Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Pielęgnacja i podstawy rehabilitacji zwierząt
Sylabus przedmiotu Rehabilitacja pacjenta geriatrycznego w weterynarii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rehabilitacja pacjenta geriatrycznego w weterynarii | ||
Specjalność | Pielęgnacja i podstawy rehabilitacji zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego. | 3 |
T-L-2 | Badanie i rehabilitacja pacjenta geriatrycznego. | 2 |
T-L-3 | Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego. | 4 |
T-L-4 | Planowanie terapii i postepowania fizjoterapeutycznego w wybranych jednostkach chorobowych. | 6 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Proces starzenia się organizmu. | 2 |
T-W-2 | Formy dopasowania zabiegów do obecnego stanu pacjenta geriatrycznego. | 4 |
T-W-3 | Opieka nad pacjenetm geriatrycznym. | 3 |
T-W-4 | Holistyczne podejście do pacjenta w wieku geriatrycznym. | 3 |
T-W-5 | Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 8 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć. | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Zajecia praktyczne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Studium przypadków |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-B06.01_W01 Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej. | ZO_2A_W04 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-B06.01_U01 Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta. | ZO_2A_U07 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-B06.01_K01 Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta. | ZO_2A_K02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-B06.01_W01 Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowy zna objawy procesu starzenia organizmu i zasady oceny geriatrczynej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-B06.01_U01 Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta. | 2,0 | |
3,0 | Student umie opisać i ocenić stan somatyczny i psychiczny pacjenta, popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-B06.01_K01 Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta. | 2,0 | |
3,0 | Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sala S.C., Geriatria psów i kotów, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2017