Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 9,0 | ECTS (formy) | 9,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone szkolenie biblioteczne |
W-2 | Umiejętność edytowania tekstu |
W-3 | Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w biologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy inżynierskiej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę inżynierską i przygotowuje się do jej obrony | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Udział w konsultacjach | 12 |
A-PD-2 | Analiza piśmiennictwa wskazanego przez promotora | 21 |
A-PD-3 | Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www | 12 |
A-PD-4 | Statystyczne opracowywanie wyników badań | 10 |
A-PD-5 | Pisanie pracy dyplomowej | 70 |
A-PD-6 | Nanoszenie poprawek | 20 |
A-PD-7 | Przygotowywanie pracy do druku | 30 |
A-PD-8 | Przygotowywanie się do egzaminu inżynierskiego i obrony pracy dyplomowej | 50 |
225 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C47_W01 Student wie jak samodzielnie napisać pracę inżynierską i przygotować się do egzaminu dyplomowego | Kn_1P_W15, Kn_1P_W08, Kn_1P_W23, Kn_1P_W01 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C47_U01 Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kn_1P_C47_U02 Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu studiowanego kierunku | Kn_1P_U04, Kn_1P_U03, Kn_1P_U09 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C47_K01 Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne | Kn_1P_K02, Kn_1P_K03, Kn_1P_K06 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kn_1P_C47_K02 Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji | Kn_1P_K02, Kn_1P_K03, Kn_1P_K04 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C47_W01 Student wie jak samodzielnie napisać pracę inżynierską i przygotować się do egzaminu dyplomowego | 2,0 | Student nie posiada wystarczającej wiedzy dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającej napisanie pracy dyplomowej i jej obronę. |
3,0 | Student posiada wiedzę dla danej specjalności studiów i minimalny zasób wiedzy związanej kierunkiem studiów umożliwiający napisanie pracy dyplomowej w bardzo ograniczonym zakresie tematycznym, ale wystarczającym do jej obrony. | |
3,5 | Student posiada wystarczającą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie poprawnej pracy dyplomowej i jej obronę. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie wyczerpującej pracy dyplomowej i właściwą jej obronę. | |
4,5 | Student posiada dużą wiedzę dla danego kierunku studiów i specjalności umożliwiającą napisanie dobrej pracy dyplomowej i jej obronę. | |
5,0 | Student posiada bardzo dużą wiedzę dla danego kierunku studiów i związaną z daną specjalnością umożliwiającą napisanie wyczerpującej dany temat pracy dyplomowej i wzorową obronę. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C47_U01 Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | 2,0 | Student nie posiada umiejętności pozwalających na napisanie i redagowanie pracy naukowej. |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych, ale badania wykonuje tylko pod kierunkiem promotora, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając pozycje piśmiennictwa, ale głównie stanowią je prace polskojęzyczne, w tym podręczniki. | |
3,5 | Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając pozycje piśmiennictwa, z których tylko nieliczne są pracami oryginalnymi i obcojęzycznymi. | |
4,0 | Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z którym co najmniej połowa to prace oryginalne i obcojęzyczne. | |
4,5 | Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z których większość to prace oryginalne i obcojęzyczne. | |
5,0 | Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy bądź sam proponuje temat pracy motywując jego podjęcie. zachowuje właściwy układ pracy, poprawnie redaguje pracę dobierając właściwe pozycje piśmiennictwa, z których większość to najnowsze prace oryginalne i obcojęzyczne. | |
Kn_1P_C47_U02 Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu studiowanego kierunku | 2,0 | Student nie posiada umiejętności pozwalających na napisanie pracy naukowej, nie uczestniczy w pracach badawczych. |
3,0 | Student posiada minimalne umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych, ale badania wykonuje tylko pod kierunkiem promotora, analizuje wyniki korzystając z pomocy promotora. | |
3,5 | Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie proponowanego tematu pracy, uczestniczy w pracach badawczych wykonując większość badań samodzielnie, poprawnie analizuje wyniki. | |
4,0 | Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, poprawnie i samodzielnie analizuje wyniki. | |
4,5 | Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy, aktywnie uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, samodzielnie i poprawnie analizuje wyniki. | |
5,0 | Student posiada wystarczające umiejętności pozwalające na podjęcie dowolnego z zaproponowanych tematów pracy bądź sam proponuje temat pracy motywując jego podjęcie. Aktywnie uczestniczy w pracach badawczych wykonując samodzielnie badania, samodzielnie i poprawnie analizuje wyniki. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C47_K01 Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne | 2,0 | Student nie posiada świadomości motywującej go do napisania pracy, a w przypadku podjęcia się jej wykonania nie potrafi uzasadnić podjęcia tematu i podjąć właściwej dyskusji. |
3,0 | Student posiada w minimalnym stopniu świadomość celowości podjęcia pracy, ale potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki. | |
3,5 | Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki oraz podjąć dyskusję. | |
4,0 | Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wyczerpujący zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję. | |
4,5 | Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi samodzielnie i z uzasadnieniem podjąć próbę wyboru tematu pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję | |
5,0 | ||
Kn_1P_C47_K02 Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji | 2,0 | Student nie posiada świadomości motywującej go do napisania pracy, a w przypadku podjęcia się jej wykonania nie potrafi uzasadnić podjęcia tematu i podjąć właściwej dyskusji. |
3,0 | Student posiada w minimalnym stopniu świadomość celowości podjęcia pracy, ale potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki. | |
3,5 | Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wystarczający zaprezentować wyniki oraz podjąć dyskusję | |
4,0 | Student posiada świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi uzasadnić wybór tematu pracy i w sposób wyczerpujący zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję. | |
4,5 | Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, potrafi samodzielnie i z uzasadnieniem podjąć próbę wyboru tematu pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny zaprezentować wyniki i podjąć dyskusję | |
5,0 | Student posiada dużą świadomość celowości podjęcia pracy, samodzielnie i z uzasadnieniem przedstawia własną propozycję tematu i konspekt pracy, w sposób wyczerpujący, przejrzysty i logiczny prezentuje wyniki, podejmuje i uczestniczy we wnikliwej dyskusji. |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
- Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
Literatura dodatkowa
- Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969