Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Wykonanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykonanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student uczestniczył w seminariach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy dyplomowej obowiązującymi na Wydziale |
C-2 | Utrwalenie posiadanej wiedzy, zdobycie umiejętności argumentowania, uzasadniania wlasnego stanowiska |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej licencjackiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Praca ze studentem | 10 |
A-PD-2 | Konsultacje | 2 |
A-PD-3 | Przygotowanie i zlożenie pracy dyplomowej do obrony | 238 |
250 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualna praca z opiekunem pracy - dyskusja nad zagadnieniem badawczym, analiza materiałów źródłowych, metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_A10/6.2_W01 Student zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale | GT_1A_W01, GT_1A_W03, GT_1A_W05, GT_1A_W08 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_A10/6.2_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji | GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U03, GT_1A_U07, GT_1A_U08 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_A10/6.2_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | GT_1A_K01, GT_1A_K02 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_A10/6.2_W01 Student zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie: celów i zakresu pracy dyplomowej, zasad korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasad dyplomowania obowiązujące na Wydziale |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale | |
3,5 | Student w stopniu wiecej niż dostatecznym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale | |
4,0 | Student w stopniu dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale | |
4,5 | Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie: cele i zakres pracy dyplomowej, zasady korzystania z metod i narzędzi opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych oraz zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_A10/6.2_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy zdobytej w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji | |
3,5 | Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji | |
4,0 | Student w stopniu dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji | |
4,5 | Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązywania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i dokonać jej prezentacji |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_A10/6.2_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | 2,0 | Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
3,5 | Student w stopniu wiecej niż dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
4,0 | Student w stopniu dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
4,5 | Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, 2011, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacka, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
- Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019