Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Choroby genetyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Choroby genetyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy biologii zwierząt |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z mechanizmami dziedziczenia cech, zróżnicowaniem genetycznym oraz genetycznym podłożem wad i chorób zwierząt. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza dziedziczenia wybranych defektów chorób zwierząt, | 6 |
T-A-2 | Metody detekcji mutacji zwiazanych z rozwojem chorób i defektów genetycznych | 4 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy dziedziczenia cech. Zmienność organizmów. | 2 |
T-W-2 | Genetyczne podłoże wybranych wad i chorób zwierząt. | 3 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | konsultacje | 5 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | studiowanie tematycznego piśmiennictwa | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia treści wykładów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny wspomagany prezentacjami i dyskusją |
M-2 | objaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A06_W01 student charakteryzuje mechanizmy dziedziczenia cech, opisuje zróżnicowanie genetyczne oraz genetyczne podłoże wybranych chorób zwierząt | RZ_10-_W14 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A06_U01 student wyjaśnia mechanizmy dziedziczenia cech na wybranych przykładach | RZ_10-_U13 | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A06_K01 student ma świadomość potrzeby uzupełniania i pogłębiania swojej wiedzy oraz umiejętności | RZ_10-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A06_W01 student charakteryzuje mechanizmy dziedziczenia cech, opisuje zróżnicowanie genetyczne oraz genetyczne podłoże wybranych chorób zwierząt | 2,0 | |
3,0 | student w sposób ogólny charakteryzuje mechanizmy dziedziczenia cech, opisuje zróżnicowanie genetyczne oraz genetyczne podłoże wybranych chorób zwierząt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A06_U01 student wyjaśnia mechanizmy dziedziczenia cech na wybranych przykładach | 2,0 | |
3,0 | student wyjaśnia w sposób ogólny mechanizmy dziedziczenia cech na wybranym przykładzie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A06_K01 student ma świadomość potrzeby uzupełniania i pogłębiania swojej wiedzy oraz umiejętności | 2,0 | |
3,0 | student mając świadomość potrzeby uzupełniania i pogłębiania swojej wiedzy oraz umiejętności wywiązuje się dostatecznie z powierzonych zadań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Charon Krystyna M., Marek Świtoński, Genetyka i genomika zwierząt, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2019, 3
- Jeżewska-Witkowska G. (red.), Zbiór zadań i pytań z genetyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, Lublin, 2014, 1