Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Metody ilościowe w zarządzaniu projektem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody ilościowe w zarządzaniu projektem
Specjalność Analityka gospodarcza
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Cheba <Katarzyna.Cheba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 20 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu metod statystycznych i ekonometrycznych oraz posiada ogólną wiedzę ekonomiczną.
W-2Umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym Excel oraz wybranymi pakietami statystycznymi (Statistica).

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu metod i narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu projektem.
C-2Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
C-3Zdobycie przez studentów umiejętności posługiwania się wybranymi pakietami statystycznymi wykorzystywanymi w zarządzaniu projektem.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praktyczne zastosowanie wybranych metod ilościowych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej oraz metoda zarządzania zasobami środków).2
T-L-2Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda PERT.2
T-L-3Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda CPM-COST. Zadanie rozdziału zasobów pomiędzy czynności.2
T-L-4Wykorzystanie programów komputerowych w zarządzaniu projektem.4
T-L-5Wieloetapowe procesy decyzyjne. Drzewa decyzyjne.4
T-L-6Zastosowanie badań operacyjnych w konstrukcji biznesplanu4
T-L-7Prezentacja wyników pracy projektowej z zakresu wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem.2
20
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania projektem (harmonogram projektu, lista czynności, zdarzenia i sieci czynności, czas realizacji projektu, obszary zastosowań metod ilościowych w zarządzaniu projektem)2
T-W-2Wykorzystanie wybranych metod badań operacyjnych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej, zarządzanie zasobami środków w projekcie, metoda PERT, Metoda CPM-COST)2
T-W-3Narzędzia wspomagające zarządzanie projektami (MS Project, Project Libre, Gantt Project).2
T-W-4Podstawy podejmowania decyzji w warunkach niepewności i ryzyka.2
T-W-5Zaliczenie wykładów.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Studia literaturowe2
A-L-3Przygotowanie projektu3
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studia literaturowe6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów.9
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy
M-2Laboratorium z użyciem komputera.
M-3Dyskusja
M-4Praca w grupie
M-5Metoda projektów
M-6Prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie pisemnej.
S-2Ocena formująca: Prezentacja projektu przygotowanego przez grupę studentów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/4.1_W01
Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
E_2A_W09, E_2A_W01, E_2A_W06, E_2A_W03C-1T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/4.1_U01
Student potrafi zastosować wybrane metody ilościowych służące wspomaganiu procesu zarządzanie projektem, a także potrafi posługiwać się odpowiednimi programami narzędziowymi.
E_2A_U01, E_2A_U03, E_2A_U07, E_2A_U08, E_2A_U11, E_2A_U12, E_2A_U02C-2, C-3, C-1T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-6, M-5, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/4.1_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z zastosowaniem metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
E_2A_K04, E_2A_K01, E_2A_K02C-2, C-3T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1M-2, M-3, M-6, M-5, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/4.1_W01
Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
3,0Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w wąskim zakresie
3,5Student zna i rozumie większość zasad stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
4,0Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
4,5Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w szerokim zakresie
5,0Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w bardzo szerokim zakresie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/4.1_U01
Student potrafi zastosować wybrane metody ilościowych służące wspomaganiu procesu zarządzanie projektem, a także potrafi posługiwać się odpowiednimi programami narzędziowymi.
2,0Student nie potrafi wykorzystać poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
3,0Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać niektóre poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem.
3,5Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać większość poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
4,0Student potrafi samodzielnie wykorzystać większość poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
4,5Student potrafi samodzielnie wykorzystać poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem.
5,0Student potrafi samodzielnie i bezbłędnie wykorzystać poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/4.1_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z zastosowaniem metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
2,0Student nie jest gotowy do pracy indywidualnej i zespołowej przy przygotowaniu projektu badawczego.
3,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy znacznej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy.
3,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy niewielkiej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy.
4,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy.
4,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy. Przy pomocy nauczyciela jest gotowy zaproponować etapy ewaluacji zadania.
5,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy oraz samodzielnie zaproponować etapy ewaluacji zadania.

Literatura podstawowa

  1. Bąk I., Cheba K., Green energy. Metaanalysis of the Research Results., Springer, 2023
  2. Trzaskalik T., Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem, PWE, Warszawa, 2003
  3. Szapiro T. (red.), Decyzje menedżerskie z Excelem, PWE, Warszawa, 2000
  4. Hyttinen K., Project management handbook, Laurea Publications, 2017, 76
  5. Jędrzejczyk, Z., Kukuła, K., Skrzypek, J., Walkosz, A., Badania operacyjne w przykładach i zadaniach, PWN, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Sarjusz-Wolski Z., Sterowanie zapasami w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2000
  2. M. Gruszczyński, T. Kuszewski, M. Podgórska, Ekonometria i badania operacyjne, PWN, Warszawa, 2009
  3. Trocki, M., Grucza, B., Ogonek, K., Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa, 2003
  4. Górecka, D., Wielokryterialne wspomaganie wyboru projektów europejskich, TNOiK, Toruń, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praktyczne zastosowanie wybranych metod ilościowych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej oraz metoda zarządzania zasobami środków).2
T-L-2Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda PERT.2
T-L-3Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda CPM-COST. Zadanie rozdziału zasobów pomiędzy czynności.2
T-L-4Wykorzystanie programów komputerowych w zarządzaniu projektem.4
T-L-5Wieloetapowe procesy decyzyjne. Drzewa decyzyjne.4
T-L-6Zastosowanie badań operacyjnych w konstrukcji biznesplanu4
T-L-7Prezentacja wyników pracy projektowej z zakresu wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem.2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania projektem (harmonogram projektu, lista czynności, zdarzenia i sieci czynności, czas realizacji projektu, obszary zastosowań metod ilościowych w zarządzaniu projektem)2
T-W-2Wykorzystanie wybranych metod badań operacyjnych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej, zarządzanie zasobami środków w projekcie, metoda PERT, Metoda CPM-COST)2
T-W-3Narzędzia wspomagające zarządzanie projektami (MS Project, Project Libre, Gantt Project).2
T-W-4Podstawy podejmowania decyzji w warunkach niepewności i ryzyka.2
T-W-5Zaliczenie wykładów.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Studia literaturowe2
A-L-3Przygotowanie projektu3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studia literaturowe6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów.9
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/4.1_W01Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W09Zna i rozumie fundamentalne dylematy i wyzwania ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji
E_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
E_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu metod i narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu projektem.
Treści programoweT-W-3Narzędzia wspomagające zarządzanie projektami (MS Project, Project Libre, Gantt Project).
T-W-4Podstawy podejmowania decyzji w warunkach niepewności i ryzyka.
T-W-2Wykorzystanie wybranych metod badań operacyjnych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej, zarządzanie zasobami środków w projekcie, metoda PERT, Metoda CPM-COST)
T-W-5Zaliczenie wykładów.
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania projektem (harmonogram projektu, lista czynności, zdarzenia i sieci czynności, czas realizacji projektu, obszary zastosowań metod ilościowych w zarządzaniu projektem)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy
M-3Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
3,0Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w wąskim zakresie
3,5Student zna i rozumie większość zasad stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
4,0Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem
4,5Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w szerokim zakresie
5,0Student zna i rozumie zasady stosowania metod ilościowych w procesie wspomagania zarządzanie projektem w bardzo szerokim zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/4.1_U01Student potrafi zastosować wybrane metody ilościowych służące wspomaganiu procesu zarządzanie projektem, a także potrafi posługiwać się odpowiednimi programami narzędziowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_2A_U07Potrafi analizować trendy w gospodarce (w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym) oraz złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów
E_2A_U08Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu ekonomii i finansów ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
E_2A_U11Potrafi przygotować w języku polskim lub obcym prace pisemne lub wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U12Potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym kierownicze role
E_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
Cel przedmiotuC-2Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
C-3Zdobycie przez studentów umiejętności posługiwania się wybranymi pakietami statystycznymi wykorzystywanymi w zarządzaniu projektem.
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu metod i narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu projektem.
Treści programoweT-L-7Prezentacja wyników pracy projektowej z zakresu wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
T-L-2Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda PERT.
T-L-5Wieloetapowe procesy decyzyjne. Drzewa decyzyjne.
T-L-3Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda CPM-COST. Zadanie rozdziału zasobów pomiędzy czynności.
T-L-1Praktyczne zastosowanie wybranych metod ilościowych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej oraz metoda zarządzania zasobami środków).
T-L-4Wykorzystanie programów komputerowych w zarządzaniu projektem.
T-L-6Zastosowanie badań operacyjnych w konstrukcji biznesplanu
T-W-3Narzędzia wspomagające zarządzanie projektami (MS Project, Project Libre, Gantt Project).
T-W-4Podstawy podejmowania decyzji w warunkach niepewności i ryzyka.
T-W-2Wykorzystanie wybranych metod badań operacyjnych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej, zarządzanie zasobami środków w projekcie, metoda PERT, Metoda CPM-COST)
T-W-5Zaliczenie wykładów.
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania projektem (harmonogram projektu, lista czynności, zdarzenia i sieci czynności, czas realizacji projektu, obszary zastosowań metod ilościowych w zarządzaniu projektem)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy
M-2Laboratorium z użyciem komputera.
M-3Dyskusja
M-6Prezentacja
M-5Metoda projektów
M-4Praca w grupie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie pisemnej.
S-2Ocena formująca: Prezentacja projektu przygotowanego przez grupę studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
3,0Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać niektóre poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem.
3,5Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać większość poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
4,0Student potrafi samodzielnie wykorzystać większość poznanych metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
4,5Student potrafi samodzielnie wykorzystać poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem.
5,0Student potrafi samodzielnie i bezbłędnie wykorzystać poznane metody ilościowe w zarządzaniu projektem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/4.1_K01Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z zastosowaniem metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści
E_2A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-2Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
C-3Zdobycie przez studentów umiejętności posługiwania się wybranymi pakietami statystycznymi wykorzystywanymi w zarządzaniu projektem.
Treści programoweT-L-7Prezentacja wyników pracy projektowej z zakresu wykorzystania metod ilościowych w zarządzaniu projektem.
T-L-2Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda PERT.
T-L-5Wieloetapowe procesy decyzyjne. Drzewa decyzyjne.
T-L-3Metody sieciowe w zarządzaniu projektem. Metoda CPM-COST. Zadanie rozdziału zasobów pomiędzy czynności.
T-L-1Praktyczne zastosowanie wybranych metod ilościowych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej oraz metoda zarządzania zasobami środków).
T-L-4Wykorzystanie programów komputerowych w zarządzaniu projektem.
T-L-6Zastosowanie badań operacyjnych w konstrukcji biznesplanu
T-W-3Narzędzia wspomagające zarządzanie projektami (MS Project, Project Libre, Gantt Project).
T-W-4Podstawy podejmowania decyzji w warunkach niepewności i ryzyka.
T-W-2Wykorzystanie wybranych metod badań operacyjnych w zarządzaniu projektem (metoda ścieżki krytycznej, zarządzanie zasobami środków w projekcie, metoda PERT, Metoda CPM-COST)
T-W-5Zaliczenie wykładów.
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania projektem (harmonogram projektu, lista czynności, zdarzenia i sieci czynności, czas realizacji projektu, obszary zastosowań metod ilościowych w zarządzaniu projektem)
Metody nauczaniaM-2Laboratorium z użyciem komputera.
M-3Dyskusja
M-6Prezentacja
M-5Metoda projektów
M-4Praca w grupie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prezentacja projektu przygotowanego przez grupę studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do pracy indywidualnej i zespołowej przy przygotowaniu projektu badawczego.
3,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy znacznej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy.
3,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy niewielkiej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy.
4,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy.
4,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy. Przy pomocy nauczyciela jest gotowy zaproponować etapy ewaluacji zadania.
5,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy oraz samodzielnie zaproponować etapy ewaluacji zadania.