Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jankowska <Elzbieta.Jankowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 15 1,01,00zaliczenie
seminariaS7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania teksu
W-3Znajmość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach zootechnicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej5
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.5
T-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej5
15
seminaria
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego4
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.2
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.2
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek2
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Zbieranie materiałów źródłowych do pracy4
A-S-3Zbieranie i czytanie piśmiennictwa dotyczącego tematyki pracy4
A-S-4Konsultacje z promotorami prac2
25
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Opracowanie materiałów do pracy8
A-S-3Konsultacje z promotorami prac2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
ZO_1A_W09, ZO_1A_W06C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_U01
Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
ZO_1A_U01, ZO_1A_U03, ZO_1A_U13C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_K01
Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
ZO_1A_K01, ZO_1A_K06C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_U01
Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_K01
Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczycvh prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej5
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.5
T-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej5
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego4
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.2
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.2
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek2
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.5
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Zbieranie materiałów źródłowych do pracy4
A-S-3Zbieranie i czytanie piśmiennictwa dotyczącego tematyki pracy4
A-S-4Konsultacje z promotorami prac2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Opracowanie materiałów do pracy8
A-S-3Konsultacje z promotorami prac2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S1-A10_W01Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W09ma ogólną orientację w podstawowych problemach związanych z naukami zootechnicznymi
ZO_1A_W06ma wiedzę o organizacji i wykonywaniu technicznych zadań inżynierskich dostosowanych do kierunku zootechnika
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej
T-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S1-A10_U01Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U01Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki
ZO_1A_U03Wykazuje umiejętność precyzyjnego, zwięzłego i właściwego opracowania materiałów
ZO_1A_U13Wykazuje umiejętność prezentowania własnego stanowiska i poglądów oraz porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej
T-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S1-A10_K01Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K01jest zdolny do pracy zarówno samodzielnej jak i w zespole oraz do kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
ZO_1A_K06potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł w zakresie studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej
T-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0