Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures

Sylabus przedmiotu Theory of Structures 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Theory of Structures 1
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Wierzbicki <Krzysztof.Wierzbicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,34zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,33zaliczenie
projektyP2 15 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mathematics
W-2Physics
W-3Structural Mechanics
W-4Numerical Methods

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge in the field of Statics and limit states of continuous bars.
C-2Ability to construct influence lines and moment envelope in continuous beams.
C-3Ability to consider the beams on flexible ground.
C-4Ability to consider Statics of cables and chains.
C-5Ability to solve the problems of limit states of bar systems.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Plane state of stress3
T-L-2Torsion of thin-walled cross-section3
T-L-3Observation and visualization of vibrations3
T-L-4Elastic buckling of bar2
T-L-5Influence lines of continuous beam.2
T-L-6Stretching of non-symmetrical thin-walled cross-section2
15
projekty
T-P-1Influence lines of continuous beams.5
T-P-2Beams on flexible ground.5
T-P-3Limit states of beams and frames5
15
wykłady
T-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.3
T-W-2Cables and chains2
T-W-3Beams on flexible ground4
T-W-4Limit states of beams and frames. Passing6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Attending the laboratory classes.15
A-L-2Preparation for laboratory classes8
A-L-3Consultations2
25
projekty
A-P-1Attending the project classes15
A-P-2Preparation for project classes2
A-P-3Consultations3
A-P-4Execution of project assignment6
26
wykłady
A-W-1Attending the lectures.15
A-W-2Studying/revision for the final passing.7
A-W-3Consultations3
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project class
M-3Laboratory class

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test
S-2Ocena formująca: Assesment of project assignment
S-3Ocena formująca: Assesment during the laboratory classes

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/01_W01
Student knows how to create numerical models for static indeterminate bar systems with permanent and live loads.
B-A_2A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/01_U01
Student is able to create numerical and measuring models in accordance with the addressed problem
B-A_2A_U19C-2, C-3, C-4, C-5T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/01_K01
Student is ready to take responsibility for his computation
B-A_2A_K02C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/01_W01
Student knows how to create numerical models for static indeterminate bar systems with permanent and live loads.
2,0
3,0Ability to apply simple sollutions in the area of lecture.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/01_U01
Student is able to create numerical and measuring models in accordance with the addressed problem
2,0
3,0Ability to solve task in the field covered by classes
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/01_K01
Student is ready to take responsibility for his computation
2,0
3,0Student is ready to solve assined problems, individual execution of projects and taking exam.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kenneth M. Leet, Chia-Ming Uang, Anne M. Gilbert, Fundamentals of Structural Analysis, McGraw-Hill, 2011, Fourth edition
  2. Megson T.H.G., Structural and Stress Analysis, Elsevier, 2014
  3. Jacques Heyman, Elements of the theory of Structures, Cambridge University Press, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Weber H., Iwankiewicz R., Kaczmarczyk S., Equivalent linearization technique in non-linear stochastic dynamics of a cable-mass system with time-varying length, ARCHIVES OF MECHANICS, 2019, Vol. 71, pp.393-416

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Plane state of stress3
T-L-2Torsion of thin-walled cross-section3
T-L-3Observation and visualization of vibrations3
T-L-4Elastic buckling of bar2
T-L-5Influence lines of continuous beam.2
T-L-6Stretching of non-symmetrical thin-walled cross-section2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Influence lines of continuous beams.5
T-P-2Beams on flexible ground.5
T-P-3Limit states of beams and frames5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.3
T-W-2Cables and chains2
T-W-3Beams on flexible ground4
T-W-4Limit states of beams and frames. Passing6
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Attending the laboratory classes.15
A-L-2Preparation for laboratory classes8
A-L-3Consultations2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Attending the project classes15
A-P-2Preparation for project classes2
A-P-3Consultations3
A-P-4Execution of project assignment6
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attending the lectures.15
A-W-2Studying/revision for the final passing.7
A-W-3Consultations3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/C/01_W01Student knows how to create numerical models for static indeterminate bar systems with permanent and live loads.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W05Knows and understands advanced general knowledge in the field of selected issues related to civil engineering
Cel przedmiotuC-1Knowledge in the field of Statics and limit states of continuous bars.
Treści programoweT-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.
T-W-2Cables and chains
T-W-3Beams on flexible ground
T-W-4Limit states of beams and frames. Passing
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ability to apply simple sollutions in the area of lecture.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/C/01_U01Student is able to create numerical and measuring models in accordance with the addressed problem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U19Can select - for solved engineering task - methods, techniques and tools (analytical or numerical), adapt existing tools, and develop new ones
Cel przedmiotuC-2Ability to construct influence lines and moment envelope in continuous beams.
C-3Ability to consider the beams on flexible ground.
C-4Ability to consider Statics of cables and chains.
C-5Ability to solve the problems of limit states of bar systems.
Treści programoweT-L-1Plane state of stress
T-L-2Torsion of thin-walled cross-section
T-L-3Observation and visualization of vibrations
T-L-4Elastic buckling of bar
T-L-5Influence lines of continuous beam.
T-L-6Stretching of non-symmetrical thin-walled cross-section
T-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.
T-W-2Cables and chains
T-W-3Beams on flexible ground
T-W-4Limit states of beams and frames. Passing
T-P-1Influence lines of continuous beams.
T-P-2Beams on flexible ground.
T-P-3Limit states of beams and frames
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project class
M-3Laboratory class
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
S-2Ocena formująca: Assesment of project assignment
S-3Ocena formująca: Assesment during the laboratory classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ability to solve task in the field covered by classes
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/C/01_K01Student is ready to take responsibility for his computation
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K02Is ready to inspire and organize the process of improving his own professional workshop and other people
Cel przedmiotuC-2Ability to construct influence lines and moment envelope in continuous beams.
C-3Ability to consider the beams on flexible ground.
C-4Ability to consider Statics of cables and chains.
C-5Ability to solve the problems of limit states of bar systems.
Treści programoweT-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.
T-W-2Cables and chains
T-W-3Beams on flexible ground
T-W-4Limit states of beams and frames. Passing
T-P-1Influence lines of continuous beams.
T-P-2Beams on flexible ground.
T-P-3Limit states of beams and frames
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project class
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
S-2Ocena formująca: Assesment of project assignment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is ready to solve assined problems, individual execution of projects and taking exam.
3,5
4,0
4,5
5,0