Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe w budownictwie wodnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe w budownictwie wodnym
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 18 1,90,44zaliczenie
wykładyW2 18 1,10,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie kursu budownictwa I stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.18
18
wykłady
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.1
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)4
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.2
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.2
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu2
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.2
T-W-7Studnie opuszczane.1
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu2
T-W-9Pisemne zaliczenie wykładów2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych18
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego24
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu10
A-P-4Konsultacje2
A-P-5Zaliczenie2
56
wykłady
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Opracowanie materiału i przygotowanie się do zaliczenia wykładów.12
A-W-3Zaliczenie wykładów2
A-W-4Konsultacje2
34

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda projektów.
M-2Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/08_W01
Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych, zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W06, B_2A_W10C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/08_U01
Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów.
B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U20, B_2A_U14, B_2A_U21C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/08_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło.
B_2A_K01, B_2A_K06C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/08_W01
Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych, zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
2,0
3,0Student zna podstawowe założenia projektowania konstrukcji masywnych i innych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/08_U01
Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów.
2,0
3,0Student przedstawia pracę zachowującą podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi będami, kóre po wskazaniu mogą być bez problemu poprawione.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/08_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło.
2,0
3,0Ma wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, PWN, Warszawa, 2011, T.2 i t.3
  2. Kiernożycki W., Betonowe konstrukcje masywne, Polski Cement, Kraków, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Kobiak W., Stachurski J., Konstrukcje betonowe, Arkady, Warszawa, 1999, t.4

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.1
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)4
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.2
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.2
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu2
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.2
T-W-7Studnie opuszczane.1
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu2
T-W-9Pisemne zaliczenie wykładów2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych18
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego24
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu10
A-P-4Konsultacje2
A-P-5Zaliczenie2
56
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Opracowanie materiału i przygotowanie się do zaliczenia wykładów.12
A-W-3Zaliczenie wykładów2
A-W-4Konsultacje2
34
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/08_W01Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych, zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W08Zna i rozumie zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W09Zna i rozumie zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia przyporządkowane do kierunku budownictwo
B_2A_W10Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną dotyczącą standardów i norm technicznych właściwych dla studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych.
Treści programoweT-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu
T-W-7Studnie opuszczane.
T-W-9Pisemne zaliczenie wykładów
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów.
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe założenia projektowania konstrukcji masywnych i innych obiektów hydrotechnicznych z betonu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/08_U01Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U17Potrafi wykonać klasyczną analizę statyczną konstrukcji powierzchniowych
B_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych
B_2A_U14Potrafi dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych typowych dla działalności zawodowej związanej ze studiowanym kierunkiem budownictwo
Cel przedmiotuC-1Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych.
Treści programoweT-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu
T-W-7Studnie opuszczane.
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów.
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia pracę zachowującą podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi będami, kóre po wskazaniu mogą być bez problemu poprawione.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/08_K01Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
B_2A_K06Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych.
C-2Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych.
Treści programoweT-P-1Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze.
T-W-1Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego.
T-W-4Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie.
T-W-5Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu
T-W-3Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym.
T-W-2Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne)
T-W-8Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu
T-W-7Studnie opuszczane.
T-W-6Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC.
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów.
M-2Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0