Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Pielęgnacja i podstawy rehabilitacji zwierząt

Sylabus przedmiotu Rehabilitacja pacjenta geriatrycznego w weterynarii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rehabilitacja pacjenta geriatrycznego w weterynarii
Specjalność Pielęgnacja i podstawy rehabilitacji zwierząt
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 8 1,00,59zaliczenie
laboratoriaL3 7 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.1
T-L-2Badanie i rehabilitacja pacjenta geriatrycznego.2
T-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.1
T-L-4Planowanie terapii i postepowania fizjoterapeutycznego w wybranych jednostkach chorobowych.3
7
wykłady
T-W-1Proces starzenia się organizmu.1
T-W-2Formy dopasowania zabiegów do obecnego stanu pacjenta geriatrycznego.1
T-W-3Opieka nad pacjenetm geriatrycznym.1
T-W-4Holistyczne podejście do pacjenta w wieku geriatrycznym.2
T-W-5Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.3
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach7
A-L-2Przygotowanie do zajęć14
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Studiowanie piśmiennictwa2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-W-2Przygotowanie do zajęć.13
A-W-3Konsultacje naukowe2
A-W-4Studiowanie piśmiennictwa2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Zajecia praktyczne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Studium przypadków

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZOinz_2A_PR-B06.01_W01
Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej.
ZO_2A_W04C-1T-L-1, T-L-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZOinz_2A_PR-B06.01_U01
Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta.
ZO_2A_U07C-1T-L-1, T-L-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZOinz_2A_PR-B06.01_K01
Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta.
ZO_2A_K02C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZOinz_2A_PR-B06.01_W01
Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej.
2,0
3,0Student w stopniu podstawowy zna objawy procesu starzenia organizmu i zasady oceny geriatrczynej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZOinz_2A_PR-B06.01_U01
Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta.
2,0
3,0Student umie opisać i ocenić stan somatyczny i psychiczny pacjenta, popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZOinz_2A_PR-B06.01_K01
Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta.
2,0
3,0Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sala S.C., Geriatria psów i kotów, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2017

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.1
T-L-2Badanie i rehabilitacja pacjenta geriatrycznego.2
T-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.1
T-L-4Planowanie terapii i postepowania fizjoterapeutycznego w wybranych jednostkach chorobowych.3
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Proces starzenia się organizmu.1
T-W-2Formy dopasowania zabiegów do obecnego stanu pacjenta geriatrycznego.1
T-W-3Opieka nad pacjenetm geriatrycznym.1
T-W-4Holistyczne podejście do pacjenta w wieku geriatrycznym.2
T-W-5Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.3
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach7
A-L-2Przygotowanie do zajęć14
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Studiowanie piśmiennictwa2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-W-2Przygotowanie do zajęć.13
A-W-3Konsultacje naukowe2
A-W-4Studiowanie piśmiennictwa2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZOinz_2A_PR-B06.01_W01Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W04ma zaawansowaną wiedzę z zakresu budowy, rozwoju i wzrostu oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach organizacji biosfery
Cel przedmiotuC-1Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości.
Treści programoweT-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.
T-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowy zna objawy procesu starzenia organizmu i zasady oceny geriatrczynej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZOinz_2A_PR-B06.01_U01Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U07Analizuje i interpretuje zależności pomiędzy strukturą a funkcją na poziomie komórek, tkanek, pojedynczych organizmów oraz populacji
Cel przedmiotuC-1Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości.
Treści programoweT-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.
T-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie opisać i ocenić stan somatyczny i psychiczny pacjenta, popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZOinz_2A_PR-B06.01_K01Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
Cel przedmiotuC-1Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości.
Treści programoweT-L-1Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego.
T-L-3Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego.
T-L-4Planowanie terapii i postepowania fizjoterapeutycznego w wybranych jednostkach chorobowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0