Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Hodowla zwierząt gospodarskich
Sylabus przedmiotu Organizacja hodowli metody doskonalenia zwierząt futerkowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja hodowli metody doskonalenia zwierząt futerkowych | ||
Specjalność | Hodowla zwierząt gospodarskich | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu biologii, warunków utrzymania zwierząt futerkowych w Polsce |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z organizacją hodowli zwierząt futerkowych w Polsce i z metodami doskonalenia tych zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zadania z zakresu organizacji chowu na fermach zwierząt futerkowych | 3 |
T-A-2 | Zadania z zakresu organizacji chowu na fermach zwierząt futerkowych | 2 |
T-A-3 | Zadania z zakresu zakladania fermy królikó mięsnych | 2 |
7 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja hodowli - technologia chowu na fermach zwierząt futerkowych | 3 |
T-W-2 | Organizacja rozrodu na fermie zwierząt futerkowych | 3 |
T-W-3 | Organizacja chowu królików mięsnych | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 7 |
A-A-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń | 9 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach. Konsultacje z prowadzącym zajęcia (W, A, L, T) również poprzez e-mail | 2 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych | 7 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 3 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
A-W-5 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 6 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne |
M-2 | Filmy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja aktywności studenta na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne z wykładów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Oceny z zadań projektowych na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_W01 Student zna zasady organizacji hodowli i metody doskonalenia zwierząt futerkowych | ZO_2A_W07, ZO_2A_W09, ZO_2A_W10 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_U01 Student umie wprowadzać rózne metody doskonalenia hodowli zwierząt futerkowych | ZO_2A_U01, ZO_2A_U03, ZO_2A_U02, ZO_2A_U11 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_K01 Student posiada zdolność zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu organizacji hodowli i metod doskonalenia zwierząt futerkowych. | ZO_2A_K01, ZO_2A_K09, ZO_2A_K05 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_W01 Student zna zasady organizacji hodowli i metody doskonalenia zwierząt futerkowych | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę na temat wstepnych założeń technologi chowu na fermie zwierzat futerkowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_U01 Student umie wprowadzać rózne metody doskonalenia hodowli zwierząt futerkowych | 2,0 | |
3,0 | Student umie wykonać cykl hodowlany na fermie norek | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_K01 Student posiada zdolność zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu organizacji hodowli i metod doskonalenia zwierząt futerkowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zdolnośc do organizacji hodowli zwierząt futerkowych, jest kreatywny i samodzielny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rosiak Marian, Roczny cykl hodowlany na fermie norek, Poznań, 2008
- Gliński Z., Kostro K., Podstawy hodowli lisów i norek, PWRiL, Warszawa, 2002