Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Zastosowanie matematyki w ekonomii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zastosowanie matematyki w ekonomii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Perzyńska <joanna.perzynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Oesterreich <Maciej.Oesterreich@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki ze szkoły ponadpodstawowej w zakresie podstawowym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyższej
C-2Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka opisowa, prognozowanie w turystyce, metody ilościowe w turystyce i in.
C-3Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk gospodarczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)5
T-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)5
T-A-3Kolokwium nr 11
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)5
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)5
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)7
T-A-7Kolokwium nr 22
30
wykłady
T-W-1Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych2
T-W-2Granice funkcji1
T-W-3Pochodna funkcji jednej zmiennej. Elementy badania przebiegu zmienności funkcji2
T-W-4Pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji wielu zmiennych1
T-W-5Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej2
T-W-6Równania różniczkowe1
T-W-7Kolokwium1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych10
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć
S-3Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_B01/1.3_W01
Student zna i rozumie teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami ich zastosowań w ekonomii
GT_1A_W01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-4, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_B01/1.3_U01
Student potrafi wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań dotyczących zjawisk gospodarczych
GT_1A_U03C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-2S-4, S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_B01/1.3_K01
Student jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
GT_1A_K01, GT_1A_K02C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-4, S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_B01/1.3_W01
Student zna i rozumie teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami ich zastosowań w ekonomii
2,0Student nie zna i nie rozumie teoretycznych podstaw analizy matematycznej i algebry liniowej oraz nie zna przykładów ich zastosowania
3,0Student zna i rozumie w stopniu dostatecznym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
3,5Student zna i rozumie w stopniu więcej niż dostatecznym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
4,0Student zna i rozumie w stopniu dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
4,5Student zna i rozumie w stopniu więcej niż dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
5,0Student zna i rozumie w stopniu bardzo dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_B01/1.3_U01
Student potrafi wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań dotyczących zjawisk gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać poznanych definicji i twierdzeń analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_B01/1.3_K01
Student jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
2,0Student nie jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
3,0Student jest gotów w stopniu dostatecznym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
3,5Student jest gotów w stopniu więcej niż dostatecznym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
4,0Student jest gotów w stopniu dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
4,5Student jest gotów w stopniu więcej niż dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
5,0Student jest gotów w stopniu bardzo dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych

Literatura podstawowa

  1. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach. część 1 i 2, PWN, Warszawa, 2022
  2. Banaś J., Podstawy matematyki dla ekonomistów, WNT, Warszawa, 2023
  3. Batóg B., Bieszk-Stolorz B., Foryś I., Guzowska M., Heberlein K., Matematyka dla studentów ekonomii, finansów i zarządzania, Diffin, Warszawa, 2020
  4. Winnicki K., Miklewska J., Perzyńska J., Zbiór przykładów i zadań z matematyki dla studentów studiów zaocznych, AR, Szczecin, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Babula E., Czerwonka L., Zastosowanie matematyki w ekonomii i zarządzaniu / Mathematical applications in economics and management, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
  2. Osborne M.J., Mathematical methods for economic theory, https://mjo.osborne.economics.utoronto.ca/index.php/tutorial/index/1/toc
  3. Hoy M., Livernois J., McKenna Ch., Rees R., Stengos T., Mathematics for Economics, MIT Press, 2022, 4
  4. Piszczała J., Matematyka i jej zastosowanie w naukach ekonomicznych, AE, Poznań, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)5
T-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)5
T-A-3Kolokwium nr 11
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)5
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)5
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)7
T-A-7Kolokwium nr 22
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych2
T-W-2Granice funkcji1
T-W-3Pochodna funkcji jednej zmiennej. Elementy badania przebiegu zmienności funkcji2
T-W-4Pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji wielu zmiennych1
T-W-5Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej2
T-W-6Równania różniczkowe1
T-W-7Kolokwium1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych10
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_B01/1.3_W01Student zna i rozumie teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami ich zastosowań w ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyższej
C-2Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka opisowa, prognozowanie w turystyce, metody ilościowe w turystyce i in.
C-3Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk gospodarczych
Treści programoweT-W-1Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych
T-W-2Granice funkcji
T-W-3Pochodna funkcji jednej zmiennej. Elementy badania przebiegu zmienności funkcji
T-W-4Pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji wielu zmiennych
T-W-5Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej
T-W-6Równania różniczkowe
T-W-7Kolokwium
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)
T-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)
T-A-3Kolokwium nr 1
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)
T-A-7Kolokwium nr 2
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie teoretycznych podstaw analizy matematycznej i algebry liniowej oraz nie zna przykładów ich zastosowania
3,0Student zna i rozumie w stopniu dostatecznym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
3,5Student zna i rozumie w stopniu więcej niż dostatecznym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
4,0Student zna i rozumie w stopniu dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
4,5Student zna i rozumie w stopniu więcej niż dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
5,0Student zna i rozumie w stopniu bardzo dobrym teoretyczne podstawy analizy matematycznej i algebry liniowej wraz z przykładami zastosowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_B01/1.3_U01Student potrafi wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań dotyczących zjawisk gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyższej
C-2Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka opisowa, prognozowanie w turystyce, metody ilościowe w turystyce i in.
C-3Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk gospodarczych
Treści programoweT-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)
T-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)
T-A-3Kolokwium nr 1
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)
T-A-7Kolokwium nr 2
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć
S-3Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać poznanych definicji i twierdzeń analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_B01/1.3_K01Student jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyższej
C-2Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka opisowa, prognozowanie w turystyce, metody ilościowe w turystyce i in.
C-3Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk gospodarczych
Treści programoweT-W-1Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych
T-W-2Granice funkcji
T-W-3Pochodna funkcji jednej zmiennej. Elementy badania przebiegu zmienności funkcji
T-W-4Pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji wielu zmiennych
T-W-5Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej
T-W-6Równania różniczkowe
T-W-7Kolokwium
T-A-1Podstawy algebry liniowej (macierze, wyznaczniki, układy równań) i przykłady jej zastosowań w ekonomii (model przepływów międzygałęziowych, regresja liniowa i klasyczna metoda najmniejszych kwadratów w zapisie macierzowym)
T-A-2Granice funkcji i przykłady ich zastosowań w ekonomii (stała Eulera i logarytm naturalny, procent prosty i składany, kapitalizacja ciągła, poziom nasycenia funkcji popytu)
T-A-4Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema lokalne i globalne funkcji kosztów/przychodów, stopa wzrostu, wartości marginalne, elastyczność)
T-A-3Kolokwium nr 1
T-A-5Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych i przykłady jego zastosowania w ekonomii (ekstrema warunkowe i bezwarunkowe, metoda najmniejszych kwadratów, wartości marginalne, elastyczność cząstkowa)
T-A-6Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej i przykłady jego zastosowania w ekonomii (koszt/przychód/zysk całkowity i średni, modele wzrostu)
T-A-7Kolokwium nr 2
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć
S-3Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
3,0Student jest gotów w stopniu dostatecznym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
3,5Student jest gotów w stopniu więcej niż dostatecznym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
4,0Student jest gotów w stopniu dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
4,5Student jest gotów w stopniu więcej niż dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych
5,0Student jest gotów w stopniu bardzo dobrym do uznania znaczenia matematyki w rozwiązywaniu problemów dotyczących zjawisk gospodarczych