Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Zachowania konsumentów na rynku turystycznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zachowania konsumentów na rynku turystycznym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami związanymi z zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
C-2Kształtowanie umiejętności oceny czynników determinujących zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
C-3Kształtowanie umiejętności rozumienia zachowań konsumentów na rynku turystycznym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zachowania konsumentów – w ujęciu teorii ekonomii.2
T-A-2Racjonalność oraz nieracjonalność zachowań konsumenckich.2
T-A-3Wybrane teorie wyborów konsumenta w ujęciu mikroekonomicznym.2
T-A-4Produkt, podaż i popyt na rynku turystycznym.2
T-A-5Potrzeby jako podstawa zachowań konsumentów.2
T-A-6Czynniki ekonomiczne i społeczno-kulturowe kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.4
T-A-7Czynniki psychologiczne i społeczno-demograficzne kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.4
T-A-8Zachowania nabywców turystyki krajowej i zagranicznej.3
T-A-9Zaliczenie przedmiotu - prezentacje studentów.4
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Praca wlasna studenta obejmująca: przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji zaliczeniowej.25
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności indywidualnej i grupowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D04/3.4_W01
Student zna i rozumie podstwowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym.
GT_1A_W02, GT_1A_W04, GT_1A_W05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2
GT_1A_D04/3.4_W02
Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
GT_1A_W01, GT_1A_W02, GT_1A_W04C-2T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D04/3.4_U01
Student potrafi opisywać i klasyfikować zachowania konsumentow turystyki krajowej i zagranicznej.
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U08C-3T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-1, M-2S-1, S-2
GT_1A_D04/3.4_U02
Student potrafi rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U08C-2, C-3T-A-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D04/3.4_K01
Student jest gotów do otwartości na odmienne zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
GT_1A_K02, GT_1A_K05C-3T-A-8M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D04/3.4_W01
Student zna i rozumie podstwowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego.
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłebianiem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
4,0Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. W niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
4,5Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Popełnia niewielkie błędy dokonując analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
5,0Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. W pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
GT_1A_D04/3.4_W02
Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
2,0Student nie zna i nie rozumie czynników kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego.
3,0Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student zna i rozumieczynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłebianiem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
4,0Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.W niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
4,5Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Popełnia niewielkie błędy dokonując analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
5,0Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. W pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D04/3.4_U01
Student potrafi opisywać i klasyfikować zachowania konsumentow turystyki krajowej i zagranicznej.
2,0Student nie potrafi opisywać i klasyfikować zachowań konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej.
3,0Student potrafi dostatecznie opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student potrafi dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego, jest zaiteresowany podnoszeniem umiejętności.
4,0Student potrafi dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Popełniając niewielkie błędy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu, ma problemy w argumentowaniu dokonanych analiz.
4,5Student potrafi bardzo dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Dokonuje niepełnej analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonnanych analiz.
5,0Student potrafi bardzo dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. W sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.
GT_1A_D04/3.4_U02
Student potrafi rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
2,0Student nie potrafi rozpoznawć i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
3,0Student potrafi dostatecznie rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje problemy po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student potrafi dość dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje problemy po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zaiteresowany podnoszeniewm swoich umiejętności.
4,0Student potrafi dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje się kreatywnością w działaniu, ma problemy w argumentowaniu dokonanych analiz.
4,5Student potrafi bardzo dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Dokonuje niepełnej analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.
5,0Student potrafi bardzo dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. W sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D04/3.4_K01
Student jest gotów do otwartości na odmienne zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
2,0Student posiada śladowy zasób wiedzy merytorycznej, nie uczestniczy aktywnie na zajęciach, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
3,0Student prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, ma problemy z komunikacją, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
3,5Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
4,0Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
4,5Student prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania.
5,0Student prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, samodzielnie i poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania.

Literatura podstawowa

  1. Mazurek-Kusiak A.K., Model zachowań konsumentów na rynku turystycznym, Instytut Naukowo-Wydawniczy Spatium, Radom, 2019
  2. Kieżel E., Burgiel A., Wiedza ekonomiczna konsumentów a racjonalność ich zachowań, C.H. Beck, Warszawa, 2017
  3. Panasiuk A., Rynek turystyczny. Struktura, procesy, tendencje, Difin, Warszawa, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Horner S., Consumer Behaviour in Tourism, Taylor & Francis Ltd, Oxfordshire, 2020
  2. Niezgoda A., Kachniewska M., Nawrocka E., Pawlicz A., Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
  3. Niemczyk A., Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wydawnictwo UE, Kraków, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zachowania konsumentów – w ujęciu teorii ekonomii.2
T-A-2Racjonalność oraz nieracjonalność zachowań konsumenckich.2
T-A-3Wybrane teorie wyborów konsumenta w ujęciu mikroekonomicznym.2
T-A-4Produkt, podaż i popyt na rynku turystycznym.2
T-A-5Potrzeby jako podstawa zachowań konsumentów.2
T-A-6Czynniki ekonomiczne i społeczno-kulturowe kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.4
T-A-7Czynniki psychologiczne i społeczno-demograficzne kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.4
T-A-8Zachowania nabywców turystyki krajowej i zagranicznej.3
T-A-9Zaliczenie przedmiotu - prezentacje studentów.4
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Praca wlasna studenta obejmująca: przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji zaliczeniowej.25
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D04/3.4_W01Student zna i rozumie podstwowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
GT_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady funkcjonowania mechanizmu rynkowego, strukturę rynku turystycznego oraz zależności między jego podmiotami
GT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami związanymi z zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
Treści programoweT-A-1Zachowania konsumentów – w ujęciu teorii ekonomii.
T-A-2Racjonalność oraz nieracjonalność zachowań konsumenckich.
T-A-3Wybrane teorie wyborów konsumenta w ujęciu mikroekonomicznym.
T-A-4Produkt, podaż i popyt na rynku turystycznym.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności indywidualnej i grupowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego.
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student zna i rozumie podstawowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłebianiem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
4,0Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. W niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
4,5Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Popełnia niewielkie błędy dokonując analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
5,0Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. W pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D04/3.4_W02Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
GT_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady funkcjonowania mechanizmu rynkowego, strukturę rynku turystycznego oraz zależności między jego podmiotami
Cel przedmiotuC-2Kształtowanie umiejętności oceny czynników determinujących zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
Treści programoweT-A-5Potrzeby jako podstawa zachowań konsumentów.
T-A-6Czynniki ekonomiczne i społeczno-kulturowe kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
T-A-7Czynniki psychologiczne i społeczno-demograficzne kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
T-A-8Zachowania nabywców turystyki krajowej i zagranicznej.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności indywidualnej i grupowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie czynników kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego.
3,0Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student zna i rozumieczynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłebianiem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
4,0Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.W niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
4,5Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Popełnia niewielkie błędy dokonując analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
5,0Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. W pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D04/3.4_U01Student potrafi opisywać i klasyfikować zachowania konsumentow turystyki krajowej i zagranicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie umiejętności rozumienia zachowań konsumentów na rynku turystycznym.
Treści programoweT-A-5Potrzeby jako podstawa zachowań konsumentów.
T-A-6Czynniki ekonomiczne i społeczno-kulturowe kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
T-A-7Czynniki psychologiczne i społeczno-demograficzne kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
T-A-8Zachowania nabywców turystyki krajowej i zagranicznej.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności indywidualnej i grupowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opisywać i klasyfikować zachowań konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej.
3,0Student potrafi dostatecznie opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student potrafi dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego, jest zaiteresowany podnoszeniem umiejętności.
4,0Student potrafi dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Popełniając niewielkie błędy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu, ma problemy w argumentowaniu dokonanych analiz.
4,5Student potrafi bardzo dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Dokonuje niepełnej analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonnanych analiz.
5,0Student potrafi bardzo dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. W sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D04/3.4_U02Student potrafi rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-2Kształtowanie umiejętności oceny czynników determinujących zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
C-3Kształtowanie umiejętności rozumienia zachowań konsumentów na rynku turystycznym.
Treści programoweT-A-5Potrzeby jako podstawa zachowań konsumentów.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności indywidualnej i grupowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozpoznawć i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
3,0Student potrafi dostatecznie rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje problemy po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5Student potrafi dość dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje problemy po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zaiteresowany podnoszeniewm swoich umiejętności.
4,0Student potrafi dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje się kreatywnością w działaniu, ma problemy w argumentowaniu dokonanych analiz.
4,5Student potrafi bardzo dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Dokonuje niepełnej analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.
5,0Student potrafi bardzo dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. W sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D04/3.4_K01Student jest gotów do otwartości na odmienne zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
GT_1A_K05Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za wykonywane obowiązki zawodowe, ze świadomością wymagania tego do innych, a także dbałością o dorobek i tradycje wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie umiejętności rozumienia zachowań konsumentów na rynku turystycznym.
Treści programoweT-A-8Zachowania nabywców turystyki krajowej i zagranicznej.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności indywidualnej i grupowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada śladowy zasób wiedzy merytorycznej, nie uczestniczy aktywnie na zajęciach, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania.
3,0Student prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, ma problemy z komunikacją, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
3,5Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
4,0Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
4,5Student prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania.
5,0Student prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, samodzielnie i poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania.