Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Marketing II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1System informacji marketingowej2
T-A-2Analiza konkurencji3
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów2
T-A-4Planowanie strategii komunikacji3
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu2
T-A-6Model zachowania konsumenta2
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu2
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania2
T-A-9Pomiar efektywności marketingu1
T-A-10Kolokwium zaliczeniowe1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2prace domowe i przygotowanie do kolokwium5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O13/3.5_W01
Student zna i rozumie zasady dotyczące wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
E_2A_W10C-1T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-3, T-A-7, T-A-4M-3, M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_O13/3.5_W02
student zna i rozumie informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
E_2A_W06C-2, C-1T-A-1, T-A-6, T-A-2, T-A-9M-3, M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_O13/3.5_W03
student zna i rozumie czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
E_2A_W05C-2, C-1T-A-6, T-A-7, T-A-9M-3, M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_O13/3.5_W04
student zna i rozumie cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
E_2A_W10C-2, C-1T-A-2, T-A-9M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O13/3.5_U01
student potrafi dobrać i stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
E_2A_U03C-2, C-1T-A-5, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_O13/3.5_U02
powinien potrafi identyfikować docelowe audytorium komunikacji
E_2A_U03C-2, C-1T-A-3, T-A-4M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_O13/3.5_U03
Student potrafi identyfikować cele komunikacji i projektować zakres przekazu
E_2A_U02C-2T-A-3, T-A-7, T-A-4M-3, M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_O13/3.5_U04
Student potrafi stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
E_2A_U03C-2, C-1T-A-6, T-A-8, T-A-9M-3, M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O13/3.5_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny wpływu działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
E_2A_K04, E_2A_K01C-2, C-1T-A-1, T-A-5, T-A-8, T-A-3M-3, M-1S-2
E_2A_O13/3.5_K02
Student jest gotów do uznawania społecznych efektów działalności podmiotu
E_2A_K02C-2, C-1T-A-5, T-A-6M-3, M-1S-2
E_2A_O13/3.5_K03
Student jest gotów organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
E_2A_K05C-2, C-1T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-3, T-A-7, T-A-4, T-A-9M-3, M-1S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O13/3.5_W01
Student zna i rozumie zasady dotyczące wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13/3.5_W02
student zna i rozumie informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13/3.5_W03
student zna i rozumie czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13/3.5_W04
student zna i rozumie cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O13/3.5_U01
student potrafi dobrać i stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13/3.5_U02
powinien potrafi identyfikować docelowe audytorium komunikacji
2,0Nie opanował
3,0powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13/3.5_U03
Student potrafi identyfikować cele komunikacji i projektować zakres przekazu
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13/3.5_U04
Student potrafi stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O13/3.5_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny wpływu działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
2,0nie opanował
3,0rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13/3.5_K02
Student jest gotów do uznawania społecznych efektów działalności podmiotu
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13/3.5_K03
Student jest gotów organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
  2. Kotler Ph, Armstrong G, Principles of marketing, Pearson, London, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Wrszawa, 2017
  2. zbior., Pomiar efektywności marketingu, „Problemy Zarządzania” nr 2, Warszawa, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1System informacji marketingowej2
T-A-2Analiza konkurencji3
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów2
T-A-4Planowanie strategii komunikacji3
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu2
T-A-6Model zachowania konsumenta2
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu2
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania2
T-A-9Pomiar efektywności marketingu1
T-A-10Kolokwium zaliczeniowe1
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2prace domowe i przygotowanie do kolokwium5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_W01Student zna i rozumie zasady dotyczące wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Zna i rozumie normy i reguły prawne, ekonomiczne, organizacyjne, etyczne i inne warunkujące funkcjonowanie gospodarki, w tym podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-2Analiza konkurencji
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_W02student zna i rozumie informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-2Analiza konkurencji
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_W03student zna i rozumie czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_W04student zna i rozumie cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Zna i rozumie normy i reguły prawne, ekonomiczne, organizacyjne, etyczne i inne warunkujące funkcjonowanie gospodarki, w tym podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-2Analiza konkurencji
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_U01student potrafi dobrać i stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_U02powinien potrafi identyfikować docelowe audytorium komunikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_U03Student potrafi identyfikować cele komunikacji i projektować zakres przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_U04Student potrafi stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_K01Student jest gotów do krytycznej oceny wpływu działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_K02Student jest gotów do uznawania społecznych efektów działalności podmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-6Model zachowania konsumenta
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13/3.5_K03Student jest gotów organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się warunków i potrzeb społecznych przez identyfikację dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, przestrzeganie i rozwijanie zasad etyki zawodowej, podtrzymywanie etosu zawodowego i rozwijanie dorobku zawodu
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
C-1studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-2Analiza konkurencji
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym