Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia konstrukcji stalowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia konstrukcji stalowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics/Matematyka |
W-2 | Descriptive geometry/Geometria wykreślna |
W-3 | Strength of materials/Wytrzymałość materiałów |
W-4 | Structural mechanics/Mechanika budowli |
W-5 | Basic of steel structures/Podstawy konstrukcji metalowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of a simple 3D industrial hall using computer techniques./ Projekt prostej hali przemysłowej 3D z wykorzystaniem technik komputerowych. | 28 |
T-P-2 | Test/Kolokwium | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Welding of steel structures: processes and consumables, correction of distorsions, quality control. Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, investment process aspects. Steel storage tanks./ Spawanie konstrukcji stalowych: procesy i materiały eksploatacyjne, korekta odkształceń, kontrola jakości. Warsztaty i hale przemysłowe: konstrukcja, obciążenia, obudowa, aspekty procesu inwestycyjnego. Zbiorniki stalowe. | 14 |
T-W-2 | Passing the test/ Zaliczenie wykładu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Attending the design classes/Udział w ćwiczeniach projektowych | 30 |
A-P-2 | Design of seel structure/ Projekt konstrukcji stalowej | 14 |
A-P-3 | Preparation for passing /Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-P-4 | Consultations/Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attending the lectures/Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Private work and study/Praca własna studenta | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the lecture/ Zaliczenie wykładu |
S-3 | Ocena formująca: Passing the test/Zaliczenie kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/06-1_W01 W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami organizacji i zarządzania występującymi przy realizacji konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego i uwzględnić wpływ typowych technologii na jego realizację | BIE_1A_W02 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/06-1_U01 Student posiada umiejętność zaprojektowania prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny rozwiązania ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych technologii na proces organizacji jej wykonania | BIE_1A_U04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/06-1_K01 Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje | BIE_1A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/06-1_W01 W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami organizacji i zarządzania występującymi przy realizacji konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego i uwzględnić wpływ typowych technologii na jego realizację | 2,0 | |
3,0 | Wiedza studenta sprawdzana jest podczas zaliczenia projektu. Wymagana jest znajomość przyjętych rozwiązań i ich uzasadnienie, także w kontekście możliwych rozwiązań alternatywnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/06-1_U01 Student posiada umiejętność zaprojektowania prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny rozwiązania ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych technologii na proces organizacji jej wykonania | 2,0 | Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. Niezdolność omówienia problemu w języku angielskim. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania. | |
4,0 | Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych. | |
4,5 | Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia. | |
5,0 | Rozwiązanie całkowicie poprawne pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/06-1_K01 Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośrednio ocenie. Wykonywanie projektu w zespołach o składzie międzynarodowym oznacza, że pozytywna ocena merytoryczna projektu jest implicite także pozytywną oceną kompetencji społecznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dowling P.J., Knowles P., Owens G.W., Structural Steel Design, Butterworths, London
- BSEN 1993-4-2:2009 Eurocode 3, Design of steel structures. Part 4-2: Tanks, 2009
- PN-EN 1993-4-2:2009 Eurokod 3, Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 4-2: Zbiorniki, 2009
- BS 2654:1989, Manufacture of vertical steel welded non-refrigerated storage tanks with buttwelded shells for the petroleum industry
Literatura dodatkowa
- Ziółko J., Zbiorniki na ciecze i gazy, Arkady, Warszawa, 1986
- Ziółko J., Orlik G., Montaż konstrukcji stalowych, Arkady, Warszawa, 1991
- Paczkowski W., Skibicki S., Corrosion as a cause of the failure of the pipeline steel supporting structure, MATEC, Web Conf., 2019