Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu E-turystyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot E-turystyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z podstaw turystyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez Studentów wiedzy na temat możliwości wykorzystania internetu i mediów społecznościowych w różnych sferach działalności turystycznej.
C-2Przygotowanie Studenta do różnorodnych działań praktycznych na rynku turystycznym, także w segmencie związanym z wybraną ścieżką.
C-3Nabycie umijetności analizy i oceny treści przekazu medialnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota e-turystyki, podstawowe pojęcia i definicje.2
T-A-2Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki globalne3
T-A-3Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki lokalne3
T-A-4Wirtualna rzeczywistość i zasoby technologii mobilnych3
T-A-5Bariery rozwoju e-turystyki w Polsce2
T-A-6Uwarunkowania społeczno – demograficzne w obszarze e-turystyki2
T-A-7Turystyka wspomagana narzędziami nowych technologii, rozszerzona rzeczywistość w turystyce.2
T-A-8Turystyka a świat online, komputerowe systemy rezerwacyjne.3
T-A-9Aplikacje mobilne - ie na przykładzie aplikacji iziTravel.3
T-A-10Zaliczenie2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2studiowanie literatury15
A-A-3przygotowanie do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjasnienie
M-3metoda przypadków
M-4cwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne, pytania otwarte
S-2Ocena formująca: zadawanie pytan podczas zajęc

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D09/4.3_W01
Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce.
GT_1A_W01, GT_1A_W04, GT_1A_W08C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D09/4.3_U01
Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie.
GT_1A_U01, GT_1A_U04C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D09/4.3_K01
Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej.
GT_1A_K01, GT_1A_K03, GT_1A_K04C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D09/4.3_W01
Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce.
2,0Student nie zna i nie rozumie uwarunkowań rozwoju e-turystyki w Polsce.
3,0Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu dostatecznym w co najamniej 55%.
3,5Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu dostatecznym plus w co najamniej 65%.
4,0Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu dobrym w co najamniej 75%.
4,5Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu dobrym plus w co najamniej 85%.
5,0Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu bardzo dobrym w co najamniej 95%.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D09/4.3_U01
Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie.
2,0Nie potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie.
3,0Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu dostatecznym w co najmniej 55%.
3,5Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu dostatecznym plus w co najmniej 65%.
4,0Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu dobrym co najmniej 75%.
4,5Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu dobrym plus w co najmniej 85%.
5,0Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu bardzo dobrym w co najmniej 95%.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D09/4.3_K01
Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej.
2,0Nie jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej.
3,0Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu dostatecznym w co najmniej 55%.
3,5Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu dostatecznym plus w co najmniej 65%.
4,0Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu dobrym w co najmniej 75%.
4,5Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu dobrym plus w co najmniej 85%.
5,0Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu bardzo dobrym w co najmniej 95%.

Literatura podstawowa

  1. Joanna Barbara Jabłonkowska, Jan Sikora, Bogusław Stankiewicz, Wojciech Lewicki, Social, economic and organizational aspects of the development of the tourism market on the example of backpacking., Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, 2020, Koszalin, 2020, ISBN: 9788373655478
  2. Nalazek Mirosław, Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difin, Warszawa, 2010, ISBN:978-83-7641-171-2
  3. Book Betsy, Traveling Through Cyberspace: Tourism and Photography in Virtual Worlds, 2003, http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.538182

Literatura dodatkowa

  1. Bogusław Stankiewicz, Wojciech Lewicki, Podstawy turystyki, rekreacji i hotelarstwa, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 2020, ISBN: 9788373655461
  2. Wojciech Lewicki Agnieszka Brelik, Elektromobilność jako klucz do rozwoju innowacyjności agroturystyki i turystyki wiejskiej, Wydawnictwo Uniwersystetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, 2017, Agroturystyka w teorii i praktyce (ISBN: 9788371608827, ISBN: 9788371608827
  3. Pawlicz Adam, E-turystyka Ekonomiczne problemy implementacji technologii cyfrowych w sektorze turystycznym, PWN, Warszawa, 2012, ISBN:978-83-01-17063-9

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota e-turystyki, podstawowe pojęcia i definicje.2
T-A-2Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki globalne3
T-A-3Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki lokalne3
T-A-4Wirtualna rzeczywistość i zasoby technologii mobilnych3
T-A-5Bariery rozwoju e-turystyki w Polsce2
T-A-6Uwarunkowania społeczno – demograficzne w obszarze e-turystyki2
T-A-7Turystyka wspomagana narzędziami nowych technologii, rozszerzona rzeczywistość w turystyce.2
T-A-8Turystyka a świat online, komputerowe systemy rezerwacyjne.3
T-A-9Aplikacje mobilne - ie na przykładzie aplikacji iziTravel.3
T-A-10Zaliczenie2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2studiowanie literatury15
A-A-3przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D09/4.3_W01Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady funkcjonowania mechanizmu rynkowego, strukturę rynku turystycznego oraz zależności między jego podmiotami
GT_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności turystycznej z uwzględnieniem regulacji dotyczących podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez Studentów wiedzy na temat możliwości wykorzystania internetu i mediów społecznościowych w różnych sferach działalności turystycznej.
Treści programoweT-A-1Istota e-turystyki, podstawowe pojęcia i definicje.
T-A-2Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki globalne
T-A-3Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki lokalne
T-A-4Wirtualna rzeczywistość i zasoby technologii mobilnych
T-A-5Bariery rozwoju e-turystyki w Polsce
T-A-6Uwarunkowania społeczno – demograficzne w obszarze e-turystyki
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjasnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne, pytania otwarte
S-2Ocena formująca: zadawanie pytan podczas zajęc
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie uwarunkowań rozwoju e-turystyki w Polsce.
3,0Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu dostatecznym w co najamniej 55%.
3,5Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu dostatecznym plus w co najamniej 65%.
4,0Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu dobrym w co najamniej 75%.
4,5Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu dobrym plus w co najamniej 85%.
5,0Student zna i rozumie uwarunkowania rozwoju e-turystyki w Polsce w stopniu bardzo dobrym w co najamniej 95%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D09/4.3_U01Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U04Potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w środowisku związanym z gospodarką turystyczną i poza nim
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie Studenta do różnorodnych działań praktycznych na rynku turystycznym, także w segmencie związanym z wybraną ścieżką.
C-3Nabycie umijetności analizy i oceny treści przekazu medialnego.
Treści programoweT-A-1Istota e-turystyki, podstawowe pojęcia i definicje.
T-A-2Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki globalne
T-A-3Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki lokalne
T-A-4Wirtualna rzeczywistość i zasoby technologii mobilnych
T-A-5Bariery rozwoju e-turystyki w Polsce
T-A-6Uwarunkowania społeczno – demograficzne w obszarze e-turystyki
T-A-7Turystyka wspomagana narzędziami nowych technologii, rozszerzona rzeczywistość w turystyce.
T-A-8Turystyka a świat online, komputerowe systemy rezerwacyjne.
T-A-9Aplikacje mobilne - ie na przykładzie aplikacji iziTravel.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjasnienie
M-3metoda przypadków
M-4cwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne, pytania otwarte
S-2Ocena formująca: zadawanie pytan podczas zajęc
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie.
3,0Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu dostatecznym w co najmniej 55%.
3,5Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu dostatecznym plus w co najmniej 65%.
4,0Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu dobrym co najmniej 75%.
4,5Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu dobrym plus w co najmniej 85%.
5,0Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych, w działaniach praktycznych wykorzystuje nowoczesne technologie w stopniu bardzo dobrym w co najmniej 95%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D09/4.3_K01Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań w turystyce na rzecz interesu publicznego
GT_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie Studenta do różnorodnych działań praktycznych na rynku turystycznym, także w segmencie związanym z wybraną ścieżką.
Treści programoweT-A-1Istota e-turystyki, podstawowe pojęcia i definicje.
T-A-2Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki globalne
T-A-3Uwarunkowania rozwoju e-turystyki Polsce – czynniki lokalne
T-A-4Wirtualna rzeczywistość i zasoby technologii mobilnych
T-A-5Bariery rozwoju e-turystyki w Polsce
T-A-6Uwarunkowania społeczno – demograficzne w obszarze e-turystyki
T-A-7Turystyka wspomagana narzędziami nowych technologii, rozszerzona rzeczywistość w turystyce.
T-A-8Turystyka a świat online, komputerowe systemy rezerwacyjne.
T-A-9Aplikacje mobilne - ie na przykładzie aplikacji iziTravel.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2objaśnienie lub wyjasnienie
M-3metoda przypadków
M-4cwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne, pytania otwarte
S-2Ocena formująca: zadawanie pytan podczas zajęc
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej.
3,0Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu dostatecznym w co najmniej 55%.
3,5Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu dostatecznym plus w co najmniej 65%.
4,0Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu dobrym w co najmniej 75%.
4,5Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu dobrym plus w co najmniej 85%.
5,0Jest gotów do oceny profesjonalizmu i podejmowania decyzji w działalności gospodarczej w branzy turystycznej w stopniu bardzo dobrym w co najmniej 95%.