Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy CAD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy CAD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki. |
W-2 | Znajomość obsługi komputera. |
W-3 | Znajomość rysunku technicznego odręcznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie umiejętności przygotowania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu CAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do programu typu CAD | 4 |
T-L-2 | Polecenia rysunkowe i edycyjne. Pomoce rysunkowe, Rysowanie precyzyjne | 4 |
T-L-3 | Operacje na blokach,atrybuty | 3 |
T-L-4 | Operacje na warstwach. | 3 |
T-L-5 | Kreskowanie. Napisy. Wymiarowanie. Opisywanie rysunku. | 4 |
T-L-6 | Rzutnie. Przestrzeń papieru. Przygotowanie rysunku do publikacji. | 3 |
T-L-7 | Wprowadzenie do programu typu BIM | 4 |
T-L-8 | Elewacje i poziomy | 3 |
T-L-9 | Używanie gotowych obiektów - rodzin | 3 |
T-L-10 | Rzuty i przekroje | 3 |
T-L-11 | Praca w widoku 3D | 3 |
T-L-12 | Wymiarowanie rysunku | 3 |
T-L-13 | Przygotowymanie wydruku - szablony | 3 |
T-L-14 | Zestawienia | 2 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-L-2 | Samodzielne wykonanie rysunków. | 28 |
A-L-3 | uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena samodzielne wykonanych rysunków. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/05_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. | IS_1A_W02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/05_U01 Potrafi sporządzić dokumentację graficzną z wykorzystaniem programu AutoCAD. | IS_1A_U06 | — | — | C-1 | T-L-10, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-13, T-L-12, T-L-14, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-7, T-L-4, T-L-9, T-L-11 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/05_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje. | IS_1A_K01 | — | — | C-1 | T-L-11, T-L-14, T-L-13, T-L-12, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-3, T-L-4, T-L-9, T-L-7, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/05_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. | 2,0 | |
3,0 | Opanował materiał słabo, jednak w wystarczającym zakresie. Odpowiedzi daje niepełne ale ujawniające ogólne zrozumienie przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/05_U01 Potrafi sporządzić dokumentację graficzną z wykorzystaniem programu AutoCAD. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykreślić rysunek techniczny w oprogramowaniu CAD. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/05_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje. | 2,0 | |
3,0 | Student samodzielnie wykonuje prace. Otwarty na współpracę w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrzej Pikoń, AutoCAD 2024, Helion, Gliwice, 2023
- Andrzej Jaskulski, AutoCad 2023, PWN/Helion, 2022
- Freidenberg Piotr, Autorskie materiały, 2020
Literatura dodatkowa
- Witryny i kanały internetowe, 2023