Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)
Sylabus przedmiotu Zioła w działaniu przeciwpasożytniczym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zioła w działaniu przeciwpasożytniczym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ma podstawową wiedze z zakresu parazytologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z działaniem przeciwpasożytniczym ziół |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Działanie przeciwpasożytnicze niektórych nasion . | 2 |
T-A-2 | Charakterystyka mieszaneki ziół (wrotycz, tymianek, koziołek lekarski, rumianek, liść orzecha włoskiego) o właściwościach przeciwpasożytniczych | 2 |
T-A-3 | Ekstrakty z łupin orzecha czarnego, goździków, oraz piołunu stosowane w kuracjach przeciwpasożytniczych | 2 |
T-A-4 | Programy profilaktyczne uwzględniające zioła w eliminacji pasożytów | 2 |
T-A-5 | sposoby przygotowywania i podawania ziołowych preparatów przeciwpasożytniczych | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Suplementy ziołowe stosowane w profilaktyce przeciwpasożytniczej | 2 |
T-W-2 | Zwalczanie endopasożytów preparatami ziołowymi | 2 |
T-W-3 | Ekstrakty pochodzenia roślinnego wykorzystywane w profilaktyki kokcydiozy | 2 |
T-W-4 | Działanie przeciwpasożytnicze kminku zwyczajnego (Carum carvi) | 2 |
T-W-5 | Działanie przeciwasożytnicze czosnku ( Allium L.) | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | samodzielne studiowanie literatury z przedmiotu | 2 |
A-A-3 | przygotowaniw do zalicznia ćwiczeń | 2 |
A-A-4 | Konsultacje | 2 |
16 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład konwersatoryjny |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: obserwacja |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B26.1_W03 student posiada praktyczną wiedzę na temat preparatów ziołowych stosowanych do zwalczania pasożytów | Kn_1P_W01 | — | — | C-1 | T-A-5, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B26.1_U01 Student umie zastosować odpowiednie preparaty ziołowe do zwalczania pasożytów psów | Kn_1P_U11 | — | — | C-1 | T-A-5, T-A-4, T-W-1, T-W-2 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B26.1_K01 Student rozumie potrzebę poszerania swojej wiedzy z zakresu stosowania ziół w zwalczaniu inwazji pasożytniczych | Kn_1P_K03 | — | — | C-1 | T-A-4, T-W-1, T-W-2 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B26.1_W03 student posiada praktyczną wiedzę na temat preparatów ziołowych stosowanych do zwalczania pasożytów | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B26.1_U01 Student umie zastosować odpowiednie preparaty ziołowe do zwalczania pasożytów psów | 2,0 | |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatna pomoca nauczyciela, z wybranymi trudnosciami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B26.1_K01 Student rozumie potrzebę poszerania swojej wiedzy z zakresu stosowania ziół w zwalczaniu inwazji pasożytniczych | 2,0 | |
3,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działan, ale tez nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawe neutralna (obojetna) wobec polecen nauczyciela | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Samachowiec Leonid, Kompendium ziołolecznictwa, Urban &Partner, Wrocław, 2002, II
- Jamroz Jerzy, Rośliny lecznicze, Farmapress, Warszawa, 2006, pierwssze
Literatura dodatkowa
- BylkaW.,Drost-Karbowska K.,Ellnain-Wojtaszek M., Gawron-Gzella A., Kowalewski mZ., Matławska I., Szaufer-Hajdrych M., Wojcińska M., Farmakogenozja - leki roślinne, AM, Poznań, 1996, II poprawione i uzupełnione
- Czerpak R., Jabłońska-Trypuch A., Rośliny surowcowe, MedPharm Polska, Wrocław, 2011, pierwsze