T-A-3Proces produkcyjny - analiza logistyczna zarządzania materiałami.2
T-A-4Logistyczna analiza sfery dystrybucyjnej.2
T-A-5Analiza logistyczna gospodarowania zapasami.2
T-A-6Zarządzanie zapasami – analiza kosztów magazynowych oraz organizacja ewidencji materiałowej.2
T-A-7Stosowanie rozwiązań logistyki w przedsiębiorstwach – analizy przypadków.2
T-A-8Zarządzanie poszczególnymi gałęziami transportu.2
T-A-9Zarządzanie transportem multimodalnym i intermodalnym.1
T-A-10Zarządzanie outsourcingiem w logistyce i w transporcie.1
T-A-11Dokumenty transportowe i spedytorskie.1
18
laboratoria
T-L-1Modele produkcji – drzewo produktu, tworzenie listy materiałowej produktu, graf Gozinto, wyznaczanie zapotrzebowania na półprodukty i surowce, analiza czasu wytwarzania wyrobów.4
T-L-2Kolejność zleceń produkcyjnych.3
T-L-3Zapasy surowcowe – długoterminowe planowanie zapasów, planowanie dostaw, EOQ, weryfikacja wielkości zamówienia, wielkość partii dostaw, sterowanie wielkością zapasów.4
T-L-4Zapasy dystrybucyjne – kontrola przyjmowania zamówień, system DRP, koordynacja planów produkcji z zapasami dystrybucyjnymi, programowanie dynamiczne w planowaniu produkcji.4
T-L-5Wyznaczanie lokalizacji miejsc produkcji i magazynów.4
T-L-6Tworzenie rejonów obsługi.3
T-L-7Optymalizacja sieci dystrybucji.4
T-L-8Optymalizacja zadań bazy transportowej.4
30
wykłady
T-W-1Cel, przedmiot i zakres logistyki. Analiza podstawowych pojęć. Tendencje rozwojowe logistyki.1
T-W-2Systemy logistyczne. Instytucjonalny i fazowy podział systemów logistycznych. Klasyczne funkcje logistyczne.1
T-W-3Zarządzanie logistyką zaopatrzenia.1
T-W-4Zarządzanie logistyką dystrybucji.1
T-W-5Zarządzanie logistyką magazynową.1
T-W-6Zarządzanie zapasami w systemie logistycznym.1
T-W-7Logistyczna obsługa klienta.1
T-W-8Logistyka globalna.1
T-W-9Logistyka a ekologia. Zarządzanie logistyką zwrotną.1
T-W-10Rola informacji i identyfikacji w logistyce.1
T-W-11Centra logistyczne i dystrybucyjne w sieciach logistycznych.1
T-W-12Podstawowe definicje transportu, klasyfikacja transportu.1
T-W-13Charakterystyka poszczególnych gałęzi transportu.1
T-W-14Transport multimodalny i intermodalny.1
T-W-15Transport ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych.1
T-W-16Transport w systemie logistycznym.1
T-W-17Strategie logistyczne. Zintegrowany system zarządzania łańcuchem dostaw.1
T-W-18Outsourcing w logistyce i w transporcie.1
T-W-19Charakterystyka spedycji, definicja spedytora.1
T-W-20Podstawowe ustawy i konwencje w działalności transportowej i spedycyjnej.1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2konsultacje2
A-A-3czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy służącej do wykonania ćwiczeń przedmiotowych5
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2konsultacje2
A-L-3czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy18
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2konsultacje2
A-W-3egzamin2
A-W-4czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy pozwalające przygotować się do egzaminu1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: opis, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych zadań praktycznych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C02/2.2_W01
Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W04C-2T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-11, T-W-8, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-18M-1, M-3, M-4, M-2S-2, S-1, S-3
Z_1P_C02/2.2_W02
Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W04C-2T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-7, T-A-10M-4, M-3, M-2, M-1S-2, S-1, S-3
Z_1P_C02/2.2_W03
Student zna i rozumie zagadnienia związane z zarządzaniem transportem oraz zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W04C-1T-A-9, T-A-8, T-W-15, T-L-8, T-W-16, T-W-14, T-A-11, T-W-12, T-W-20, T-W-13, T-W-19, T-W-18M-2, M-4, M-3, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C02/2.2_U01
Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03C-2T-L-2, T-L-3, T-A-3, T-A-1, T-L-5, T-A-4, T-L-1, T-A-10, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-L-4M-4, M-1, M-2, M-3S-1, S-3
Z_1P_C02/2.2_U02
Student potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03C-1T-A-10, T-L-6, T-L-8, T-A-8, T-L-7, T-A-11, T-A-7, T-A-9M-3, M-2, M-1, M-4S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C02/2.2_K01
Student jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, w obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
Z_1P_K01, Z_1P_K02C-1, C-2T-W-14, T-W-13, T-A-4, T-W-4, T-W-18, T-L-7, T-W-2, T-W-3, T-W-11, T-W-7, T-W-17, T-W-1, T-A-7, T-L-2, T-W-8, T-W-9, T-W-15, T-L-3, T-W-5, T-A-9, T-A-5, T-A-2, T-L-6, T-A-10, T-L-1, T-W-10, T-A-6, T-W-20, T-L-8, T-A-3, T-L-5, T-A-1, T-W-12, T-A-11, T-W-16, T-W-6, T-W-19, T-A-8, T-L-4M-3, M-2, M-1, M-4S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C02/2.2_W01
Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
Z_1P_C02/2.2_W02
Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
Z_1P_C02/2.2_W03
Student zna i rozumie zagadnienia związane z zarządzaniem transportem oraz zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień dotyczących zarządzania transportem oraz nie zna i nie rozumie głównych koncepcji i metod logistycznych integrujących przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz w stopniu dostatecznym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz na poziomie dobrym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz na poziomie więcej niż dobrym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz na poziomie bardzo dobrym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C02/2.2_U01
Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych.
2,0Student nie potrafi planować i organizować kontroli procesów logistycznych.
3,0Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie dostatecznym.
3,5Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie bardzo dobrym.
Z_1P_C02/2.2_U02
Student potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
2,0Student nie potrafi podejmować decyzji dotyczących zarządzania transportem i spedycją.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C02/2.2_K01
Student jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, w obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
2,0Student nie jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.

Literatura podstawowa

  1. Łapko A., Wagner N., Logistyka dystrybucji: trendy – wyzwania – przykłady, CeDeWu, Warszawa, 2021
  2. Januła E., Kwiatkiewicz P., Kasińska M., Laskowski M., Zapasy i magazynowanie, As Pik, Poznań, 2020
  3. Krawczyk S., Podstawy logistyki, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Krawczyk S., Metody ilościowe w logistyce (przedsiębiorstwa), CH Beck, Warszawa, 2001, tom 2
  5. Wojewódzka-Król K., Załoga E., - red., Transport. Tendencje zmian, PWN, Warszawa, 2022

Literatura dodatkowa

  1. Gołembska E., Gołembski M., Transport w logistyce, CeDeWu, Warszawa, 2020
  2. Blaik P., Logistyka: koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa, 2017
  3. Martin C., Logistics & Supply Chain Management, Pearson Education, 2016
  4. Sarder M.D., Logistics Transportation Systems, Bowling Green State University, Elsevier, USA, 2021, https://ftp.idu.ac.id/wp-content/uploads/ebook/ip/LOGISTIK%20TRANSPOTASI/Logistics%20Transportation%20Systems%20by%20MD%20Sarder%20(z-lib.org).pdf
  5. Rushton A., Croucher P., Baker P., The Handbook of Logistics & Distribution Management, Wyd. KoganPage, 2014, https://industri.fatek.unpatti.ac.id/wp-content/uploads/2019/03/149-The-Handbook-of-Logistics-and-Distribution-Management-Understanding-the-Supply-Chain-Alan-Rushton-Phil-Croucher-Peter-Baker-Edisi-1-2014.pdf

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Mierniki i wskaźniki logistyczne. Ocena efektywności procesów logistycznych.1
T-A-2Mapowanie procesów logistycznych.2
T-A-3Proces produkcyjny - analiza logistyczna zarządzania materiałami.2
T-A-4Logistyczna analiza sfery dystrybucyjnej.2
T-A-5Analiza logistyczna gospodarowania zapasami.2
T-A-6Zarządzanie zapasami – analiza kosztów magazynowych oraz organizacja ewidencji materiałowej.2
T-A-7Stosowanie rozwiązań logistyki w przedsiębiorstwach – analizy przypadków.2
T-A-8Zarządzanie poszczególnymi gałęziami transportu.2
T-A-9Zarządzanie transportem multimodalnym i intermodalnym.1
T-A-10Zarządzanie outsourcingiem w logistyce i w transporcie.1
T-A-11Dokumenty transportowe i spedytorskie.1
18

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Modele produkcji – drzewo produktu, tworzenie listy materiałowej produktu, graf Gozinto, wyznaczanie zapotrzebowania na półprodukty i surowce, analiza czasu wytwarzania wyrobów.4
T-L-2Kolejność zleceń produkcyjnych.3
T-L-3Zapasy surowcowe – długoterminowe planowanie zapasów, planowanie dostaw, EOQ, weryfikacja wielkości zamówienia, wielkość partii dostaw, sterowanie wielkością zapasów.4
T-L-4Zapasy dystrybucyjne – kontrola przyjmowania zamówień, system DRP, koordynacja planów produkcji z zapasami dystrybucyjnymi, programowanie dynamiczne w planowaniu produkcji.4
T-L-5Wyznaczanie lokalizacji miejsc produkcji i magazynów.4
T-L-6Tworzenie rejonów obsługi.3
T-L-7Optymalizacja sieci dystrybucji.4
T-L-8Optymalizacja zadań bazy transportowej.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cel, przedmiot i zakres logistyki. Analiza podstawowych pojęć. Tendencje rozwojowe logistyki.1
T-W-2Systemy logistyczne. Instytucjonalny i fazowy podział systemów logistycznych. Klasyczne funkcje logistyczne.1
T-W-3Zarządzanie logistyką zaopatrzenia.1
T-W-4Zarządzanie logistyką dystrybucji.1
T-W-5Zarządzanie logistyką magazynową.1
T-W-6Zarządzanie zapasami w systemie logistycznym.1
T-W-7Logistyczna obsługa klienta.1
T-W-8Logistyka globalna.1
T-W-9Logistyka a ekologia. Zarządzanie logistyką zwrotną.1
T-W-10Rola informacji i identyfikacji w logistyce.1
T-W-11Centra logistyczne i dystrybucyjne w sieciach logistycznych.1
T-W-12Podstawowe definicje transportu, klasyfikacja transportu.1
T-W-13Charakterystyka poszczególnych gałęzi transportu.1
T-W-14Transport multimodalny i intermodalny.1
T-W-15Transport ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych.1
T-W-16Transport w systemie logistycznym.1
T-W-17Strategie logistyczne. Zintegrowany system zarządzania łańcuchem dostaw.1
T-W-18Outsourcing w logistyce i w transporcie.1
T-W-19Charakterystyka spedycji, definicja spedytora.1
T-W-20Podstawowe ustawy i konwencje w działalności transportowej i spedycyjnej.1
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2konsultacje2
A-A-3czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy służącej do wykonania ćwiczeń przedmiotowych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2konsultacje2
A-L-3czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2konsultacje2
A-W-3egzamin2
A-W-4czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy pozwalające przygotować się do egzaminu1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C02/2.2_W01Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z planowaniem i organizowaniem kontroli procesów logistycznych oraz zarządzaniem przepływem zasobów w łańcuchach dostaw oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.
Treści programoweT-W-7Logistyczna obsługa klienta.
T-W-9Logistyka a ekologia. Zarządzanie logistyką zwrotną.
T-W-10Rola informacji i identyfikacji w logistyce.
T-W-3Zarządzanie logistyką zaopatrzenia.
T-W-4Zarządzanie logistyką dystrybucji.
T-W-1Cel, przedmiot i zakres logistyki. Analiza podstawowych pojęć. Tendencje rozwojowe logistyki.
T-W-11Centra logistyczne i dystrybucyjne w sieciach logistycznych.
T-W-8Logistyka globalna.
T-W-6Zarządzanie zapasami w systemie logistycznym.
T-W-2Systemy logistyczne. Instytucjonalny i fazowy podział systemów logistycznych. Klasyczne funkcje logistyczne.
T-W-5Zarządzanie logistyką magazynową.
T-W-18Outsourcing w logistyce i w transporcie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu podstaw logistyki ze szczególnym uwzględnieniem podsystemów logistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C02/2.2_W02Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z planowaniem i organizowaniem kontroli procesów logistycznych oraz zarządzaniem przepływem zasobów w łańcuchach dostaw oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.
Treści programoweT-A-1Mierniki i wskaźniki logistyczne. Ocena efektywności procesów logistycznych.
T-A-2Mapowanie procesów logistycznych.
T-A-6Zarządzanie zapasami – analiza kosztów magazynowych oraz organizacja ewidencji materiałowej.
T-A-4Logistyczna analiza sfery dystrybucyjnej.
T-A-5Analiza logistyczna gospodarowania zapasami.
T-A-3Proces produkcyjny - analiza logistyczna zarządzania materiałami.
T-A-7Stosowanie rozwiązań logistyki w przedsiębiorstwach – analizy przypadków.
T-A-10Zarządzanie outsourcingiem w logistyce i w transporcie.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-1Metody podające: opis, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu planowania i organizacji procesów w logistyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C02/2.2_W03Student zna i rozumie zagadnienia związane z zarządzaniem transportem oraz zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i zarządzania przedsiębiorstwami transportowymi i spedycyjnymi w świetle obowiązujących przepisów prawnych oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.
Treści programoweT-A-9Zarządzanie transportem multimodalnym i intermodalnym.
T-A-8Zarządzanie poszczególnymi gałęziami transportu.
T-W-15Transport ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych.
T-L-8Optymalizacja zadań bazy transportowej.
T-W-16Transport w systemie logistycznym.
T-W-14Transport multimodalny i intermodalny.
T-A-11Dokumenty transportowe i spedytorskie.
T-W-12Podstawowe definicje transportu, klasyfikacja transportu.
T-W-20Podstawowe ustawy i konwencje w działalności transportowej i spedycyjnej.
T-W-13Charakterystyka poszczególnych gałęzi transportu.
T-W-19Charakterystyka spedycji, definicja spedytora.
T-W-18Outsourcing w logistyce i w transporcie.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: opis, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin testowy.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień dotyczących zarządzania transportem oraz nie zna i nie rozumie głównych koncepcji i metod logistycznych integrujących przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz w stopniu dostatecznym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz na poziomie dobrym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz na poziomie więcej niż dobrym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia dotyczące zarządzania transportem oraz na poziomie bardzo dobrym zna i rozumie główne koncepcje i metody logistyczne integrujące przepływy zasobów w łańcuchach dostaw.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C02/2.2_U01Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z planowaniem i organizowaniem kontroli procesów logistycznych oraz zarządzaniem przepływem zasobów w łańcuchach dostaw oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.
Treści programoweT-L-2Kolejność zleceń produkcyjnych.
T-L-3Zapasy surowcowe – długoterminowe planowanie zapasów, planowanie dostaw, EOQ, weryfikacja wielkości zamówienia, wielkość partii dostaw, sterowanie wielkością zapasów.
T-A-3Proces produkcyjny - analiza logistyczna zarządzania materiałami.
T-A-1Mierniki i wskaźniki logistyczne. Ocena efektywności procesów logistycznych.
T-L-5Wyznaczanie lokalizacji miejsc produkcji i magazynów.
T-A-4Logistyczna analiza sfery dystrybucyjnej.
T-L-1Modele produkcji – drzewo produktu, tworzenie listy materiałowej produktu, graf Gozinto, wyznaczanie zapotrzebowania na półprodukty i surowce, analiza czasu wytwarzania wyrobów.
T-A-10Zarządzanie outsourcingiem w logistyce i w transporcie.
T-A-2Mapowanie procesów logistycznych.
T-A-6Zarządzanie zapasami – analiza kosztów magazynowych oraz organizacja ewidencji materiałowej.
T-A-7Stosowanie rozwiązań logistyki w przedsiębiorstwach – analizy przypadków.
T-A-5Analiza logistyczna gospodarowania zapasami.
T-L-4Zapasy dystrybucyjne – kontrola przyjmowania zamówień, system DRP, koordynacja planów produkcji z zapasami dystrybucyjnymi, programowanie dynamiczne w planowaniu produkcji.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-1Metody podające: opis, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi planować i organizować kontroli procesów logistycznych.
3,0Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie dostatecznym.
3,5Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi planować i organizować kontrolę procesów logistycznych na poziomie bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C02/2.2_U02Student potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i zarządzania przedsiębiorstwami transportowymi i spedycyjnymi w świetle obowiązujących przepisów prawnych oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.
Treści programoweT-A-10Zarządzanie outsourcingiem w logistyce i w transporcie.
T-L-6Tworzenie rejonów obsługi.
T-L-8Optymalizacja zadań bazy transportowej.
T-A-8Zarządzanie poszczególnymi gałęziami transportu.
T-L-7Optymalizacja sieci dystrybucji.
T-A-11Dokumenty transportowe i spedytorskie.
T-A-7Stosowanie rozwiązań logistyki w przedsiębiorstwach – analizy przypadków.
T-A-9Zarządzanie transportem multimodalnym i intermodalnym.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-1Metody podające: opis, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi podejmować decyzji dotyczących zarządzania transportem i spedycją.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi podejmować decyzje dotyczące zarządzania transportem i spedycją.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C02/2.2_K01Student jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, w obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i zarządzania przedsiębiorstwami transportowymi i spedycyjnymi w świetle obowiązujących przepisów prawnych oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.
C-2Zapoznanie studentów z planowaniem i organizowaniem kontroli procesów logistycznych oraz zarządzaniem przepływem zasobów w łańcuchach dostaw oraz budowanie ich umiejętności i kompetencji społecznych związanych z tymi zagadnieniami.
Treści programoweT-W-14Transport multimodalny i intermodalny.
T-W-13Charakterystyka poszczególnych gałęzi transportu.
T-A-4Logistyczna analiza sfery dystrybucyjnej.
T-W-4Zarządzanie logistyką dystrybucji.
T-W-18Outsourcing w logistyce i w transporcie.
T-L-7Optymalizacja sieci dystrybucji.
T-W-2Systemy logistyczne. Instytucjonalny i fazowy podział systemów logistycznych. Klasyczne funkcje logistyczne.
T-W-3Zarządzanie logistyką zaopatrzenia.
T-W-11Centra logistyczne i dystrybucyjne w sieciach logistycznych.
T-W-7Logistyczna obsługa klienta.
T-W-17Strategie logistyczne. Zintegrowany system zarządzania łańcuchem dostaw.
T-W-1Cel, przedmiot i zakres logistyki. Analiza podstawowych pojęć. Tendencje rozwojowe logistyki.
T-A-7Stosowanie rozwiązań logistyki w przedsiębiorstwach – analizy przypadków.
T-L-2Kolejność zleceń produkcyjnych.
T-W-8Logistyka globalna.
T-W-9Logistyka a ekologia. Zarządzanie logistyką zwrotną.
T-W-15Transport ładunków niebezpiecznych i ponadgabarytowych.
T-L-3Zapasy surowcowe – długoterminowe planowanie zapasów, planowanie dostaw, EOQ, weryfikacja wielkości zamówienia, wielkość partii dostaw, sterowanie wielkością zapasów.
T-W-5Zarządzanie logistyką magazynową.
T-A-9Zarządzanie transportem multimodalnym i intermodalnym.
T-A-5Analiza logistyczna gospodarowania zapasami.
T-A-2Mapowanie procesów logistycznych.
T-L-6Tworzenie rejonów obsługi.
T-A-10Zarządzanie outsourcingiem w logistyce i w transporcie.
T-L-1Modele produkcji – drzewo produktu, tworzenie listy materiałowej produktu, graf Gozinto, wyznaczanie zapotrzebowania na półprodukty i surowce, analiza czasu wytwarzania wyrobów.
T-W-10Rola informacji i identyfikacji w logistyce.
T-A-6Zarządzanie zapasami – analiza kosztów magazynowych oraz organizacja ewidencji materiałowej.
T-W-20Podstawowe ustawy i konwencje w działalności transportowej i spedycyjnej.
T-L-8Optymalizacja zadań bazy transportowej.
T-A-3Proces produkcyjny - analiza logistyczna zarządzania materiałami.
T-L-5Wyznaczanie lokalizacji miejsc produkcji i magazynów.
T-A-1Mierniki i wskaźniki logistyczne. Ocena efektywności procesów logistycznych.
T-W-12Podstawowe definicje transportu, klasyfikacja transportu.
T-A-11Dokumenty transportowe i spedytorskie.
T-W-16Transport w systemie logistycznym.
T-W-6Zarządzanie zapasami w systemie logistycznym.
T-W-19Charakterystyka spedycji, definicja spedytora.
T-A-8Zarządzanie poszczególnymi gałęziami transportu.
T-L-4Zapasy dystrybucyjne – kontrola przyjmowania zamówień, system DRP, koordynacja planów produkcji z zapasami dystrybucyjnymi, programowanie dynamiczne w planowaniu produkcji.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-1Metody podające: opis, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do świadomego zarządzania logistyką i transportem w przedsiębiorstwie, obszarze makrogospodarczym oraz w ujęciu globalnym.