Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | E_1A_A09_K01 | Ma świadomość ważności wiedzy z zakresu historii i sztuki Szczecina i Pomorza Zachodniego w kształtowaniu poczucia przynależności do miejsca w którym żyje. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_K01 | Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
---|
E_1A_K05 | Jest gotów do wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur |
Cel przedmiotu | C-4 | C4. Rozbudzenie, rozwijanie i kształtowanie poczucia przynależności do miejsca, w którym żyjemy.
Wybrane zagadnienia kultury - Szczecin w sztuce |
---|
C-2 | C2. Zapoznanie z treściami z zakresu historii, sztuki i kultury Szczecina od początków powstania po dzień dzisiejszy. |
C-3 | C3. Zapoznanie z treściami z zakresu historii, sztuki i kultury miast woj. zachodniopomorskiego od początków powstania po dzień dzisiejszy. |
C-5 | C5. Zwiedzanie i poznawanie ważnych dla naszego miasta i województwa zabytków, instytucji, wystaw. |
C-6 | C6. Ukształtowanie umiejętności z zakresu przygotowania i zaprezentowania przez studenta prezentacji multimedialnej dotyczącej przedstawienia i omówienia wybranego zabytku, wydarzenia z historii Szczecina, lub miejsca pochodzenia studenta. |
C-1 | C1. Dostarczenie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
Treści programowe | T-W-6 | Szlakami historycznego Szczecina. |
---|
T-W-4 | Muzyczne tradycje Szczecina XIX i XX wieku. |
T-W-1 | Historia i sztuka Szczecina od X wieku do XVII wieku |
T-W-2 | Historia i sztuka Szczecina od XVIII wieku do 1945 roku. |
T-W-5 | Plastyka i architektura Szczecina. |
T-W-3 | Historia wybranych instytucji kulturalnych Szczecina na przełomie XIX i XX wieku. |
Metody nauczania | M-4 | Metody eksponujace:
film,
pokaz multimedialny połączony z przeżyciem. |
---|
M-2 | Metoda problemowa:
wykład konwersatoryjny. |
M-1 | Metoda podająca:
wykład informacyjny,
opowiadanie,
opis,
anegdota,
objaśnienie i wyjaśnienie. |
M-5 | Metody programowane:
z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD |
M-3 | Metoda aktywizująca:
inscenizacja. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy z historii i sztuki Szczecina przeprowadzona jest przez wykładowcę poprzez dialog ze studentem w celu ukierunkowania nauczania do poziomu studenta tak, aby uzyskać założone efekty zainteresowania podawaną przez wykładowcę wiedzą i przyswajania jej w jak największym stopniu.
Zaliczenia przedmiotu dokonuje się na podstawie prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta a dotyczącej wybranego zabytku Szczecina, zagadnienia z historii miasta lub miasta pochodzenia studenta oraz obecności na wykładach.
Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie uczestniczył w zajęciach. |
3,0 | Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach. |
3,5 | |
4,0 | Jedna nieobecność na zajęciach. Bierna postawa studenta na zajęciach. |
4,5 | |
5,0 | Uczestnictwo we wszystkich zajęciach, pozytywna ocena aktywności studenta. |