Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Dobrostan zwierząt futerkowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dobrostan zwierząt futerkowych | ||
Specjalność | Pielęgnacja i podstawy rehabilitacji zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu biologii, warunków utrzymania zwierząt futerkowych w Polsce |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadmia utrzymania dobrostanu na fermach futerkowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dokumenty nawiązujące do założeń dobrostanu | 1 |
T-L-2 | Rekomendacje Rady Europy, Komisji Stałej Europejskiej Konwencji o Ochronie Zwierząt Hodowlanych oraz Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 września 2003 r. w sprawie minimalnych warunków utrzymywania poszczególnych gatunków zwierząt futerkowych | 1 |
T-L-3 | Certyfikacja ferm zwierząt futerkowych mięsożernych w rammach projektu WELFUR - zasady jej przeprowadzania | 2 |
T-L-4 | Dobrostan zwierząt futerkowych w okresie rozrodu zwierząt | 1 |
T-L-5 | Technologia chowu królików mięsnych w aspekcie dobrostanu zwierząt | 2 |
7 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja hodowli - technologia chowu na fermach zwierząt futerkowych | 2 |
T-W-2 | Biologiczne i behawioralne potrzeby zwierząt futerkowych na fermach | 1 |
T-W-3 | Podstawowe zasady dobrostanu na fermach zwierząt futerkowych | 1 |
T-W-4 | Zasady działania Fur Europe w zakresie dobrostanu zwierząt futerkowych | 1 |
T-W-5 | Opis projektu WELFUR | 3 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach | 7 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń | 3 |
A-L-3 | Studiowanie literatury | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie prezentacji | 4 |
A-L-5 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-L-6 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 8 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 9 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Studiowanie literatury | 6 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne |
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-3 | Filmy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aprobata |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie prezentacji |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne z wykładów |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-B03.01_W01 Student zna zasady utrzymania dobrostanu na fermach zwierząt futerkowych | ZO_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-2 | M-2, M-1, M-3 | S-4, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-B03.01_U01 Student umie ocenić i wprowadzić założenia dobrostanu na fermach zwierząt futerkowych | ZO_2A_U08, ZO_2A_U11 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-2 | M-1, M-3 | S-4, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-B03.01_K01 Student posiada zdolność zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu dobrostanu na fermach zwierząt futerkowych. | ZO_2A_K01, ZO_2A_K09 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-2 | M-1, M-3 | S-4, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-B03.01_W01 Student zna zasady utrzymania dobrostanu na fermach zwierząt futerkowych | 2,0 | |
3,0 | Student zna wstępne założenia dobrostanu na fermach zwierząt futerkowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-B03.01_U01 Student umie ocenić i wprowadzić założenia dobrostanu na fermach zwierząt futerkowych | 2,0 | |
3,0 | Student umie ocenić przynajmniej jeden z aspektów dobrostanu na fermie zwierząt futerkowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-B03.01_K01 Student posiada zdolność zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu dobrostanu na fermach zwierząt futerkowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zdolność do wprowadzania przynajmniej jednej zmiany w celu poprawy dobrostanu zwierząt futerkowych, jest kreatywny i samodzielny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kowalska Dorota, Piórkowska Małgorzata, Gugołek Andrzej, Wybrane zagadnienia dotyczące dobrostanu, żywienia i użytkowania norek hodowlanych (Neoviosn vison), Instytut Zootechniki, Państwoy Instytut Badawczy, Kraków-Balice, 2016
- Rosiak Marian, Roczny cykl hodowlany norek, Poznań, 2008
- Gliński Z., Kostro K., Podstawy hodowli lisów i norek, PWRiL, 2002
- Marian Brzozowski, Dobrostan w hodowli zwierząt futerkowych, Przegląd Hodowlany, 2019, 5