Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)
Sylabus przedmiotu Handling:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Handling | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marta Górska <Marta_Gorska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student zna podział ras na grupy FCI |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z tajnikami profesjonalnego przygotowania handlera i psa do wystawy psów rasowych oraz zaznajomienie z regulaminem wystaw psów rasowych FCI, ZKwP oraz wymogami konkursu Junior Handling. |
C-2 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu wypełniania formularza zgłoszeniowego na wystawę psów rasowych, prezentacja psa w statyce i w ruchu na ringówce wg wymogów wystaw psów rasowych FCI |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Techniki skupiania uwagi psa na ringu wystawowym | 2 |
T-L-2 | Nauka i doskonalenie prawidłowej prezentacji psa w statyce i w ruchu na ringówce wystawowej | 2 |
T-L-3 | Przyzwyczajanie psa do oceny indywidualnej i porównawczej na ringu | 2 |
T-L-4 | Nauka i doskonalenie regulaminowych figur konkursu „Młodego Prezentera” | 2 |
T-L-5 | Techniki relaksacji psa przed, w trakcie i po wystawie | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka handlingu, czyli profesjonalne przygotowanie do wystawy - wprowadzenie | 2 |
T-W-2 | Regulamin konkursu Junior Handling. Formularze zgłoszeniowe na wstawę psów rasowych | 2 |
T-W-3 | Omówienie zasad prezentacji psa na ringu wystawowym oraz obowiązujących norm na wystawach psów rasowych | 2 |
T-W-4 | Nauka i doskonalenie prawidłowej prezentacji psa w statyce i w ruchu rożnymi technikami szkoleniowymi | 4 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | przygotowanie do zaliczenia | 3 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podajaca - opis, wyjaśnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | Metoda praktyczna - pokaz |
M-3 | Metoda eksponujaca - film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: konsultacje |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
S-4 | Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C04.2_W01 Student zna podstawowe zasady i metody prezentacji psa w statyce i w ruchu na ringu wystawowym, regulamin konkursu Junior Handling oraz techniki skupiania psa i relaksacji. | Kn_1P_W19 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1, M-3 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C05.2_U01 Student potrafi zaprezentować psa w statyce i w ruchu na ringówcem, umie wykonać podstawowe figury handlingowe z psem, potrafi skupić uwagę psa i zrelaksować go. Student potrafi wypełnić zgłoszenie psa na wystawę FCI | Kn_1P_U08, Kn_1P_U14 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C05.2_K01 Student ma przekonanie o konieczności stosowania etyki handlerskiej, zachowuje ostrożność w formułowaniu sadów w kwestii pracy sędziów, asystentów, innych handlerów i osób z branży kynologicznej | Kn_1P_K03, Kn_1P_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C04.2_W01 Student zna podstawowe zasady i metody prezentacji psa w statyce i w ruchu na ringu wystawowym, regulamin konkursu Junior Handling oraz techniki skupiania psa i relaksacji. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady i metody prezentacji psa w statyce i w ruchu na ringu wystawowym, regulamin konkursu Junior Handling oraz techniki skupiania psa i relaksacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C05.2_U01 Student potrafi zaprezentować psa w statyce i w ruchu na ringówcem, umie wykonać podstawowe figury handlingowe z psem, potrafi skupić uwagę psa i zrelaksować go. Student potrafi wypełnić zgłoszenie psa na wystawę FCI | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie umiejętności opanował podstawowy materiał programowy, - wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C05.2_K01 Student ma przekonanie o konieczności stosowania etyki handlerskiej, zachowuje ostrożność w formułowaniu sadów w kwestii pracy sędziów, asystentów, innych handlerów i osób z branży kynologicznej | 2,0 | |
3,0 | Student ma przekonanie o konieczności stosowania etyki handlerskiej, zachowuje ostrożność w formułowaniu sadów w kwestii pracy sędziów, asystentów, innych handlerów i osób z branży kynologicznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Melissa Verplank, Notes from the Grooming Table, White Dog Enterprises, INC., Kenty City Michigan, 2009
- Melissa Verplank, Simplifying Basic Pet grooming Conepts for Every Day Pets, White Dog Enterprises, Inc., Kent City Michigan, 2006
- Adam Janowski, Mój pies Championem, ERGOS, Warszawa, 1998
Literatura dodatkowa
- Pryor Karen, Najpierw wytresuj kurczaka, Media Rodzina, 2011
- Pryor Karen, Kliker - szkolenie posłuszeństwa, Galaktyka, Warszawa, 2008