Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki sprzedaży i obsługi klienta w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z ekonomii i z turystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotru jest zdobycie przez studenta wiedzy teoretycznej oraz praktycznej z techniki sprzedaży i obsługi klienta w turystyce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku turystycznym.2
T-A-2Rola sprzedawcy w kolejnych fazach procesu decyzyjnego nabywcy na rynku turystycznym.2
T-A-3Poszukiwanie i kwalifikowanie potencjalnych nabywców. Źródła i sposoby ich identyfikacji.3
T-A-4Social media - jako mrketingowe wsparcie sprzedawców w procesie identyfikacji potencjalnych nabywców.3
T-A-5Technika kwalifikowania potencjalnych nabywców.3
T-A-6Rozpoczynanie rozmowy sprzedażowej. Nawiązanie kontaktu z klientem. Identyfikacja potrzeb klienta na rynku turystycznym.2
T-A-7Zasady i techniki zadawania pytań w rozmowie sprzedażowej. Umiejętność słuchania i negocjowania.2
T-A-8Elementy procesu komunikacji i negocjacji na rynku turystycznym. Instrumenty wspierające klarowność prezentacji sprzedażowej oferty turystycznej.2
T-A-9Negocjacje handlowe i kontakt z kluczowymi klientami w turystyce.2
T-A-10Efektywna i profesjonalna obsługa klienta.2
T-A-11Zaliczenie.2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3analiza literatury podstawowej i uzupełniającej7
A-A-4wyszukiwanie informacji, raportów i danych statystycznych8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D01/3.1_W01
Student zna i rozumie podstawowe techniki sprzedaży i obsługi klienta w technice
GT_1A_W02C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-11, T-A-7, T-A-9, T-A-10M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D01/3.1_U01
Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną
GT_1A_U04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-11, T-A-7, T-A-9, T-A-10M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D01/3.1_K01
Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
GT_1A_K01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-11, T-A-7, T-A-9, T-A-10M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D01/3.1_W01
Student zna i rozumie podstawowe techniki sprzedaży i obsługi klienta w technice
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych technik sprzedaży i obsługi klienta
3,0Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D01/3.1_U01
Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną
2,0Student nie potrafi sprzedać produktu oraz usługi turystycznej
3,0Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 55%
3,5Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 65%
4,0Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 75%
4,5Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 85%
5,0Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D01/3.1_K01
Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
2,0Student nie jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
3,0Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 55%
3,5Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 65%
4,0Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 75%
4,5Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 85%
5,0Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 95%

Literatura podstawowa

  1. Nowaczyk P., Hernik J, Ertmańska K., The Influence of the European Tobacco Products Directive on Socio-Economic Situation: Analysis on the Perspective of Competencies Towards Uniformity in Family Business, European Research Studies Journal, 2021
  2. Johann M., Satysfakcja klienta na rynku usług turystycznych, Difin, Warszawa, 2019
  3. Zemke R., Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Ziółkowski R., Informacja w turystyce, w: Obsługa ruchu turystycznego, PWN, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku turystycznym.2
T-A-2Rola sprzedawcy w kolejnych fazach procesu decyzyjnego nabywcy na rynku turystycznym.2
T-A-3Poszukiwanie i kwalifikowanie potencjalnych nabywców. Źródła i sposoby ich identyfikacji.3
T-A-4Social media - jako mrketingowe wsparcie sprzedawców w procesie identyfikacji potencjalnych nabywców.3
T-A-5Technika kwalifikowania potencjalnych nabywców.3
T-A-6Rozpoczynanie rozmowy sprzedażowej. Nawiązanie kontaktu z klientem. Identyfikacja potrzeb klienta na rynku turystycznym.2
T-A-7Zasady i techniki zadawania pytań w rozmowie sprzedażowej. Umiejętność słuchania i negocjowania.2
T-A-8Elementy procesu komunikacji i negocjacji na rynku turystycznym. Instrumenty wspierające klarowność prezentacji sprzedażowej oferty turystycznej.2
T-A-9Negocjacje handlowe i kontakt z kluczowymi klientami w turystyce.2
T-A-10Efektywna i profesjonalna obsługa klienta.2
T-A-11Zaliczenie.2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3analiza literatury podstawowej i uzupełniającej7
A-A-4wyszukiwanie informacji, raportów i danych statystycznych8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D01/3.1_W01Student zna i rozumie podstawowe techniki sprzedaży i obsługi klienta w technice
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotru jest zdobycie przez studenta wiedzy teoretycznej oraz praktycznej z techniki sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
Treści programoweT-A-1Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku turystycznym.
T-A-2Rola sprzedawcy w kolejnych fazach procesu decyzyjnego nabywcy na rynku turystycznym.
T-A-3Poszukiwanie i kwalifikowanie potencjalnych nabywców. Źródła i sposoby ich identyfikacji.
T-A-4Social media - jako mrketingowe wsparcie sprzedawców w procesie identyfikacji potencjalnych nabywców.
T-A-5Technika kwalifikowania potencjalnych nabywców.
T-A-6Rozpoczynanie rozmowy sprzedażowej. Nawiązanie kontaktu z klientem. Identyfikacja potrzeb klienta na rynku turystycznym.
T-A-8Elementy procesu komunikacji i negocjacji na rynku turystycznym. Instrumenty wspierające klarowność prezentacji sprzedażowej oferty turystycznej.
T-A-11Zaliczenie.
T-A-7Zasady i techniki zadawania pytań w rozmowie sprzedażowej. Umiejętność słuchania i negocjowania.
T-A-9Negocjacje handlowe i kontakt z kluczowymi klientami w turystyce.
T-A-10Efektywna i profesjonalna obsługa klienta.
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych technik sprzedaży i obsługi klienta
3,0Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie podstawowe technikniki sprzedaży i obsługi klienta w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D01/3.1_U01Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U04Potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w środowisku związanym z gospodarką turystyczną i poza nim
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotru jest zdobycie przez studenta wiedzy teoretycznej oraz praktycznej z techniki sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
Treści programoweT-A-1Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku turystycznym.
T-A-2Rola sprzedawcy w kolejnych fazach procesu decyzyjnego nabywcy na rynku turystycznym.
T-A-3Poszukiwanie i kwalifikowanie potencjalnych nabywców. Źródła i sposoby ich identyfikacji.
T-A-4Social media - jako mrketingowe wsparcie sprzedawców w procesie identyfikacji potencjalnych nabywców.
T-A-5Technika kwalifikowania potencjalnych nabywców.
T-A-6Rozpoczynanie rozmowy sprzedażowej. Nawiązanie kontaktu z klientem. Identyfikacja potrzeb klienta na rynku turystycznym.
T-A-8Elementy procesu komunikacji i negocjacji na rynku turystycznym. Instrumenty wspierające klarowność prezentacji sprzedażowej oferty turystycznej.
T-A-11Zaliczenie.
T-A-7Zasady i techniki zadawania pytań w rozmowie sprzedażowej. Umiejętność słuchania i negocjowania.
T-A-9Negocjacje handlowe i kontakt z kluczowymi klientami w turystyce.
T-A-10Efektywna i profesjonalna obsługa klienta.
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sprzedać produktu oraz usługi turystycznej
3,0Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 55%
3,5Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 65%
4,0Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 75%
4,5Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 85%
5,0Student potrafi sprzedać produkt oraz usługę turystyczną na poziomie co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D01/3.1_K01Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotru jest zdobycie przez studenta wiedzy teoretycznej oraz praktycznej z techniki sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
Treści programoweT-A-1Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku turystycznym.
T-A-2Rola sprzedawcy w kolejnych fazach procesu decyzyjnego nabywcy na rynku turystycznym.
T-A-3Poszukiwanie i kwalifikowanie potencjalnych nabywców. Źródła i sposoby ich identyfikacji.
T-A-4Social media - jako mrketingowe wsparcie sprzedawców w procesie identyfikacji potencjalnych nabywców.
T-A-5Technika kwalifikowania potencjalnych nabywców.
T-A-6Rozpoczynanie rozmowy sprzedażowej. Nawiązanie kontaktu z klientem. Identyfikacja potrzeb klienta na rynku turystycznym.
T-A-8Elementy procesu komunikacji i negocjacji na rynku turystycznym. Instrumenty wspierające klarowność prezentacji sprzedażowej oferty turystycznej.
T-A-11Zaliczenie.
T-A-7Zasady i techniki zadawania pytań w rozmowie sprzedażowej. Umiejętność słuchania i negocjowania.
T-A-9Negocjacje handlowe i kontakt z kluczowymi klientami w turystyce.
T-A-10Efektywna i profesjonalna obsługa klienta.
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce
3,0Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 55%
3,5Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 65%
4,0Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 75%
4,5Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 85%
5,0Student jest gotów do pogłębiania wiedzy o technikach sprzedaży i obsługi klienta w turystyce w co najmniej 95%