Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi tworzyć strategię marketingową podmiotu |
C-2 | Student rozumie wagę wiedzy o otoczeniu firmy |
C-3 | Student jest gotów do przedsiębiorczego działania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Otoczenie marketingowe podmiotów | 2 |
T-A-2 | Strategia promocji | 4 |
T-A-3 | Polityka cenowa na rynku turystycznym | 4 |
T-A-4 | Branding | 2 |
T-A-5 | Zachowania nabywców na rynku usług | 2 |
T-A-6 | Badania marketingowe na rynku usług | 4 |
T-A-7 | Strategia marketingowa dla podmiotów branży turystycznej - prezentacje projektów | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cechy usług i koncepcja marketingu usług | 2 |
T-W-2 | Koncepcja łańcucha turystycznego | 2 |
T-W-3 | Produkt turystyczny - specyfika z perspektywy marketingu | 3 |
T-W-4 | Segmentacja rynku turystycznego | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-A-2 | Przygotowanie projektu | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | egzamin | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zajęć | 13 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z elementmi dyskusji |
M-2 | case study |
M-3 | film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: praca w grupie |
S-2 | Ocena formująca: aktywność podczas zajęć |
S-3 | Ocena formująca: case study |
S-4 | Ocena podsumowująca: test pisemny - egzamin |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_C05/2.6_W01 student zna i rozumie rolę marketingu w działalności rynkowej | GT_1A_W01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-4 |
GT_1A_C05/2.6_W02 student zna i rozumie wpływ otoczenia na marketingowe zarządzanie podmiotem | GT_1A_W03, GT_1A_W07 | — | C-2 | T-W-2, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_C05/2.6_U01 student umie zaplanować działania marketingowe podmiotu | GT_1A_U01 | — | C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
GT_1A_C05/2.6_U02 student umie ocenić skuteczność swoich działań | GT_1A_U08 | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_C05/2.6_K01 student jest gotów do podejmowania innowacyjnych i przedsiębiorczych działań | GT_1A_K04 | — | C-3 | T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_C05/2.6_W01 student zna i rozumie rolę marketingu w działalności rynkowej | 2,0 | |
3,0 | student zna i rozumie rolę marketingu w działalności rynkowej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
GT_1A_C05/2.6_W02 student zna i rozumie wpływ otoczenia na marketingowe zarządzanie podmiotem | 2,0 | |
3,0 | student potrafi objaśnić wpływ otoczenia na marketingowe zarządzanie podmiotem w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_C05/2.6_U01 student umie zaplanować działania marketingowe podmiotu | 2,0 | |
3,0 | student umie zaplanować działania marketingowe podmiotu w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
GT_1A_C05/2.6_U02 student umie ocenić skuteczność swoich działań | 2,0 | |
3,0 | student umie ocenić skuteczność swoich działań w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_C05/2.6_K01 student jest gotów do podejmowania innowacyjnych i przedsiębiorczych działań | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu jest gotów do podejmowania innowacyjnych i przedsiębiorczych działań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Rapacz, Marketing turystyczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław, 2018, ISSN 1899-3192
- Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań, 2012, ISBN 9788375106169
Literatura dodatkowa
- Marius K. Lüdicke, A Theory of Marketing, Deutscher Universitätsverlag Wiesbaden, Wiesbaden, 2006, https://doi.org/10.1007/978-3-8350-9131-3