Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Ekonomia menedżerska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomia menedżerska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Emilia Barej-Kaczmarek <Emilia.Barej@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstaw ekonomii
W-2znajomość podstaw algebry i analizy matematycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
C-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1analiza procesu produkcyjnego2
T-A-2analiza wydajności pracy2
T-A-3analiza wydajności pozostałych czynników produkcji2
T-A-4Kolokwium funkcji produkcji i funkcji wydajności2
T-A-5analiza kosztów2
T-A-6analiza popytu2
T-A-7maksymalizacja zysku2
T-A-8pomiar i ocena innowacyjności2
T-A-9Kolokwium2
18
wykłady
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.1
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa2
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.2
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.2
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Rozwiązywanie zadań14
A-A-2uczestnictwo w zajęciach18
A-A-3Samodzielne poszerzanie wiedzy zdobytej w ramach zajęć audytoryjnych12
A-A-4Przygotowanie się do prac zaliczeniowych6
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Student samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę przedmiotu14
A-W-3Egzamin w formie pisemnej lub testowej2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: forma pisemna lub testowa

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_B05_W01
Student zna i rozumie wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
E_2A_W06, E_2A_W01C-2, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-6, T-A-3, T-A-8M-2, M-1S-1
E_2A_B05_W02
Student zna i roumie wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
E_2A_W06, E_2A_W01C-2, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-6, T-A-3M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_B05_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
E_2A_U03C-2, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-6, T-A-3, T-A-8M-2, M-1S-1
E_2A_B05_U02
Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
E_2A_U02C-2, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-6, T-A-3, T-A-8M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_B05_K01
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K02C-2, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-6, T-A-3, T-A-8M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_B05_W01
Student zna i rozumie wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
2,0Student nie zna wybranych metod i narzędzi opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.
E_2A_B05_W02
Student zna i roumie wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
2,0Student nie posiada wiedzy o metodach analizy ekonomicznej. Z testu uzyskał ponize 60% pkt.
3,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_B05_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_B05_U02
Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
2,0Student nie potrafi analizować zjawisk ekonomicznych
3,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_B05_K01
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Samuelson W.F., Marks S.G., Ekonomia menadżerska, PWE, Warszawa, 1998
  2. Bienok H., Halama H., Ingram M., Podejmowanie decyzji menedżerskich, UE Katowice, Katowice, 2006
  3. Gawrońska-Nowak B., Walerysiak G., Decyzje ekonomiczne. Ujęcie ilościowe., PWE, Warszawa, 2005, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Blajer-Gołębiewska A., Czerwonka L., Pankau E., Ekonomia matematyczna w zadaniach, UG Gdańsk, Gdańsk, 2006
  2. Kukuła K. (red.), Wprowadzenie do ekonometrii, PWN, 2000
  3. Karmowska G., Sobczyk A., The influence of demographic changes on the development potential of communes of the West-Pomeranian province, PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 2019, 8 (63)
  4. Vinith Hp, Managerial Economics Theory and Practice, INSC International Publishers, 2022, (open access)
  5. Samuelson W. F., Marks S. G., Managerial Economics, John Wiley & Sons INC, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1analiza procesu produkcyjnego2
T-A-2analiza wydajności pracy2
T-A-3analiza wydajności pozostałych czynników produkcji2
T-A-4Kolokwium funkcji produkcji i funkcji wydajności2
T-A-5analiza kosztów2
T-A-6analiza popytu2
T-A-7maksymalizacja zysku2
T-A-8pomiar i ocena innowacyjności2
T-A-9Kolokwium2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.1
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa2
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.2
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.2
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.2
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Rozwiązywanie zadań14
A-A-2uczestnictwo w zajęciach18
A-A-3Samodzielne poszerzanie wiedzy zdobytej w ramach zajęć audytoryjnych12
A-A-4Przygotowanie się do prac zaliczeniowych6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Student samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę przedmiotu14
A-W-3Egzamin w formie pisemnej lub testowej2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_W01Student zna i rozumie wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
E_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-5analiza kosztów
T-A-2analiza wydajności pracy
T-A-1analiza procesu produkcyjnego
T-A-7maksymalizacja zysku
T-A-6analiza popytu
T-A-3analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-8pomiar i ocena innowacyjności
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: forma pisemna lub testowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wybranych metod i narzędzi opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_W02Student zna i roumie wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
E_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-5analiza kosztów
T-A-2analiza wydajności pracy
T-A-1analiza procesu produkcyjnego
T-A-7maksymalizacja zysku
T-A-6analiza popytu
T-A-3analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: forma pisemna lub testowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy o metodach analizy ekonomicznej. Z testu uzyskał ponize 60% pkt.
3,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_U01Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-5analiza kosztów
T-A-2analiza wydajności pracy
T-A-1analiza procesu produkcyjnego
T-A-7maksymalizacja zysku
T-A-6analiza popytu
T-A-3analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-8pomiar i ocena innowacyjności
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: forma pisemna lub testowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_U02Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-5analiza kosztów
T-A-2analiza wydajności pracy
T-A-1analiza procesu produkcyjnego
T-A-7maksymalizacja zysku
T-A-6analiza popytu
T-A-3analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-8pomiar i ocena innowacyjności
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: forma pisemna lub testowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować zjawisk ekonomicznych
3,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_K01Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-5analiza kosztów
T-A-2analiza wydajności pracy
T-A-1analiza procesu produkcyjnego
T-A-7maksymalizacja zysku
T-A-6analiza popytu
T-A-3analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-8pomiar i ocena innowacyjności
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: forma pisemna lub testowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym