Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu PHS - History of Art:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PHS - History of Art | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Szczepanik <jszczepanik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of history and art history is required. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding the leading trends and styles in art from antiquity to modern times. Preparation of the board on a selected topic in the history of art. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Inrroduction: Re:envisioning th Canon | 2 |
T-W-2 | Jean-Michel Basquiat and the American Art Canon | 2 |
T-W-3 | Ai Weiwei and Contemporary Art Canon | 2 |
T-W-4 | Re-envisioning art canon. Feminist art. | 4 |
T-W-5 | On El Anatsui’s Abstractions. | 2 |
T-W-6 | The Apotheosis of Videoart. | 2 |
T-W-7 | Performance Art | 2 |
T-W-8 | Street art. Critique, commodification, canonization | 4 |
T-W-9 | New Media Art and Canonization | 2 |
T-W-10 | Framework Themes, Iconology, Sacrum in Art. | 2 |
T-W-11 | Canonizing Hitler’s “Degenerate Art”. | 2 |
T-W-12 | Museum relations. Relational Art, Engaged Art, Arte útil. | 2 |
T-W-13 | The Commodification of the Contemporary Artist and high Profile solo Exhibitions. The Case of Takashi Murakami. Test | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Obligatory participation in classes | 30 |
A-W-2 | Own work | 17 |
A-W-3 | Consultances | 1 |
A-W-4 | Final test | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with multimedia presentation / computer with multimedia projector. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Students are required to complete a board on a selected topic, obtaining information from literature and databases. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the colloquium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_W01 Student knows and understands notions related to history of art, recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends and recognizes works of art of outstanding artists. | B-A_2A_W16 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-10, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_U01 Student can acquire and make data selection. He interprets data properly and is able to integrate and present them. | B-A_2A_U26 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-10, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1, S-2 |
B-A_2A_A/A/02-1_U02 Student can interpret the knowledge of art history properly and is able to relate it with the contemporary artistic and cultural phenomena. | B-A_2A_U26 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-10, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_K01 Student is ready to present his/her opinion on art and culture in understandable way taking into account social context. | B-A_2A_K07, B-A_2A_K08, B-A_2A_K09 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-10, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_W01 Student knows and understands notions related to history of art, recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends and recognizes works of art of outstanding artists. | 2,0 | |
3,0 | Student know recognize the style of the work and determine the basic characteristics with the help of the teacher. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_U01 Student can acquire and make data selection. He interprets data properly and is able to integrate and present them. | 2,0 | |
3,0 | Can how to make a proper selection of data, integrates and presents them with the help of the teacher. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B-A_2A_A/A/02-1_U02 Student can interpret the knowledge of art history properly and is able to relate it with the contemporary artistic and cultural phenomena. | 2,0 | |
3,0 | Can how to make a proper selection of data, integrates and presents them with the help of the teacher. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_K01 Student is ready to present his/her opinion on art and culture in understandable way taking into account social context. | 2,0 | |
3,0 | Diligent student. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ruth E. Iskin (ed.), Re-envisioning the Contemporary Art Canon Perspectives in a Global World, Routledge, London, New York, 2017
- Ernest Gombrich, The Story of Art, Phaidon Press Limited, London, 1950
Literatura dodatkowa
- Jan Białostocki, The Message of Images. Studies in the History of Art, Irsa Verlag, 1988
- Arnason H. Harvard, History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography., Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall, 2004