Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management

Sylabus przedmiotu Diploma Seminar - prof. Iwankiewicz:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diploma Seminar - prof. Iwankiewicz
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Iwankiewicz <riwankiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adrian Silicki <Adrian.Silicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Courses pertinent to MSc in Engineering degree course

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Capability to present the concepts, the progress and the findings of MSc thesis.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Attending seminars and making own presentation(s).45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Attending the seminars.45
A-SD-2Preparing own presentation(s).24
A-SD-3Consultances3
A-SD-4Completion of the diploma seminar3
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminars.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Seminar presentation(s).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/06b_W01
Student should be able to formulate and develop fundamental research concepts essential for his/her MSc thesis.
B-A_2A_W02, B-A_2A_W05, B-A_2A_W06, B-A_2A_W15, B-A_2A_W13C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/06b_U01
Student should have a capability to present at different stages the concepts, the progress and the findings of MSc thesis.
CE_2A_U27, B-A_2A_U05, B-A_2A_U01, B-A_2A_U04, B-A_2A_U03, B-A_2A_U11C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/06b_K01
Student should be able to make an oral/computer presentation of different stages his/her MSc thesis and to take active part in seminar discussions.
B-A_2A_K07, B-A_2A_K01, B-A_2A_K06C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/06b_W01
Student should be able to formulate and develop fundamental research concepts essential for his/her MSc thesis.
2,0
3,0Capability to formulate and develop research concepts.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/06b_U01
Student should have a capability to present at different stages the concepts, the progress and the findings of MSc thesis.
2,0
3,0Capability to present the progress and the findings of the research being carried out.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/06b_K01
Student should be able to make an oral/computer presentation of different stages his/her MSc thesis and to take active part in seminar discussions.
2,0
3,0Capability to make an oral/computer presentation and to take active part in seminar discussions.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literature according to the subject of student's MSc thesis.

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Attending seminars and making own presentation(s).45
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Attending the seminars.45
A-SD-2Preparing own presentation(s).24
A-SD-3Consultances3
A-SD-4Completion of the diploma seminar3
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/06b_W01Student should be able to formulate and develop fundamental research concepts essential for his/her MSc thesis.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W02Knows and understands advanced general knowledge in the field of civil engineering. Knows specialist terminology in a foreign language, consistent with the field of study
B-A_2A_W05Knows and understands advanced general knowledge in the field of selected issues related to civil engineering
B-A_2A_W06Knows and understands advanced general knowledge covering the key issues assigned to the field of civil engineering
B-A_2A_W15Knows and understands the principles of industrial property protection and copyright law
B-A_2A_W13Knows and understands advanced general knowledge about development trends and the most important new achievements in civil engineering. Knows and understands the basic principles of creating and developing individual entrepreneurship in the field of civil engineering
Cel przedmiotuC-1Capability to present the concepts, the progress and the findings of MSc thesis.
Treści programoweT-SD-1Attending seminars and making own presentation(s).
Metody nauczaniaM-1Seminars.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Seminar presentation(s).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Capability to formulate and develop research concepts.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/06b_U01Student should have a capability to present at different stages the concepts, the progress and the findings of MSc thesis.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCE_2A_U27Can independently plan and implement his own learning throughout life and direct others in this regard
B-A_2A_U05Can define the directions of further learning and implement the process of self-education
B-A_2A_U01Can obtain information from literature, databases and other properly selected sources, also in a foreign language. Is able to integrate the obtained information, make its interpretation and critical evaluation, as well as draw conclusions and formulate and exhaustively justify opinions
B-A_2A_U04Can prepare and present in Polish and a foreign language an oral presentation on specific issues related to the field of study. Can establish contact with listeners
B-A_2A_U03Can prepare a scientific study in Polish and a short scientific report in a foreign language, presenting the results of their own research
B-A_2A_U11Can, when formulating and solving engineering tasks, integrate knowledge in the field of science and scientific disciplines related to construction and apply a systemic approach, also taking into account non-technical aspects
Cel przedmiotuC-1Capability to present the concepts, the progress and the findings of MSc thesis.
Treści programoweT-SD-1Attending seminars and making own presentation(s).
Metody nauczaniaM-1Seminars.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Seminar presentation(s).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Capability to present the progress and the findings of the research being carried out.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/06b_K01Student should be able to make an oral/computer presentation of different stages his/her MSc thesis and to take active part in seminar discussions.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K07Is ready to identify and resolve dilemmas related to the performance of the profession, is aware of ethical conduct
B-A_2A_K01Is ready to independently integrate the acquired knowledge and undertake in an organized manner new and comprehensive activities aimed at the implementation of the undertaken engineering task, also in conditions of limited access to the necessary information
B-A_2A_K06Is ready to improve professional and personal competences, independently complements and extends knowledge in the field of modern processes, technologies and management methods in construction
Cel przedmiotuC-1Capability to present the concepts, the progress and the findings of MSc thesis.
Treści programoweT-SD-1Attending seminars and making own presentation(s).
Metody nauczaniaM-1Seminars.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Seminar presentation(s).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Capability to make an oral/computer presentation and to take active part in seminar discussions.
3,5
4,0
4,5
5,0