Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje zespolone:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje zespolone
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 9 1,00,60zaliczenie
wykładyW8 9 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy konstrukcji metalowych
W-2Podstawy konstrukcji betonowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumie istotę współpracy stali i betonu w konstrukcjach zespolonych.
C-2Potrafi projektować proste, typowe elementy konstrukcji zespolonych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt stropu zespolonego. Wymiarowanie blachy stropowej w fazie montażu. Wymiarowanie zespolonej płyty stropowej w fazie użytkowania. Wymiarowanie belki stropowej w fazie montażowej oraz użytkowej. Opracowanie dokumentacji rysunkowej.8
T-P-2Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych1
9
wykłady
T-W-1Zarys rozwoju stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Omówienie idei zginanych i ściskanych konstrukcji zespolonych wraz z przedstawieniem podstawowych pojęć oraz definicji. Cechy materiałów stosowanych do wykonywania konstrukcji zespolonych.1
T-W-2Projektowanie stropowych płyt zespolonych wykonywanych na bazie blach profilowanych: rodzaje blach, wymagania stawiane przez PN-EN 1994-1-1, obciążenia w fazie montażu, wymiarowanie w fazie montażu i użytkowania.2
T-W-3Łączniki stosowane w konstrukcjach zespolonych: wymagania ogólne, rodzaje, zasady określania nośności, kształtowanie połączen ścinanych.1
T-W-4Projektowanie belek zespolonych. Stany graniczne nośności: zginanie (pełne i częściowe zespolenie), ścinanie pionowe, ścinanie podłużne. Stany graniczne użytkowalności: ugięcia, kontrola rozwarcia rys, drgania.2
T-W-5Słupy zespolone: zasady ogólne, określanie nośności metodą uproszczoną, zalecenia konstrukcyjne.1
T-W-6Mostowe konstrukcje zespolone - informacje podstawowe.1
T-W-7Zaliczenie wykładów1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych9
A-P-2Przygotowanie projektu12
A-P-3Przygotowanie do zaliczeń2
A-P-4Konsultacje2
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Studia i praca własna12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/34-a_W01
Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania elementów stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Zna normy oraz wytyczne techniczne wymagane podczas projektowania stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych.
B_1A_W02, B_1A_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/34-a_U01
Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na konstrukcję stropu zespolonego w fazie montażu i użytkowania. Potrafi zaprojektować elementy stropu o konstrukcji zespolonej.
B_1A_U04C-1, C-2T-P-1, T-P-2M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/34-a_K01
Jest gotowy do samodzielnego uczenia się. Ma świadomość konieczności profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do procesu projektowania konstrukcji zespolonych.
B_1A_K01C-2T-P-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/34-a_W01
Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania elementów stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Zna normy oraz wytyczne techniczne wymagane podczas projektowania stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych.
2,0
3,0Zna w wystarczającym stopniu normy oraz wytyczne techniczne wymagane podczas projektowania stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania zespolonych elementów stalowo-betonowych w zakresie podstawowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/34-a_U01
Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na konstrukcję stropu zespolonego w fazie montażu i użytkowania. Potrafi zaprojektować elementy stropu o konstrukcji zespolonej.
2,0
3,0Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na konstrukcję stropu zespolonego w fazie montażu i użytkowania dla typowych sytuacji projektowych. Potrafi zaprojektować podstawowe elementy stropu o konstrukcji zespolonej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/34-a_K01
Jest gotowy do samodzielnego uczenia się. Ma świadomość konieczności profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do procesu projektowania konstrukcji zespolonych.
2,0
3,0Jest gotowy do samodzielnego uczenia się. Ma świadomość konieczności profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do procesu projektowania konstrukcji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. -, PN-EN 1994-1-1: Eurokod 4. Projektowanie zespolonych konstrukcji stalowo-betonowych. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków, PKN, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa, Budownictwo ogólne. Tom 5, Arkady, Warszawa, 2010, 1
  3. Elżbieta Szmigiera, Marcin Niedośpiał, Bartosz Grzeszykowski, Projektowanie konstrukcji zespolonych stalowo-betonowych część 1. elementy zginane, PWN, Warszawa, 2019

Literatura dodatkowa

  1. -, PN-EN 1993-1-1: Eurokod 3. Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków., PKN, Warszawa, 2006
  2. -, PN-EN 1992-1-1: Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków., PKN, Warszawa, 2008
  3. -, PN-B-03300: Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe. Obliczenia statyczne i projektowanie, PKN, Warszawa, 2006
  4. Kucharczuk W., Labocha S., Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe budynków., Arkady, Warszawa, 2007, 1
  5. Karlikowski J., Madaj A., Wołowicki W., Mostowe konstrukcje zespolone stalowo-betonowe, WKŁ, Warszawa, 2007
  6. Johnson R. P., Composite Structures of Steel and Concrete: Beams, Slabs, Columns, and Frames for Buildings., Blackwell Publishing, Oxford, 2004, 3
  7. Paczkowska T., Paczkowski W., Wróblewski T., Nośność stropów zespolonych z wykorzystaniem kształtowników walcowanych., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2003, 11, s. 604-609

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt stropu zespolonego. Wymiarowanie blachy stropowej w fazie montażu. Wymiarowanie zespolonej płyty stropowej w fazie użytkowania. Wymiarowanie belki stropowej w fazie montażowej oraz użytkowej. Opracowanie dokumentacji rysunkowej.8
T-P-2Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarys rozwoju stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Omówienie idei zginanych i ściskanych konstrukcji zespolonych wraz z przedstawieniem podstawowych pojęć oraz definicji. Cechy materiałów stosowanych do wykonywania konstrukcji zespolonych.1
T-W-2Projektowanie stropowych płyt zespolonych wykonywanych na bazie blach profilowanych: rodzaje blach, wymagania stawiane przez PN-EN 1994-1-1, obciążenia w fazie montażu, wymiarowanie w fazie montażu i użytkowania.2
T-W-3Łączniki stosowane w konstrukcjach zespolonych: wymagania ogólne, rodzaje, zasady określania nośności, kształtowanie połączen ścinanych.1
T-W-4Projektowanie belek zespolonych. Stany graniczne nośności: zginanie (pełne i częściowe zespolenie), ścinanie pionowe, ścinanie podłużne. Stany graniczne użytkowalności: ugięcia, kontrola rozwarcia rys, drgania.2
T-W-5Słupy zespolone: zasady ogólne, określanie nośności metodą uproszczoną, zalecenia konstrukcyjne.1
T-W-6Mostowe konstrukcje zespolone - informacje podstawowe.1
T-W-7Zaliczenie wykładów1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych9
A-P-2Przygotowanie projektu12
A-P-3Przygotowanie do zaliczeń2
A-P-4Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Studia i praca własna12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/34-a_W01Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania elementów stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Zna normy oraz wytyczne techniczne wymagane podczas projektowania stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Posiada podstawową wiedzę w zakresie teorii konstrukcji oraz teorii projektowania obiektów budowlanych i inżynieryjnych.
B_1A_W03Ma wiedzę w zakresie stosowanych współcześnie materiałów i wyrobów budowlanych oraz metod ich projektowania i technologii wytwarzania.
Cel przedmiotuC-1Rozumie istotę współpracy stali i betonu w konstrukcjach zespolonych.
Treści programoweT-W-1Zarys rozwoju stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Omówienie idei zginanych i ściskanych konstrukcji zespolonych wraz z przedstawieniem podstawowych pojęć oraz definicji. Cechy materiałów stosowanych do wykonywania konstrukcji zespolonych.
T-W-2Projektowanie stropowych płyt zespolonych wykonywanych na bazie blach profilowanych: rodzaje blach, wymagania stawiane przez PN-EN 1994-1-1, obciążenia w fazie montażu, wymiarowanie w fazie montażu i użytkowania.
T-W-3Łączniki stosowane w konstrukcjach zespolonych: wymagania ogólne, rodzaje, zasady określania nośności, kształtowanie połączen ścinanych.
T-W-4Projektowanie belek zespolonych. Stany graniczne nośności: zginanie (pełne i częściowe zespolenie), ścinanie pionowe, ścinanie podłużne. Stany graniczne użytkowalności: ugięcia, kontrola rozwarcia rys, drgania.
T-W-5Słupy zespolone: zasady ogólne, określanie nośności metodą uproszczoną, zalecenia konstrukcyjne.
T-W-6Mostowe konstrukcje zespolone - informacje podstawowe.
T-W-7Zaliczenie wykładów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna w wystarczającym stopniu normy oraz wytyczne techniczne wymagane podczas projektowania stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych. Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania zespolonych elementów stalowo-betonowych w zakresie podstawowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/34-a_U01Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na konstrukcję stropu zespolonego w fazie montażu i użytkowania. Potrafi zaprojektować elementy stropu o konstrukcji zespolonej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi samodzielnie zestawić obciążenia działające na konstrukcję, wykonać analizę statyczną i projektować podstawowe elementy konstrukcyjne, również wykorzystując komercyjne oprogramowanie.
Cel przedmiotuC-1Rozumie istotę współpracy stali i betonu w konstrukcjach zespolonych.
C-2Potrafi projektować proste, typowe elementy konstrukcji zespolonych.
Treści programoweT-P-1Projekt stropu zespolonego. Wymiarowanie blachy stropowej w fazie montażu. Wymiarowanie zespolonej płyty stropowej w fazie użytkowania. Wymiarowanie belki stropowej w fazie montażowej oraz użytkowej. Opracowanie dokumentacji rysunkowej.
T-P-2Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na konstrukcję stropu zespolonego w fazie montażu i użytkowania dla typowych sytuacji projektowych. Potrafi zaprojektować podstawowe elementy stropu o konstrukcji zespolonej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/34-a_K01Jest gotowy do samodzielnego uczenia się. Ma świadomość konieczności profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do procesu projektowania konstrukcji zespolonych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych.
Cel przedmiotuC-2Potrafi projektować proste, typowe elementy konstrukcji zespolonych.
Treści programoweT-P-1Projekt stropu zespolonego. Wymiarowanie blachy stropowej w fazie montażu. Wymiarowanie zespolonej płyty stropowej w fazie użytkowania. Wymiarowanie belki stropowej w fazie montażowej oraz użytkowej. Opracowanie dokumentacji rysunkowej.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest gotowy do samodzielnego uczenia się. Ma świadomość konieczności profesjonalnego i odpowiedzialnego podejścia do procesu projektowania konstrukcji.
3,5
4,0
4,5
5,0