Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji2
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych2
T-A-3Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-A-4Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa3
T-A-5Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.3
T-A-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.3
T-A-7Etyka i etykieta. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa3
T-A-8Kodeksy etyczne, ich struktura i treść. Dress code w biznesie.3
T-A-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność4
T-A-10Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.4
T-A-11Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2studiowanie literatury5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia w formie pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C13/3/7_W01
Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się
GT_1A_W01, GT_1A_W02C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C13/3/7_U01
Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej
GT_1A_U05, GT_1A_U08C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C13/3/7_K01
Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji
GT_1A_K03, GT_1A_K05C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C13/3/7_W01
Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się
2,0Student nie zna i nie rozumie wiedzy o umiejętności komunikowania się
3,0Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C13/3/7_U01
Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej
2,0Student nie potrafi opanować narzędzi komunikacji społecznej
3,0Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 55%
3,5Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 65%
4,0Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 75%
4,5Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 85%
5,0Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C13/3/7_K01
Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji
2,0Student nie jest gotów doskonalić nabytej wiedzy i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji
3,0Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 50%
3,5Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 60%
4,0Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 70%
4,5Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 80%
5,0Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 90%

Literatura podstawowa

  1. Sokołowski, Marek - Red., Nowe media i wyzwania współczesności, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2013, ISBN: 978-83-7780-814-6
  2. Redakcja naukowa Dorota Majka-Rostek., Komunikacja społeczna a wyzwania współczesności, Difin, Warszawa, 2010, ISBN: 9788376413266
  3. Tomasz Wachowicz., E-negocjacje : modelowanie, analiza i wspomaganie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice, 2006, ISBN: 8372468664

Literatura dodatkowa

  1. Ngozi Iheanacho, Intercultural Communication and Public Policy, M and J Grand Orbit Communications, Port Harcourt, Nigeria, 2016, ISBN 9789785431148.
  2. Grzegorz Kęsicki Wojciech Lewicki, Innovative dimension of using telematics tools in training processes of young football players, TRENDS in Sport Sciences, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, 2014, Tom: 24, Zeszyt: 4, Strony od - do: 167-173), (ISSN: 2299-9590, eISSN: 2391-436X)
  3. Nęcki, Zbigniew, Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków ; Kluczbork, 2000, ISBN: 83-87493-06-6

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji2
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych2
T-A-3Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-A-4Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa3
T-A-5Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.3
T-A-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.3
T-A-7Etyka i etykieta. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa3
T-A-8Kodeksy etyczne, ich struktura i treść. Dress code w biznesie.3
T-A-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność4
T-A-10Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.4
T-A-11Zaliczenie1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2studiowanie literatury5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C13/3/7_W01Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-A-3Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-4Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa
T-A-5Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
T-A-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-7Etyka i etykieta. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa
T-A-8Kodeksy etyczne, ich struktura i treść. Dress code w biznesie.
T-A-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność
T-A-10Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie wiedzy o umiejętności komunikowania się
3,0Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie wiedzę o umiejętności komunikowania się w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C13/3/7_U01Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U05Potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać opinie i stanowiska oraz dyskutować na tematy związane z gospodarką turystyczną
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-A-3Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-4Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa
T-A-5Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
T-A-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-7Etyka i etykieta. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa
T-A-8Kodeksy etyczne, ich struktura i treść. Dress code w biznesie.
T-A-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność
T-A-10Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opanować narzędzi komunikacji społecznej
3,0Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 55%
3,5Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 65%
4,0Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 75%
4,5Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 85%
5,0Student potrafi opanować narzędzia komunikacji społecznej w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C13/3/7_K01Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań w turystyce na rzecz interesu publicznego
GT_1A_K05Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za wykonywane obowiązki zawodowe, ze świadomością wymagania tego do innych, a także dbałością o dorobek i tradycje wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-A-3Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-4Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa
T-A-5Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
T-A-6Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-7Etyka i etykieta. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa
T-A-8Kodeksy etyczne, ich struktura i treść. Dress code w biznesie.
T-A-9Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność
T-A-10Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów doskonalić nabytej wiedzy i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji
3,0Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 50%
3,5Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 60%
4,0Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 70%
4,5Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 80%
5,0Student jest gotów doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności z zakresu komunikacji społecznej i negocjacji w co najmniej 90%