Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi tworzyć strategię marketingową podmiotu
C-2Student rozumie wagę wiedzy o otoczeniu firmy
C-3Student jest gotów do przedsiębiorczego działania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Otoczenie marketingowe podmiotów2
T-A-2Strategia promocji4
T-A-3Polityka cenowa na rynku turystycznym4
T-A-4Branding2
T-A-5Zachowania nabywców na rynku usług2
T-A-6Badania marketingowe na rynku usług4
T-A-7Strategia marketingowa dla podmiotów branży turystycznej - prezentacje projektów2
20
wykłady
T-W-1Cechy usług i koncepcja marketingu usług2
T-W-2Koncepcja łańcucha turystycznego2
T-W-3Produkt turystyczny - specyfika z perspektywy marketingu3
T-W-4Segmentacja rynku turystycznego3
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie projektu5
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2egzamin2
A-W-3przygotowanie do zajęć13
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z elementmi dyskusji
M-2case study
M-3film

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: praca w grupie
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
S-3Ocena formująca: case study
S-4Ocena podsumowująca: test pisemny - egzamin

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C05/2.6_W01
student zna i rozumie rolę marketingu w działalności rynkowej
GT_1A_W01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-3S-1, S-2, S-4
GT_1A_C05/2.6_W02
student zna i rozumie wpływ otoczenia na marketingowe zarządzanie podmiotem
GT_1A_W03, GT_1A_W07C-2T-W-2, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C05/2.6_U01
student umie zaplanować działania marketingowe podmiotu
GT_1A_U01C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2
GT_1A_C05/2.6_U02
student umie ocenić skuteczność swoich działań
GT_1A_U08C-2, C-3T-W-1, T-W-3, T-A-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C05/2.6_K01
student jest gotów do podejmowania innowacyjnych i przedsiębiorczych działań
GT_1A_K04C-3T-A-6, T-A-7M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C05/2.6_W01
student zna i rozumie rolę marketingu w działalności rynkowej
2,0
3,0student zna i rozumie rolę marketingu w działalności rynkowej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
GT_1A_C05/2.6_W02
student zna i rozumie wpływ otoczenia na marketingowe zarządzanie podmiotem
2,0
3,0student potrafi objaśnić wpływ otoczenia na marketingowe zarządzanie podmiotem w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C05/2.6_U01
student umie zaplanować działania marketingowe podmiotu
2,0
3,0student umie zaplanować działania marketingowe podmiotu w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
GT_1A_C05/2.6_U02
student umie ocenić skuteczność swoich działań
2,0
3,0student umie ocenić skuteczność swoich działań w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C05/2.6_K01
student jest gotów do podejmowania innowacyjnych i przedsiębiorczych działań
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu jest gotów do podejmowania innowacyjnych i przedsiębiorczych działań
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. Rapacz, Marketing turystyczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław, 2018, ISSN 1899-3192
  2. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań, 2012, ISBN 9788375106169

Literatura dodatkowa

  1. Marius K. Lüdicke, A Theory of Marketing, Deutscher Universitätsverlag Wiesbaden, Wiesbaden, 2006, https://doi.org/10.1007/978-3-8350-9131-3

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Otoczenie marketingowe podmiotów2
T-A-2Strategia promocji4
T-A-3Polityka cenowa na rynku turystycznym4
T-A-4Branding2
T-A-5Zachowania nabywców na rynku usług2
T-A-6Badania marketingowe na rynku usług4
T-A-7Strategia marketingowa dla podmiotów branży turystycznej - prezentacje projektów2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cechy usług i koncepcja marketingu usług2
T-W-2Koncepcja łańcucha turystycznego2
T-W-3Produkt turystyczny - specyfika z perspektywy marketingu3
T-W-4Segmentacja rynku turystycznego3
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie projektu5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2egzamin2
A-W-3przygotowanie do zajęć13
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C05/2.6_W01student zna i rozumie rolę marketingu w działalności rynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Student potrafi tworzyć strategię marketingową podmiotu
C-2Student rozumie wagę wiedzy o otoczeniu firmy
C-3Student jest gotów do przedsiębiorczego działania
Treści programoweT-W-1Cechy usług i koncepcja marketingu usług
T-W-2Koncepcja łańcucha turystycznego
T-W-3Produkt turystyczny - specyfika z perspektywy marketingu
T-W-4Segmentacja rynku turystycznego
Metody nauczaniaM-1wykład z elementmi dyskusji
M-3film
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: praca w grupie
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
S-4Ocena podsumowująca: test pisemny - egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna i rozumie rolę marketingu w działalności rynkowej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C05/2.6_W02student zna i rozumie wpływ otoczenia na marketingowe zarządzanie podmiotem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W07Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w tym przedsiębiorczości indywidulanej
Cel przedmiotuC-2Student rozumie wagę wiedzy o otoczeniu firmy
Treści programoweT-W-2Koncepcja łańcucha turystycznego
T-A-1Otoczenie marketingowe podmiotów
T-A-5Zachowania nabywców na rynku usług
T-A-6Badania marketingowe na rynku usług
T-A-7Strategia marketingowa dla podmiotów branży turystycznej - prezentacje projektów
Metody nauczaniaM-1wykład z elementmi dyskusji
M-2case study
M-3film
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: praca w grupie
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
S-4Ocena podsumowująca: test pisemny - egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi objaśnić wpływ otoczenia na marketingowe zarządzanie podmiotem w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C05/2.6_U01student umie zaplanować działania marketingowe podmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-2Student rozumie wagę wiedzy o otoczeniu firmy
C-3Student jest gotów do przedsiębiorczego działania
Treści programoweT-A-1Otoczenie marketingowe podmiotów
T-A-2Strategia promocji
T-A-3Polityka cenowa na rynku turystycznym
T-A-4Branding
T-A-5Zachowania nabywców na rynku usług
T-A-6Badania marketingowe na rynku usług
T-A-7Strategia marketingowa dla podmiotów branży turystycznej - prezentacje projektów
Metody nauczaniaM-1wykład z elementmi dyskusji
M-2case study
M-3film
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: praca w grupie
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie zaplanować działania marketingowe podmiotu w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C05/2.6_U02student umie ocenić skuteczność swoich działań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-2Student rozumie wagę wiedzy o otoczeniu firmy
C-3Student jest gotów do przedsiębiorczego działania
Treści programoweT-W-1Cechy usług i koncepcja marketingu usług
T-W-3Produkt turystyczny - specyfika z perspektywy marketingu
T-A-7Strategia marketingowa dla podmiotów branży turystycznej - prezentacje projektów
Metody nauczaniaM-1wykład z elementmi dyskusji
M-2case study
M-3film
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: praca w grupie
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie ocenić skuteczność swoich działań w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C05/2.6_K01student jest gotów do podejmowania innowacyjnych i przedsiębiorczych działań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Student jest gotów do przedsiębiorczego działania
Treści programoweT-A-6Badania marketingowe na rynku usług
T-A-7Strategia marketingowa dla podmiotów branży turystycznej - prezentacje projektów
Metody nauczaniaM-1wykład z elementmi dyskusji
M-2case study
M-3film
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu jest gotów do podejmowania innowacyjnych i przedsiębiorczych działań
3,5
4,0
4,5
5,0