Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie z Organizacji i kierowania budową |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych w programie MS Project. |
C-2 | Umiejętność oszacowania wartości inwestycji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Sporządzenie projektu inwestycyjnego, w zakres którego wchodzą: harmonogram sieciowy ze ścieżką krytyczną; harmonogram finasowania inwestycji ; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót; analiza i ocena ryzyka. | 8 |
T-P-2 | Zaliczenie projektu. | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje, normy i standardy dotyczące zarządzania procesem inwestycyjnym Cykl życia projektu dla inwestycji budowlanych | 1 |
T-W-2 | Zakres obowiązków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji | 1 |
T-W-3 | Zasady budowy zespołu projektowego. Komunikacja w zespole Zasady opracowania harmonogramów sieciowych | 1 |
T-W-4 | Podstawowe zależności pomiędzy zadaniami w budowlanym harmonogramie sieciowym Metoda ścieżki krytycznej | 1 |
T-W-5 | Optymalizacja harmonogramu sieciowego i ścieżki krytycznej | 1 |
T-W-6 | Korzyści wprowadzania systemu planowania i kontroli przedsięwzięcia | 1 |
T-W-7 | Rodzaje ryzyk występujących przy realizacji projektu inwestycyjnego Metody identyfikacji ryzyka Zarządzanie ryzykiem w procesie inwestycyjnym | 1 |
T-W-8 | Kontrola i aktualizacja czasu realizacji inwestycji z wykorzystaniem oprogramowania Kontrola i aktualizacja kosztów inwestycji z wykorzystaniem oprogramowania | 1 |
T-W-9 | Pisemne zaliczenie wykładu | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 14 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 9 |
A-W-2 | Utrwalenie wiadomości w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 14 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/42_W01 student zna zasady szacowania wartości kosztorysowej inwestycji na podstwie programu funkcjonalno-użytkoweg; zna zasady obliczania planowanego kosztu robót budowlanych i prac projektowych. rozumie zasady planowania czasu inwestycji - opracowuje harmonogram czasu trwania projektownego przedsięwzięcia uwzględniając problem zużycia środków produkcyji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych. | B_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/42_U01 student potrafi opracowac projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństwa. Potrafi zarządzać czasem projektu, potrafi sporządzić homogram rzeczowo- finansowy inwestycji oraz harmonogram sieciowy | B_1A_U09, B_1A_U02 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/42_K01 student jest gotowy do postępowania w sposób odpowiedzialny i etyczny za wspólnie realizowane zadania oraz wykazuje się kreatywnością i komunikatywnością w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | B_1A_K02 | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/42_W01 student zna zasady szacowania wartości kosztorysowej inwestycji na podstwie programu funkcjonalno-użytkoweg; zna zasady obliczania planowanego kosztu robót budowlanych i prac projektowych. rozumie zasady planowania czasu inwestycji - opracowuje harmonogram czasu trwania projektownego przedsięwzięcia uwzględniając problem zużycia środków produkcyji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę w przedmiotowym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/42_U01 student potrafi opracowac projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństwa. Potrafi zarządzać czasem projektu, potrafi sporządzić homogram rzeczowo- finansowy inwestycji oraz harmonogram sieciowy | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracowac prawidłowo projekt w 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/42_K01 student jest gotowy do postępowania w sposób odpowiedzialny i etyczny za wspólnie realizowane zadania oraz wykazuje się kreatywnością i komunikatywnością w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone obowiązki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Janusz Traczyk, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 1 - Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych, Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", Warszawa, 2011
- Andrzej Minasowicz, Efektywność i zarzadzanie finasami w budownictwie, Poltext, 2009
- W. Ketliński, J. Janowska, C. Woźniak, Proces inwestycyjny w budownictwie, Politechnika Warszawska, 2007
- Agnieszka Siewiera, Certyfikacja wielokryterialna jako narzędzie realizacji koncepcji CSV na przykładzie budowlanych projektów inwestycyjnych, WuG, Gdańsk, 2020
Literatura dodatkowa
- Prace naukowe Instytutu Budownictwa Politechniki Wrocławskiej, Technologia i zarządzanie w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2006
- Sarah Peace, Partnerstwo w budownictwie, Poltext, 2010
- Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010, HELION, 2011