Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Pielęgnacja i podstawy rehabilitacji zwierząt
Sylabus przedmiotu Dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich | ||
Specjalność | Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy żywienia zwierząt i fizjologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z problematyką stosowania nowoczesnych dodatków do pasz dla zwiwerząt amatorskich oraz wpływem na organizmi zwierząt, pprzedstawienie aktualnie stosowanych dodatków, które składają się na tzw. bezpieczną paszę, zapoznanie z głównymi grupami substancji toksycznych lub obniżających przyswajalność innych składników pasz |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Żywienie królików z zastoswaniem nowoczesnych dodatków paszowych | 2 |
T-L-2 | Specyfika żywienia psów i kotów z zastosowaniem dodatków paszowych | 6 |
T-L-3 | Wykorzystanie dotaków paszowcyh w żywieniu pozostałych gatunków zwierząt amatorskich | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Specyfika żywienia różnych zwierząt amatorskich z uwzględnieniem dodatków | 10 |
T-W-2 | Poszczególne kategorie i grupy funkcjonalne nowoczesnych dodatków paszowych. Przyrządzanie i zadawanie diet | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | studiowanie literatury | 2 |
A-L-3 | uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
A-L-4 | przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń | 3 |
A-L-5 | Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | przygotowanie się do zaliczenia wykładów | 6 |
A-W-4 | studiowanie literatury | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | wysłuchanie prezentacji przygotowanych przez studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EUAZ-O7.1_W01 student dobiera właściwe dodatki i potrafi właściwie żywić wybrane zwierzęta amatorskie | ZO_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EUAZ-O7.1_U01 student samodzielnie potrafi dobrać właściwy dodatek dla danej grupy żywieniowej | ZO_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EUAZ-O7.1_K01 Student ma zdolność właściwego doboru naturalnych dodatków do diety zwierząt amatorskich stymulujących ich prawidłowy wzrost i rozwój oraz ma właściwą postawę wobec zwierząt, wynikającą z merytorycznej wiedzy i poznania specyfiki biologicznej różnych gatunków | ZO_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EUAZ-O7.1_W01 student dobiera właściwe dodatki i potrafi właściwie żywić wybrane zwierzęta amatorskie | 2,0 | student nie potrafi wymienić gatunków zwierząt amatorskich |
3,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich | |
3,5 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 35% | |
4,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 55% | |
4,5 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 95% | |
5,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 100% oraz wie które z nich służą pielęgnacji i profilaktyce zdrowotnej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EUAZ-O7.1_U01 student samodzielnie potrafi dobrać właściwy dodatek dla danej grupy żywieniowej | 2,0 | |
3,0 | student potrafi korzystać z nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EUAZ-O7.1_K01 Student ma zdolność właściwego doboru naturalnych dodatków do diety zwierząt amatorskich stymulujących ich prawidłowy wzrost i rozwój oraz ma właściwą postawę wobec zwierząt, wynikającą z merytorycznej wiedzy i poznania specyfiki biologicznej różnych gatunków | 2,0 | |
3,0 | student w wyniku przeprowadzonych zajęć w stopniu dostatecznym jest świadom zastosowania odpowiedniego dodatku dla danego gatunku zwierzęcia amatorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hanczakowski P., Koreleski J., Wolski T., Składniki pokarmowe i antyodżywcze występujące w roślinach., Kraków, 2001
- Bielański P., Niedźwiadek S., Zając J., Chów królików., Wyd. Fundacja Rozwój SGGW., Warszawa, 2002
- Kuźniewicz J., Kuźniewicz G., Psy w służbie człowieka., Wyd. AR Wrocław, Wrocław, 2003
- Tymiński W., Encyklopedia hodowcy. Koty., Wyd. Skarbnica wiedzy., 2004
- Kurek M., Encyklopedia hodowcy. Psy., Wyd. Skarbnica wiedzy., 2005
- Bertenschlager M., Świnka morska., Oficyna Wydawnicza MULTICO, Warszawa, 2000