Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Wycena i obrót nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Podstawy marketingu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy marketingu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat zasad i narzędzi marketingowych |
C-2 | Zdobycie wiedzy na temat sposobów efektywnego wykorzystywania narzędzi marketingowych w działalności gospodarczej przedsiębiorstw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wady i zalety marketingu | 2 |
T-A-2 | Otoczenie marketingowe | 2 |
T-A-3 | Badania marketingowe – zarys | 2 |
T-A-4 | Produkt – fortyfikacja | 2 |
T-A-5 | Cena jako narzędzie marketingu | 1 |
T-A-6 | Ogólna charakterystyka dystrybucji | 1 |
T-A-7 | Wybrane narzędzia promocji - reklama i public relations | 2 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i znaczenie marketingu. | 1 |
T-W-2 | Zasady i rodzaje marketingu | 1 |
T-W-3 | Segmentacja rynku | 1 |
3 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-A-2 | Przygotowanie pracy domowej | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium | 16 |
A-A-4 | Praca grupowa - analiza produktu | 4 |
A-A-5 | Konsultacje | 2 |
A-A-6 | przygotowanie do zajęć | 11 |
51 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 3 |
A-W-2 | Przygotowanie do kolokwium | 13 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Studia przypadków |
M-3 | Praca w grupach |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia |
S-2 | Ocena formująca: Praca w grupie i prezentacja podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C05/2.2_W01 zna i rozumie istotę marketingu | E_1A_W01 | — | C-1 | T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-3, S-1 |
E_1A_C05/2.2_W02 zna i rozumie poszczególne elementy marketingu mix, jak i otoczenia marketingowego podmiotu | E_1A_W08 | — | C-1 | T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-7 | M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C05/2.2_U01 umie przygotować plan segmentacji rynku | E_1A_U01, E_1A_U02 | — | C-2 | T-W-2 | M-3, M-1 | S-2 |
E_1A_C05/2.2_U02 umie stosować narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | E_1A_U01, E_1A_U05, E_1A_U09, E_1A_U06 | — | C-2, C-1 | T-A-7, T-W-3 | M-3, M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C05/2.2_K01 jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i wyciągania wniosków ze zmian w otoczeniu marketingowym firmy | E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K05 | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2 | M-3, M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C05/2.2_W01 zna i rozumie istotę marketingu | 2,0 | |
3,0 | powinien wie i rozumie czym jest marketing podając podstawowe elementy definicji | |
3,5 | powinien wie i rozumie marketing omawiając szerzej jego elementy | |
4,0 | studenci wie jak interpretowaćzałożenia i cele marketingu | |
4,5 | samodzielnie wie jak stworzyć specyficzne cele marketingu w odniesieniu do wybranego rynku | |
5,0 | samodzielnie wie jak stworzyć koncepcję marketingu pokazując przykłady z polskiego i międzynarodowego rynku | |
E_1A_C05/2.2_W02 zna i rozumie poszczególne elementy marketingu mix, jak i otoczenia marketingowego podmiotu | 2,0 | |
3,0 | student zna elementy marketingu w układzie klasycznym (4P) | |
3,5 | powinien zna elemety wychodzące poza 4P | |
4,0 | student zna inne rozwiązania dla elementów marketingu mix, w zależności od otoczenia podmiotu | |
4,5 | student zna i rozpoznaje elementy otoczenia istotne z punktu idzenia marketingu mix | |
5,0 | student wie jak zaproponować rozwiązania w zakresie marketingu dla podmiotu działającego w konkretnym otoczeniu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C05/2.2_U01 umie przygotować plan segmentacji rynku | 2,0 | |
3,0 | student umie okreslić potencjalne grupy docelowe działań | |
3,5 | student potrafi wybrać grupy docelowe najlepsze dla danej firmy | |
4,0 | student umie określić dostępność rynku/segmentu | |
4,5 | student umie planować kompleksowe działania ziązane z ofertą dla danego segmentu | |
5,0 | student umie określić/oszacować skuteczność i efektywność działań w każdym segmencie | |
E_1A_C05/2.2_U02 umie stosować narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | 2,0 | |
3,0 | strudnet umie wytłumaczyć istotę innowacji we wdrażaniu noych produktów | |
3,5 | strudent umie zaproponować strategię cenową dla danego rynku | |
4,0 | student umie zaproponować strategie dystrybucji | |
4,5 | studnet umie formułowac pełny zestaw działań marketingowych | |
5,0 | student umie formułować zasady pozwalające na skuteczne wdrażanie marketingu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C05/2.2_K01 jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i wyciągania wniosków ze zmian w otoczeniu marketingowym firmy | 2,0 | |
3,0 | student powinien mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | |
3,5 | student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych | |
4,0 | student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | |
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kotler Philip, Keller Kevin Lane, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Warszawa, 2018
- Kotler Ph, Armstron G, Principles of Marketing, Pearson, London, 2021, 18
- Kotler Ph, Armstrong G, Principles of marketing, Pearson, London, 2021, 18
- Kotler Ph, Armstrong G, Principles of marketing, Pearson, London, 2021, 18
- Kotler Ph, Armstrong G, Principles of marketing, Pearson, London, 2021, 18
Literatura dodatkowa
- Philip Kotler, Hermawan Kartajayi, Iwan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
- Leonidas C. Leonidou Constantine S. Katsikeas Saeed Samiee Bilge Aykol, Advances in Global Marketing, Springer International Publishing AG, 2018, ISBN 978-3-319-61384-0
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
- Henryk Andrzej Kretek , Janusz Dworak, Post-Pandemic Marketing, Multidisciplinary Aspects of Production Engineering, 2020, 3, artykuł w czasopiśmie
- Leonidas C. Leonidou Constantine S. Katsikeas Saeed Samiee Bilge Aykol, Advances in Global Marketing, Springer International Publishing AG, 2018, ISBN 978-3-319-61384-0
- Leonidas C. Leonidou Constantine S. Katsikeas Saeed Samiee Bilge Aykol, Advances in Global Marketing, Springer International Publishing AG, 2018, ISBN 978-3-319-61384-0