Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt

Sylabus przedmiotu Higiena w skupie i obrocie zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Higiena w skupie i obrocie zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego
Specjalność Hodowla zwierząt gospodarskich
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 8 1,00,59zaliczenie
laboratoriaL3 7 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy chowu i hodowli zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie przepisów prawnych obowiązujących przy skupie i obrocie zwierzętami i produktami pochodzenia zwierzęcego.
C-2Poznanie wymogów oraz dokumentacji związanej z transportem zwierząt
C-3Poznanie wpływu czynników środowiskowych na jakość produktów pochodzenia zwierzęcego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dokumentacja związana z ubojem zwierząt. Postępowanie z bydłem, trzodą chlewną, końmi i owcami przed ubojem. Rodzaje badań diagnostycznych1
T-L-2Zasady pobierania prób urzędowych do badań. Interpretacja wyników.1
T-L-3Współczesne zagrożenia związane z obrotem produktami zwierzęcymi. Wypełnianie dokumentów związanych z obrotem zwierząt oraz towarami pochodzenia zwierzęcego w Unii Europejskiej1
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego1
T-L-5Zapoznanie się z dokumentacją związaną z transportem zwierząt oraz skupem i obrotem mlekiem w Unii Europejskiej1
T-L-6Punkty gromadzenia zwierząt-przepisy prawne, zasady funkcjonowania1
T-L-7Zasady oraz metody przeprowadzania dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacja w obrocie towarami pochodzenia zwierzęcego w oparciu o normy Unii Europejskiej. Plan czyszczenia i dezynfekcji.1
7
wykłady
T-W-1Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami związanymi ze skupem i obrotem zwierzętami.2
T-W-2Badania przed ubojowe i poubojowe zwierząt rzeźnych1
T-W-3Wymiana zwierząt żywych pomiędzy państwami członkowskimi. Warunków importu zwierząt żywych z krajów trzecich1
T-W-4Obowiązujące zasady sanitarno-higieniczne w transporcie i gromadzeniu zwierząt. Przygotowanie środków transportu1
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi2
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach7
A-L-2Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń9
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń7
A-L-4Konsultacje2
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów9
A-W-3Przgotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-4Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacja multimedialna przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZOinz_2A_HZG-O6.4_W01
Zna zasady obrotu zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego
ZO_2A_W09, ZO_2A_W05C-1, C-2T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZOinz_2A_HZG-O6.4_U01
Umie przygotować i zorganizować obrót zwierzętami oraz produktami pochodzącymi od nich
ZO_2A_U15C-1T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-W-5, T-W-6, T-W-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZOinz_2A_HZG-O6.4_K01
Potrafi przewidzieć jakie czynniki środowiska wpływają na jakość uzyskiwanych produktów
ZO_2A_K08C-3T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-7, T-L-3, T-L-6, T-W-5, T-W-6, T-W-4M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZOinz_2A_HZG-O6.4_W01
Zna zasady obrotu zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego
2,0Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, - nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy .
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZOinz_2A_HZG-O6.4_U01
Umie przygotować i zorganizować obrót zwierzętami oraz produktami pochodzącymi od nich
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: - potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZOinz_2A_HZG-O6.4_K01
Potrafi przewidzieć jakie czynniki środowiska wpływają na jakość uzyskiwanych produktów
2,0W zakresie prac zespołowych student: - nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
3,0W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań)
3,5W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
4,0W zakresie prac zespołowych student: - rozdysponowuje lub pomaga w rozdzieleniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy.
5,0W zakresie prac zespołowych student: potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także rozdzielić zadania między członków zespołu oraz panować nad współpracą w zespole (motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyników.

Literatura podstawowa

  1. Prost E., Polskie przepisy sanitarno-weterynaryjne, PTNW, Lublin, 1995
  2. Tropiło J., Kiszczak L., Jaworek D, Higiena zwierząt rzeźnych i mięsa, SGGW, Warszawa, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Januszkiewicz J, Zarys kliniki chorób zakaźnych, PZWL, Warszawa, 1992

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dokumentacja związana z ubojem zwierząt. Postępowanie z bydłem, trzodą chlewną, końmi i owcami przed ubojem. Rodzaje badań diagnostycznych1
T-L-2Zasady pobierania prób urzędowych do badań. Interpretacja wyników.1
T-L-3Współczesne zagrożenia związane z obrotem produktami zwierzęcymi. Wypełnianie dokumentów związanych z obrotem zwierząt oraz towarami pochodzenia zwierzęcego w Unii Europejskiej1
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego1
T-L-5Zapoznanie się z dokumentacją związaną z transportem zwierząt oraz skupem i obrotem mlekiem w Unii Europejskiej1
T-L-6Punkty gromadzenia zwierząt-przepisy prawne, zasady funkcjonowania1
T-L-7Zasady oraz metody przeprowadzania dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacja w obrocie towarami pochodzenia zwierzęcego w oparciu o normy Unii Europejskiej. Plan czyszczenia i dezynfekcji.1
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami związanymi ze skupem i obrotem zwierzętami.2
T-W-2Badania przed ubojowe i poubojowe zwierząt rzeźnych1
T-W-3Wymiana zwierząt żywych pomiędzy państwami członkowskimi. Warunków importu zwierząt żywych z krajów trzecich1
T-W-4Obowiązujące zasady sanitarno-higieniczne w transporcie i gromadzeniu zwierząt. Przygotowanie środków transportu1
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi2
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej1
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach7
A-L-2Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń9
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń7
A-L-4Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów9
A-W-3Przgotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-4Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZOinz_2A_HZG-O6.4_W01Zna zasady obrotu zwierzętami oraz produktami pochodzenia zwierzęcego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad racjonalnego żywienia, chorób i utrzymania zwierząt gospodarskich, amatorskich, laboratoryjnych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących, a także ich wykorzystania dla poprawy jakości życia człowieka
ZO_2A_W05ma pogłębioną wiedzę o metodach oceny pasz i żywności oraz ich wartości prozdrowotnej i leczniczej
Cel przedmiotuC-1Poznanie przepisów prawnych obowiązujących przy skupie i obrocie zwierzętami i produktami pochodzenia zwierzęcego.
C-2Poznanie wymogów oraz dokumentacji związanej z transportem zwierząt
Treści programoweT-L-5Zapoznanie się z dokumentacją związaną z transportem zwierząt oraz skupem i obrotem mlekiem w Unii Europejskiej
T-L-1Dokumentacja związana z ubojem zwierząt. Postępowanie z bydłem, trzodą chlewną, końmi i owcami przed ubojem. Rodzaje badań diagnostycznych
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej
T-W-3Wymiana zwierząt żywych pomiędzy państwami członkowskimi. Warunków importu zwierząt żywych z krajów trzecich
T-W-2Badania przed ubojowe i poubojowe zwierząt rzeźnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Prezentacja multimedialna przy wykorzystaniu komputera i projektora
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, - nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy .
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZOinz_2A_HZG-O6.4_U01Umie przygotować i zorganizować obrót zwierzętami oraz produktami pochodzącymi od nich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U15Potrafi organizować różne formy działalności w tym na obszarach wiejskich z możliwością wykorzystania technologii informatycznych, a także narzędzi marketingowych i ekonomicznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie przepisów prawnych obowiązujących przy skupie i obrocie zwierzętami i produktami pochodzenia zwierzęcego.
Treści programoweT-L-5Zapoznanie się z dokumentacją związaną z transportem zwierząt oraz skupem i obrotem mlekiem w Unii Europejskiej
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego
T-L-3Współczesne zagrożenia związane z obrotem produktami zwierzęcymi. Wypełnianie dokumentów związanych z obrotem zwierząt oraz towarami pochodzenia zwierzęcego w Unii Europejskiej
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej
T-W-3Wymiana zwierząt żywych pomiędzy państwami członkowskimi. Warunków importu zwierząt żywych z krajów trzecich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacja multimedialna przy wykorzystaniu komputera i projektora
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: - potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZOinz_2A_HZG-O6.4_K01Potrafi przewidzieć jakie czynniki środowiska wpływają na jakość uzyskiwanych produktów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K08Świadomie ocenia czynniki środowiska stanowiące zagrożenia zdrowia ludzi i zwierząt
Cel przedmiotuC-3Poznanie wpływu czynników środowiskowych na jakość produktów pochodzenia zwierzęcego
Treści programoweT-L-1Dokumentacja związana z ubojem zwierząt. Postępowanie z bydłem, trzodą chlewną, końmi i owcami przed ubojem. Rodzaje badań diagnostycznych
T-L-2Zasady pobierania prób urzędowych do badań. Interpretacja wyników.
T-L-4Przygotowanie zwierząt do sprzedaży i transportu (dokumentacja). Metody urzędowej kontroli weterynaryjnej przy pozyskiwaniu mleka. Rejestr leczenia stada mlecznego
T-L-7Zasady oraz metody przeprowadzania dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacja w obrocie towarami pochodzenia zwierzęcego w oparciu o normy Unii Europejskiej. Plan czyszczenia i dezynfekcji.
T-L-3Współczesne zagrożenia związane z obrotem produktami zwierzęcymi. Wypełnianie dokumentów związanych z obrotem zwierząt oraz towarami pochodzenia zwierzęcego w Unii Europejskiej
T-L-6Punkty gromadzenia zwierząt-przepisy prawne, zasady funkcjonowania
T-W-5Obrót zwierzętami łownymi
T-W-6Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu, przetwórstwie i wprowadzeniu na rynek mleka w Polsce i Unii Europejskiej
T-W-4Obowiązujące zasady sanitarno-higieniczne w transporcie i gromadzeniu zwierząt. Przygotowanie środków transportu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie prac zespołowych student: - nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
3,0W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań)
3,5W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
4,0W zakresie prac zespołowych student: - rozdysponowuje lub pomaga w rozdzieleniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy.
5,0W zakresie prac zespołowych student: potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także rozdzielić zadania między członków zespołu oraz panować nad współpracą w zespole (motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyników.